Możemy uratować naszą Ziemię, Loll Kirby

Autor: Loll Kirby
Tytuł: Możemy uratować naszą Ziemię
Wydawnictwo: HarperKids
Liczba stron: 32

Czy dzieci mogą mieć wpływ na to, jak funkcjonuje nasza planeta? Czy mogą pomóc w walce ze zmianami klimatycznymi? Oczywiście. A ono przykłady, które znajdziecie w książce Loll Kirby pod tytułem Możemy uratować naszą Ziemię.

W pozycji znajdziemy dwunastkę dzieci, które włączyły się w akcje ekologiczne i ratowanie lasów oraz zwierząt. Bohaterowie pochodzą z różnych stron świata i walczą o różne kwestie – na przykład namawiają do rezygnacji z jednorazowego plastiku, ratują pszczoły czy uczą, jak nie marnować żywności. To prawdziwe historie, które pokazują, że nie trzeba być potężnym przywódcom, by wziąć sprawy w swoje ręce i chronić Ziemię.

Każdy bohater otrzymał dwie strony, na których znajdziemy ogromną ilustrację dotyczącą jego działalności. Autorką ilustracji jest Adelina Lirius. Oprócz tego jest też tekst, którego nie jest zbyt wiele, ale warto uważnie go wypatrywać, bo czasem ukryto go wśród drzew lub innych rysunków. Odkrywanie go jest ciekawą zabawą. Treść krótko opowiada o tym, jak bohaterowie działają i do czego przyczynia się ich podejście. Jest też metryczka, w której znajdziemy informacje o postaciach – imię i kraj pochodzenia oraz krótki opis zmiany, której dokonali.

Tematy ekologiczne są ostatnio bardzo promowane literaturze dziecięcej. Warto pokazywać najmłodszym, jak dbać o planetę i walczyć o lepsze jutro. Wiele z przykładów, które się podaje, to proste działania, które warto wprowadzać w życie od najmłodszych lat. Tym razem dodatkowo pokazano też młodych bohaterów, którzy działają na rzecz planety. To dobrze, że mali czytelnicy mogą przeczytać o prawdziwych postaciach i zacząć je naśladować.

Książka należy do serii Akademia mądrego dziecka. Miałam już okazję czytać kilka tytułów z tego działu wydawniczego i jestem nimi zauroczona. Są mądre, ładnie wydane, poruszają ważne tematy, ale dostosowują treść do odbiorcy. Polecam wam sięgnięcie po tę serię.

Za książkę dziękuję wydawnictwu HarperKids.  

 

8 komentarzy:

  1. Calkiem możliwe ze mojej siostrzenicy taka sprawie

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem zachwycona tym wydaniem, bardzo przypadło mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesłychanie ważna książka, chyba nie tylko dla dzieci. Niestety, ale zmiany klimatyczne są już niemalże nie do odwrócenia. Prawda jest taka, że nasze dorosłe dzieci i wnuku "podziękują" nam za to do czego doprowadziliśmy i to jest smutne. Kinga

    OdpowiedzUsuń
  4. Już wcześniej zwróciłam uwagę na ten tytuł, jestem ciekawa ujęcia tematu, z zainteresowaniem po nią sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Może dzieciom dużo łatwiej jest wpoić nawyki dbania o naszą planetę niż dorosłym. One mają znacznie bardziej chłonne umysły i są podatne na manipulację.
    Temat ekologii zawsze jest wałkowany od najmłodszych lat. Pamiętam jak nauczyciele gnębili mnie nim w szkole 20 lat temu. Dlatego takie książki nie wydają mi się aż tak potrzebne. Chociaż nie mam pojęcia, jak zmieniła się podstawa programowa w podstawówce.

    OdpowiedzUsuń
  6. Paulina Kwiatkowska11 listopada 2021 18:38

    Bardzo podoba mi się ta książka i jej ważna tematyka.

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdyby każdy z nas, dorosły i dziecko, zrobił chociaż jedną rzecz od razu byłoby lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  8. To przepięknie wydana, bardzo mądra i wartościową publikacja. Cieszę się, że ją posiadamy w swoich zasobach. Myślę, że nie tylko dzieci wyniosą z jej lektury wiele dobrego. Dorośli czytelnicy również mogą się z niej wiele nauczyć.

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!