3 polskich autorów, po których musicie sięgnąć


Rzadko czytam rodzimych twórców. Zdarza się jednak, że trafię na takiego autora, który nie jest szerzej znany, ale jego twórczość mnie zachwyca. I właśnie dlatego muszę wam ich polecić!

Michał Jan Chmielewski

Gdy zaczęłam słuchać Złe tego autora, wiedziałam, że mam przed sobą literacką ucztę. Zachwyciła mnie skomplikowana fabuła, a zakończenie książki wręcz mnie przybiło. Autor z niezwykłą uwagą potrafi podejść do ludzkich charakterów i pokazać wszystkie możliwe zepsucia kryjące się w człowieku. Udało mi się przesłuchać wszystkie książki, które wydał do tej pory, i każda zrobiła na mnie ogromne wrażenie.

Marta Krajewska

Z twórczością tej autorki mogliście się już spotkać. Jej świat Wilczej Doliny pochłania mnie za każdym razem, a najbardziej doceniam w jej utworach nawiązania do dawnej kultury i wierzeń Słowian. Za swoją debiutancką powieść nominowana została do nagrody im. Zajdla, co już samo w sobie mówi, jak świetnie pisze. Trzeba przyznać, że zarówno jej pozycje dla dorosłych, jak i dla dzieci są warte uwagi.

Andrzej Wardziak

Ten autor sprawił, że uwierzyłam w polską apokalipsę zombie. Sugestywne opisy i świetna fabuła spowodowały, że przez wiele tygodni widziałam oczami wyobraźni sceny z jego powieści rozgrywające się na ulicach Warszawy. Cykl Infekcja ma wielu fanów, którzy od lat domagają się od autora kolejnej części. Na szczęście pisarz wydał jeszcze inne pozycje, które prezentują, jak bogatą ma wyobraźnię.

8 komentarzy:

  1. Mam u siebie dwie książki Marty Krajewskiej i czekają na swój czas. Mam nadzieję, że przypadną mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z pewnością coś od tych autorów dołączy do mojej kolekcji.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie powitałabym książki tych autorów w mojej domowej bibliotece. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z tego zestawienia zn tylko Martę Krajewską, a więc z resztą muszę się zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam twórczości żadnego a wymienionych autorów, ale skoro polecasz, to chyba się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie kojarzę żadnego z tych twórców, więc mam co nadrabiać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Z twórczością Marty Krajewskiej znam się bardzo dobrze i uwielbiam jej książki, a jeśli chodzi o pozostałych dwóch autorów, to bardzo mnie zaciekawiłaś, choć myślę że bliżej mi do twórczości Andrzeja Wardziaka. Z pewnością poszukam jakichś jego książek

    OdpowiedzUsuń
  8. O kurczę, nie znam żadnego z tych autorów, ale po Twoim wpisie, stanowczo muszę nadrobić te zaległości. Ten wpis to genialny pomysł i mega pomocny.

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!