Rebelia, Kass Morgan

 

Autor: Kass Morgan
Tytuł: Rebelia
Pełny tytuł: 100. Tom 4. Rebelia
Tytuł oryginalny: Rebellion
Wydawnictwo: Bukowy Las
Liczba stron: 232

Na zniszczonej przez wojnę nuklearną planecie grupa przybyszy z kosmosu próbuje ułożyć sobie życie. Gdy w miarę zaczyna im się to udawać, ktoś napada na osadę, w której świętują z Ziemianami wakacje. Grupa obcych atakuje zebranych, porywa kilka osób, grabi zapasy. Clarke i Bellamy postanawiają, że odszukają przyjaciół i ich uwolnią. Niestety oboje mają swoją wizję tego, jak tego dokonać. Dziewczyna liczy na pokojowe rozwiązanie, chłopak chce przelewu krwi. Tymczasem porwani muszą zmagać się z własnymi problemami – poddawani są praniu mózgu, bo w ten sposób mogą przyłączyć się do kultu religijnego swoich oprawców.

Rebelia Kass Morgan to czwarty tom serii 100. Cykl książkowy przeniesiono na mały ekran – The 100 ma obecnie 7 sezonów i nawiązuje do powieści, jednak nie jest im wierny. Bohaterami serii Kass Morgan są młodzi ludzie, którzy wychowali się w przestrzeni kosmicznej, ale zostali skazani na powrót na Ziemię za popełnione na statku przewinienia. Wśród postaci, które obserwujemy, są m.in. Clarke, która wykazuje się rozwagą i pokojowym nastawieniem, oraz Bellamy, nieco porywczy chłopak, który najpierw robi, później myśli.

Fabuła Rebelii skupia się na próbie odbicia więźniów. Pokazano też to, co dzieje się z uwięzionymi osobami. Ich los jest trudny, a motywacje ich porywaczy skomplikowane i niebezpieczne. Pomoc musi nadejść, inaczej zakładników czeka zagłada. Czy jednak uda się ich uwolnić? Clarke i Bellamy nie są zgodni co do sposobu działania. Każde ma swoje racje, oba sposoby mają swoje plusy i minusy.

Tak jak i w innych tomach, tak i tu nie brakuje akcji. Ciągle coś się dzieje, nie ma co liczyć na nudę. Nieprzewidziane wydarzenia, zaskakujące sytuacje, zwroty akcji są na porządku dziennym. Świat przedstawiony został wykreowany w ciekawy sposób, nie ma się do czego przyczepić.

Plusem jest też grupa bohaterów. Narracja nie skupia się na jednej osobie, widzimy losy kilku postaci. To sprawia, że mamy możliwość oglądania sytuacji z różnych punktów widzenia. Lepiej poznajemy bohaterów i ich motywacje. Można się przyczepiać do działań bohaterów, należy jednak pamiętać, że są nimi młode osoby, co prawda nieco już doświadczone życiem na Ziemi, jednak nadal nowe w tym miejscu.

Rebelia to kolejny dobry, wciągający tom serii. Mam jedynie jeden zarzut do tego cyklu – wychodzi w zbyt dużych odstępach czasu. Na początku trudno mi było się wciągnąć w fabułę, ale autorka postarała się, by postacie i wydarzenia były krótko wspomniane, by to poczucie zagubienia szybko wyeliminować. W powieści jest kilka wątków, jednak nie są one przesadnie skomplikowane i rozbudowane, czyta się szybko i z zainteresowaniem. Polecam wam tę serię.

Książkę przeczytałam dzięki Księgarni Gandalf.

19 komentarzy:

  1. Zupełnie nie znam serii ani serialu. Ale też chyba mnie nie ciągnie do tego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam pierwsze dwa tomy, a zatem to już kolejny, który czeka na spotkanie ze mną. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Serial zaczęłam oglądać i tak się ciągnął co rusz nowe wątki w większości bez sensu. Dlatego tym bardziej nie czytałam bo też nie lubię rozwlekabia historii na multum tomów.

    OdpowiedzUsuń
  4. coś mi się kojarzy ale nigdy jeszcze nie czytałam a ni nie oglądałam :) chyba warto nadrobić

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam ani ksiaz,i ani serialu. Może w jesienne popołudnia będzie okazja zerknąć na jedno i drugie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam tej serii, więc nie czytałam. Nawet chyba nigdy wcześniej o niej nie słyszałam. O serialu w sumie też nie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam dwa pierwsze tomy kiedy jeszcze trzeci nie był wydany w Polsce. Nie podobały mi się. W tym przypadku serial do trzeciego sezony był dla mnie lepszy od pierwowzoru. O reszcie nie mogę tego powiedzieć, bo nie dokończyłam trzeciego sezonu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Już od tylu lat próbuję sięgnąć po ten cykl, a potem zobaczyć serial, że aż wstyd!

    OdpowiedzUsuń
  9. To prawda, przerwy między tomami są masakryczne. Już dawno zwróciłam uwagę na ten cykl, nawet nie wiedziałam, że został wydany ten tom.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwszy raz widzę tę książkę, o serii nigdy nie słyszałam, filmu też nie kojarzę. Podoba mi się że akcja leci i nie ma nudy

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobrze, że ta część też jest udana, bo mam w planach całą tę serię. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nazwa serialu ani książki nic mi nie mówi. Myślę, że może być ciekawie. Najpierw chyba zaczęłabym od filmu. 😉

    OdpowiedzUsuń
  13. Słyszałam o serialu, ale nie wiedziałam że są też książki. Może kiedyś dam szansę tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie wiem, czy sięgnę po książki, ale za to chętnie wrócę do serialu. Muszę się w końcu zebrać w sobie i przypomnieć sobie, w którym momencie przerwałam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Serial mi się podoba, to chętnię przeczytam serię!

    OdpowiedzUsuń
  16. Brzmi dość intrygująco i na tyle przekonująco, że chociaż półki uginają mi się od książek, to mam ochotę, by złamały się po dołożeniu na nich jeszcze 4 książek tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  17. podoba mi się to, że narracja jest z wielu perspektyw. Nie słyszałam o tej serii, ale widzę, że muszę nadrobić zaległości :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo dziwnie było dla mnie przeczytanie tej serii a potem obejrzenie serialu, zupełnie inna bajka.

    OdpowiedzUsuń
  19. Serialu jeszcze nie oglądałam, ale po przeczytaniu wszystkich tomów z pewnością się za niego zabiorę. :)

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!