Zagrajmy! – Lego Marvel’s Avengers

 
Gry z serii Lego są cały czas popularne. Wśród tytułów, które TT Games postanowiło zaprezentować w formie gry, znalazły się hity filmowe. Nie dziwi zatem, że także i adaptacje komiksów trafiły pod strzechy studia. Gier o superbohaterach jest sporo, a jedną z nich jest Lego Marvel’s Avengers. Gra dostępna jest na PS3, PS4, Nintendo 3DS, Wii U, Xbox One, Xbox 360 i PC.

Na początku gracz musi przejść cały tryb fabularny, odblokowując przy okazji wszystko, co może, zbierając postacie, klocki i monety. Te ostatnie najłatwiej zdobyć poprzez rozwalanie każdego możliwego elementu scenerii. Monety przydadzą się do wykupienia postaci, które będą potrzebne w dalszych częściach gry. Etapy tej przygodówki zmuszają gracza nie tylko do przejścia kolejnych scen, lecz także pozwalają na zabawę z minimisjami pobocznymi – jak ratowaniem Stana Lee z opresji. Gra umożliwia też podróżowanie po różnych częściach świata, by móc poznać historie dziejące się właśnie tam.

Po zakończeniu trybu fabularnego grę trzeba przejść jeszcze raz, jeśli chce się zdobyć trofea, zebrać postacie i inne elementy. Teraz jest łatwiej, bo sceny, w które chcemy zagrać, możemy wybierać dowolnie. Do wyboru są też osoby, którymi będziemy sterować, a finalnie jest ich ponad setka. To ważne, bo niektórzy bohaterowie posiadają specjalne umiejętności bądź przedmioty, które są potrzebne na kolejnych etapach. Gra jednak wybiera ich intuicyjnie, nawet jeśli gracz się na nie nie zdecyduje. Zmiany postaci są super pomysłem w serii gier Lego. Podoba mi się to, że możemy zdecydować się na bohatera, którego lubimy, i nim grać. Każdy z nich ma inne moce, dzięki czemu rozgrywka się nie nudzi, dostarcza za to masy atrakcji.

Jak to w grach z serii Lego bywa, jest zabawnie i stosunkowo dość łatwo. Gry stworzone są z myślą o młodszych graczach, którzy muszą radzić sobie z prostymi zadaniami, dlatego nie jest trudno, chociaż zdarzały się misje, które wymagały ode mnie kilku podejść, szczególnie te na czas. W grę można grać pojedynczo lub we dwójkę. Tryb jednoosobowy stwarza niekiedy problemy, bo postacie, które nam towarzyszą, są zaprogramowane tak, by nam pomóc, ale robią to czasem inaczej, niż byśmy chcieli, co bywa frustrujące.

Lego Marvel’s Avengers to ciekawa gra z serii Lego nawiązująca do kolejnego kasowego uniwersum filmowego. Nie zabrakło humorystycznych wstawek, gagów sytuacyjnych. Przyznaję jednak, że trochę gorzej grało mi się w ten tytuł. Bywał bardziej wymagający niż chociażby Harry Potter, było więcej misji i zbieractwa, więcej powtórek i chociaż wybór postaci ratuje sceny przed monotonią, to trochę ta gra mi się ciągnęła i dłużyła. Może to wina tego, że nie oglądałam wszystkich filmów z serii i nie jestem fanką uniwersum Marvela, więc wciągnęłam się mniej. Dostałam jednak to, co lubię w grach Lego najbardziej, czyli możliwość rozwalania wszystkiego, co znalazło się w zasięgu. I to mi wystarczy.

7 komentarzy:

  1. Nie jest to gra dla mnie, ale młodsze pokolenie z pewnością się w niej odnajdzie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie bym pograła, szczególnie, że lubię zarówno gry tego typu, jak i uniwersum Marvela. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. My składamy klocki Lego, lecz jeszcze nie zagraliśmy w żadną grę z tejże serii. Może to błąd.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój syn jakby był młodszy z pewnością byłby zachwycony z tej gry i nie mogłabym go oderwać od konsoli

    OdpowiedzUsuń
  5. aż się boję momentu kiedy moje dzieciaki zaczną grać, jest tyle fajnych gier... ale i książek i filmów... kiedy na to wszystko znaleźć czas!

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie gry jeszcz nie zagościły w naszym domu, myślę jednak że będziemy wybierać te z serii LEGO bo to frajda dla całej rodziny

    OdpowiedzUsuń
  7. Przyznam, że choć już dzieci dawno wyrosły, my z mężem wciąż lubimy czasami poukładać z ich klocków lego jakieś pojazdy. :)

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!