Teraz sędzia wyda wyrok – Skazana

Sędzia Alicja Mazur podczas własnego przyjęcia weselnego znajduje w łazience zwłoki kobiety. Wcześniej ta dziewczyna chciała z nią porozmawiać i ostrzec ją przed nowym mężem. Podczas przesłuchań i kolejnych etapów śledztwa Alicja uznana zostaje za winną śmierci kobiety. Nikt nie chce jej uwierzyć, sędzia trafia do więzienia. Pech chce, że zostaje skierowana do oddziału karnego, w którym siedzą kobiety, które sądziła – i to bardzo surowo. Czy Alicja udowodni swoją niewinność i wydostanie się z więzienia?

Skazana to polski serial obyczajowo-kryminalny, który swoją premierę miał w 2021 roku. Można oglądać go w serwisie Player. Pierwszy sezon ma osiem odcinków. Wśród obsady zobaczymy Agatę Kuleszę, Bartłomieja Topę i Michała Czerneckiego. Z mniej znanych nazwisk warto wyróżnić świetną Martę Malikowską i Aleksandrę Adamską.

Głównym wątkiem jest oczywiście próba oczyszczenia Alicji z zarzutów. Ewidentnie ktoś próbuje ją wrobić, o czym doskonale wie widz, który obserwuje w pierwszym odcinku, jak bohaterka znajduje ciało dziewczyny w łazience. Kolejne wątki zaczynają coraz bardziej komplikować sprawę, ktoś działa na niekorzyść pani sędzi. Bliscy zaczynają grać na dwa fronty, a Alicja zaczyna się zastanawiać, komu ma wierzyć.

Równie ciekawy jest motyw radzenia sobie w więzieniu. Alicja nie jest przestępczynią, nie wie, jak działa ten świat, do którego trafiła, ale szybko się uczy i musi dawać sobie radę. Jest twarda, a jej walutą jest wiedza prawnicza, która może pozwolić jej zdobyć przychylność niektórych skazanych. Jednak są w tym więzieniu osadzone, które pałają do niej nienawiścią i to z nimi Alicja będzie musiała sobie poradzić.

Widz ma okazję obserwować też wydarzenia spoza więzienia. Widzimy córkę Alicji, a także męża pani sędzi. Oboje nie wiedzą, jak mają się zachować w tej sytuacji. Są też wątki dotyczące Piotra Serafina, prawnika-alkoholika, przyjaciela Alicji. Robi, co może, by pomóc skazanej, jednak często jego działania są nieudolne i kończą się fiaskiem.

Są tu też wątki poboczne, które finalnie mają znaczenie dla głównej historii. Warto śledzić je uważnie, bo nie są pokazane dla wypełnienia czasu antenowego, tylko są bardzo ważne. Myślę, że najciekawiej w serialu robi się w momencie, gdy wszystko zaczyna się rozplątywać i klarować, a wątki znajdują swoje wyjaśnienie.

Skazana ma tę przewagę nad innymi serialami, że pokazuje miejsce, do którego na co dzień nie mamy dostępu. Umieszczenie akcji w więzieniu dla kobiet, pokazanie hierarchii, zależności i struktury tego miejsca, układów, wpływów i sposobu załatwiania spraw jest fantastyczne. Podoba mi się, że mogliśmy podejrzeć, jak to miejsce funkcjonuje. Mimo że to więzienie, jest tu miejsce na przyjaźnie, handel wymienny, miłość, tajemnice i przysługi.

Serial Skazana bardzo mi się podobał. Miałam to szczęście, że sięgnęłam po niego, gdy większość odcinków była już dostępna na Playerze, bo pewnie oglądanie tydzień po tygodniu by mnie drażniło. To serial wciągający i przemyślany, nie widziałam w nim luk i nie mogę doczekać się kolejnego sezonu.

12 komentarzy:

  1. Mnie osobiście jakoś nie ciągnie do tego serialu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze, że mi o nim przypomniałaś, bo mam ten serial w planach. Czekanie tydzień na nowy odcinek to dla mnie męka.

    OdpowiedzUsuń
  3. słyszałam o tym serialu i musze w końcu do niego siąść, bo bardzo lubię takie historie

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam o tym serialu, brzmi całkiem ciekawie i jeżeli nadarzy się okazja, to chętnie go obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  5. koniecznie muszę go obejrzeć, to moje klimaty, pierwszy raz słyszę o tym serialu. dzięki za info

    OdpowiedzUsuń
  6. Co włączę telewizor to jest reklama tego serialu. Bardzo lubię ta aktorkę, jednak serial raczej nie jest dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem bardzo ciekawa tego serialu i na pewno się na niego skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Widziałam zapowiedzi serialu w telewizji i nawet ciekawi mnie na tyle, by sprawdzić pierwszy odcinek.

    OdpowiedzUsuń
  9. Cały czas się zastanawiam nad tym serialem. Bardzo lubię grę Kuleszy i cenię ją jako aktorkę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Rzadko oglądam seriale, ale myślę, że ten by mi się spodobał, zresztą bardzo lubię Kuleszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak lubię tego typu klimaty, tak niekoniecznie ciągnie mnie do poznania tego serialu, ale może coś się zmieni, kiedy w końcu zacznę oglądać. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie mam konta na Player więc póki co nie obejrzę ale może za jakiś czas mi się uda
    W sumie lubię tego typu seriale

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!