Zagrajmy! – Lego Harry Potter Collection

 
Popularność Harry’ego Pottera nie słabnie – od lat seria ma rzeszę wiernych fanów i zdobywa coraz więcej nowych. Ze sławy cyklu o młodym czarodzieju korzystali nie tylko filmowcy, lecz także twórcy gier. Jedną z takich gier związanych z wychowankiem Hogwartu jest Lego Harry Potter Collection.

Gra dzieli się na dwie części – w pierwszej obserwujemy akcję z filmów 1-4, w drugim 5-8. Właśnie do ekranizacji nawiązuje gra. Widać to podczas rozgrywki – niektóre sceny są wprost wyjęte z filmów. Fabuła jest zbliżona do tego, co oglądamy, więc nawet jeśli ktoś nie czytał książek J.K. Rowling, a widział filmy, poradzi sobie z przejściem gry.

Na początku gracz musi przebrnąć przez cały tryb fabularny, odblokowując przy okazji wszystko, co może, zbierając postacie, kawałki herbów i monety. Te ostatnie najłatwiej zdobyć poprzez rozwalanie każdego możliwego elementu scenerii. Monety przydadzą się do wykupienia postaci, a skrzynki, które także są do zebrania w scenach, pozwolą na wykupienie ulepszeń. Etapy gry zmuszają gracza nie tylko do przejścia kolejnych scen, lecz także pozwalają na zabawę z minimisjami pobocznymi – jak ratowanie uczniów z opresji czy szukanie elementów herbu, skrzynek i klocków, które są później przydatne.

Po zakończeniu trybu fabularnego grę trzeba przejść jeszcze raz, jeśli chce się zdobyć trofea, zebrać postacie i części herbów. Teraz jest łatwiej, bo sceny, w które chcemy zagrać, możemy wybierać dowolnie. Do wyboru są też osoby, którymi będziemy sterować. To ważne, bo niektórzy bohaterowie posiadają specjalne umiejętności bądź przedmioty, które są potrzebne na kolejnych etapach. Gra jednak wybiera ich intuicyjnie, nawet jeśli gracz się na nie nie zdecyduje.

Poza misją fabularną gra pozwala też na eksplorację świata. Można wybrać się na Pokątną, zwiedzić Hogsmeade, poszwędać się po Hogwarcie. Tu też czekają nas zadania, za które zdobywamy potrzebne rzeczy. Taka zabawa jest chyba najbardziej emocjonująca, bo daje swobodę działania.

Jak to w grach z serii Lego bywa, jest zabawnie i łatwo. Gry stworzone są z myślą o młodszych graczach, którzy muszą radzić sobie z prostymi zadaniami np. przesunięciem czegoś, by odblokować mechanizm lub tworzeniem eliksirów z trzech składników. W grę można grać pojedynczo lub we dwójkę. Tryb jednoosobowy stwarza niekiedy problemy, bo postacie, które nam towarzyszą, są zaprogramowane tak, by nam pomóc, ale robią to czasem inaczej, niż byśmy chcieli, co bywa frustrujące. Na ekranie możemy też przełączać bohaterów i wybierać postacie. Nie zabrakło także humorystycznych wstawek, gagów sytuacyjnych. Bohaterowie w grze nie używają słów, tylko gestów, do czego niektórzy muszą się przyzwyczaić, bo nie każdemu to na początku pasuje.

Bardzo lubię gry z serii Lego, a Harry Potter jest chyba moją ulubioną. Wiernie oddaje filmy, jest zabawny, rozgrywka nie jest trudna, chociaż powtarzalność scen przy próbie skończenia gry na sto procent trochę męczy. Niemniej to gra, do której lubię wracać. Dobrze zrobiona i odpowiednio długa. Może to mój sentyment do Harry’ego Pottera, a może po prostu przyjemna rozgrywka, która wciąga na kilka godzin i jest odpowiednia dla graczy w różnym wieku. Lego Harry Potter Collection dostępna jest na PC i PS4. Sprawdźcie sami.

16 komentarzy:

  1. Nadal jestem zainteresowany tymi magazynami i grami lego, chociaż nie jestem już dzieckiem.
    To zabawne, ponieważ doskonalimy również naszą wyobraźnię i kreatywność.

    Pozdrowienia z Indonezji.

    OdpowiedzUsuń
  2. gdy byłam mała zawsze chciałam mieć lego :D jakos mnie do tego ciagło
    to super zabawa dla dzieci

    OdpowiedzUsuń
  3. Od lat jestem fanką hardego Pottera w każdej możliwej postaci

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla fanów Lego jak i Harrego Pottera to świetna propozycja

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że mojemu synowi mogłaby się spodobać. Uwielbia klocki Lego i bajki, książki czy gry z nimi związane.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie miałam tego typu gier, ale ta by mi się pewnie spodobała.

    OdpowiedzUsuń
  7. W tego typu gry lego nigdy nie grałam. Jeśli chodzi o lego to widziałam tylko parę animacji i to nie do końca.

    OdpowiedzUsuń
  8. W tego typu gry lego nigdy nie grałam. Jeśli chodzi o lego to widziałam tylko parę animacji i to nie do końca.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam wszystko co jest związane z LEGO. Chętnie bym sobie popykała w takie gry.

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba jestem jedyna osoba , która nie czytała książek Harrym Potterze, nie oglądała filmów i nie ma żadnych gadżetów z nim związanych. Natomiast znam wielu fanów małych i starszych. Taką grę kupię na prezent.
    Pozdrawiam :-)
    Irena-Hooltaye w podróży

    OdpowiedzUsuń
  11. U nas wszystko co związane z LEGO ma się dobrze i zawsze jest mile widziane 🙂

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja to jestem jakimś wyjątkiem jeżeli chodzi o Harry Pottera bo nigdy mnie ten bohater nie ciekawił.

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam wszelkie gry, gadżety, ubrania, itp z serii o Harrym Potterze <3 Jak już dorobię się konsoli to z pewnością sięgnę również po tę grę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przyznam, że jakoś tak nie polubiłam się z HP, a w sumie to nie wiadomo dlaczego, w końcu lubię się obracać w takich klimatach. Po prostu nie zatrybiło. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natomiast lego zafascynowało całą naszą rodzinę, kolekcjonowaliśmy luźne klocki, zestawy, gazetki. :)

      Usuń
  15. u mnie na razie króluje kinect, ale myślę, że to kwestia czasu, kiedy będziemy myśleć o nowej konsoli ;-)

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!