Gorące, hiszpańskie serce – Hiszpańska księżniczka

Katarzyna Aragońska, córka władców Hiszpanii, wybiera się w podróż do Anglii, by poślubić następcę tronu. Gdy jej mąż, Artur, niespodziewanie umiera, młoda kobieta jest w rozpaczy. Nie tylko straciła ukochanego, lecz także pozycję na dworze. By nie wracać do Hiszpanii i nie wieść w Anglii życia wdowy, postanawia, że rozkocha w sobie młodszego brata Artura, Henryka. Czy uda jej się ta intryga?

Hiszpańska księżniczka to serial dramatyczny i kostiumowy oparty na powieściach Philippy Gregory – Wieczna księżniczka i Klątwa Tudorów. Serial zadebiutowała w 2019 roku, nakręciła go stacja Starz, a w Polsce emitowany był na HBO. Sezon ma dziesięć odcinków. W serialu zobaczymy Charlotte Hope jako Katarzynę, Elliota Cowana w roli Henryka, Georgie Henley jako Małgorzatę Tudor, Angusa Imrie jako Artura, a także Laurę Carmichael, Danielę Cerqueirę, Aarona Cobhama i Alicię Borrachero.

Serial opowiada o losach młodziutkiej Katarzyny Aragońskiej, która przybywa do Anglii, by wziąć ślub z księciem Arturem. Księżniczka chce doprowadzić do pokoju między dwoma państwami. Musi też odnaleźć się na angielskim dworze. Wraz ze swoją subsaharyjską damą dworu uczą się zasad, jakie panują w ich nowym miejscu zamieszkania. Katarzyna staje też przed innym zadaniem – poszukiwaniem miłości. Ta młoda kobieta chce nie tylko sojuszu między państwami, lecz także pragnie być kochana.

Jak to bywa z obrazami na podstawie książek Gregory, główną bohaterką jest kobieta. Katarzyna w momencie przyjazdu do Anglii jest bardzo młoda i niedoświadczona. Jest też dość stanowcza, mimo że do tej pory ta postać kojarzyła mi się raczej z ugodowością, dużą pobożnością i wycofaniem. W serialu bohaterka jest naiwna, co można zrzucić na karb młodości, lecz także niesamowicie wyniosła, traktuje ludzi z góry, uważa się za lepszą. 

 

Serial pokazuje kilka ciekawych tematów. Po pierwsze mówi się o pozycji kobiety na XVI-wiecznym dworze. Katarzyna jest jedynie pionkiem, kartą przetargową, zupełnie inaczej niż jej matka, która staje do bitew i jest postrachem wśród wrogów. W serialu pojawiają się liczne intrygi i zwroty akcji. Władza pociąga, dlatego też walka o nią nie zawsze odbywa się na polu bitwy, lecz czasem również w salach zamkowych. Nie zabrakło także tematów związanych z pochodzeniem i pozycją społeczną. Czy dwórka może związać się z prostym żołnierzem? A czy wdowa może poślubić następcę tronu? Jaką pozycję zajmuje królowa matka? Jest też wątek miłosny – młoda Katarzyna uwiedzie Henryka i w ten sposób uda jej się pozostać wpływową kobietą, ale jak do tego dojdzie? Czy młody książę posłucha serca czy rozsądku?

 

Hiszpańska księżniczka wyróżnia się przepięknymi kostiumami. Zachwycające stroje Katarzyny można podziwiać w każdej scenie. Równie widowiskowo wyglądają ubrania innych postaci. Zapierający dech w piersiach przepych oddaje doskonale charakter bohaterów i czasów.

Historia pokazana w serialu może być nieco nagięta do potrzeb fabuły. Niezaprzeczalnie jednak Katarzyna była żoną Artura, a potem Henryka. To, jak doszło do tego drugiego małżeństwa, to wątek mocno rozwinięty w tym serialu. Serial ogląda się przyjemnie, mimo że sama Katarzyna nie zostaje postacią, którą się ciepło wspomina. Mimo wszystko lubię seriale na podstawie książek Gregory, gdzie pokazano silne kobiece postacie, dworskie zwyczaje, dawnych władców, a wszystko to zanurzone w intrygach i miłosnych uniesieniach.

28 komentarzy:

  1. Nie przepadam za tego typu książkami i serialami

    OdpowiedzUsuń
  2. Chetnie obejrzę. Historyczne seriale mnie pociągają

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jestem fanką spędzania czasu przy serialach, ale czasem to robię :) Zainteresowałaś mnie Hiszpańską Księżniczką, chętnie spróbuję obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię oglądać, jeśli serial okaże się wciągający.

      Usuń
    2. Długo szykuję się na obejrzenie serialu, ale jak już się wciągnę to wszystkie odcinku muszę w jak najkrótszym czasie obejrzeć. :)

      Usuń
  4. To nie dla mnie, choć recenzja ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale trafiłam, wlasnie szukałam czego nowego w podobnym klimacie, dziekuje za polecenie, na pewno obejrzę 😁

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja lubię oglądać seriale historyczne i z historią w tle, tam zawsze coś się dzieje. Zachwycają mnie kostiumy. O tym nie słyszałam. Nie mam kanału HBO, aczkolwiek chętnie obejrzałabym serial.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie Gorące, hiszpańskie serce nawet w formie muzycznej

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię takie historyczne seriale, mnie się na pewno spodoba...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze coś z nich wyłapuję z wiedzy historycznej, choć nie zawsze w pełni się z nią pokrywają, ale wówczas impuls do bliższego poznania wydarzenia czy postaci. :)

      Usuń
  9. Nie przepadam za kostiumowymi serialami ani filmami, więc nie oglądałam

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten serial to taki klasyk, a kostiumy faktycznie są piękne.

    OdpowiedzUsuń
  11. Rzadko mam czas dla seriali, a bardzo żałuję, bo naprawdę wiele ciekawych propozycji się pojawia, ten serial będę miała na uwadze, do obejrzenia razem z córką. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie-przepadam za takim typem literatury, serial czasem obejrzę..

    OdpowiedzUsuń
  13. Pisałam o tym serialu rok temu. Zanim miał premierę. Czytałaś książkę, na której podstawie powstał serial? Z tego co wiem nie ma polskiego przekładu, choć w tym temacie mogło się coś zmienić odkąd ostatni raz sprawdzałam.


    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  14. Oglądałam i bardzo mi się podobał :) Nie wiem, czy mają pojawić się kolejne sezony, ale na pewno ucieszyłabym się, gdyby jednak powstały!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze nie oglądałam, ale z tego co się orientuję ma być drugi sezon. Już był pierwszy teaser zapowiadający go na jesień tego roku.

      Usuń
  15. Zainteresowałaś mnie tym serialem, chętnie go obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  16. Zawsze lubiłam filmy kostiumowe, są dla mnie również miłymi wspomnieniami z dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń
  17. Lubię filmy w których są przepiękne kostiumy...

    OdpowiedzUsuń
  18. Niedawno oglądałam historyczny film o tej postaci, jak wiele wniosła do historii, ciekawie było dotzreć do nieco innych niż serwowano w szkole informacji. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie słyszałam wcześniej o tej produkcji, jednak pewnie w przyszłości będę miała ją na uwadze, skoro jest warta obejrzenia.

      Usuń
  19. Dobra recenzja. Nie słyszałam o książce, ale czuję się nią zaintrygowana. Poszukam jej :) Kinga

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!