Prawie perfekcyjny Kociorożec, Shannon Hale

Autor: Shannon Hale
Tytuł: Prawie perfekcyjny Kociorożec
Wydawnictwo: Mamania
Liczba stron: 48

Jednorożec i Kicia są najlepszymi przyjaciółmi. Wszyscy myślą, że Jednorożec jest perfekcyjny, jednak okazuje się, że wcale tak nie jest. Gdy Kicia maluje jego obraz i uwzględnia plamę farby na pupie, przyjaciel jest zawstydzony. Nie jest mu smutno, bo inni go widzieli i śmiali się, lecz dlatego, że najlepsza przyjaciółka widziała go w tej żenującej sytuacji.

Prawie perfekcyjny Kociorożec to kolejna część o przyjaźni Jednorożca i Kici. Autorką jest Shannon Hale, a za ilustracje odpowiada LeUyen Pham. Opowieść składa się z niewielu słów, największą rolę w pozycji odgrywają ilustracje.

Tym razem opowieść pokazuje, jak zawstydzono Jednorożca. Wszyscy myśleli, że jest on idealny, a przecież nikt nie jest. Gdy poplamił sobie pupę, śmiano się z niego, jednak dla niego była najważniejsza opinia Kici. A ona okazała się dobrą przyjaciółką.

Motyw przyjaźni jest tu na pierwszym planie. Dla Kici nie liczy się, czy Jednorożec zrobił coś głupiego lub popełnił jakąś gafę. Dla obojga ważne jest to, że są razem i tylko opinie tej drugiej strony są istotne. To, co Kicia robi dla przyjaciela, jest pokrzepiające.

Tekstu nie ma tu dużo, jednak bogaty jest w treść. Jest tu motyw przyjaźni, zawstydzenia, wyszydzania, posiadania bratniej duszy. Tematy są ważne i dobrze, że je poruszono. Myślę, że dla dzieci może być pocieszeniem fakt, że jeśli ma się kogoś bliskiego, to nie trzeba się wstydzić drobnych wpadek. Przyjaciel wspiera cię w każdej chwili.

Na uwagę zasługuje nie tylko treść, lecz także szata graficzna. Już sama okładka przyciąga wzrok. Znajdziemy na niej ilustrację różowego, puchatego kota z rogiem jednorożna na głowie oraz górującego nad nim jednorożca z kocimi uszami. Do tego pasujący, fioletowy font, który ładnie wpisuje się w obrazek. W środku jest tak samo pięknie – białe tło, duże, kolorowe ilustracje, słowa podkreślone odmiennym krojem pisma i barwą, a czasem też rozmiarem. Ta szata graficzna przyciąga wzrok!

Prawie perfekcyjny Kociorożec to urocza opowieść, która wygląda pięknie. Podobają mi się ilustracje i opowieść. Polecam dla małych czytelników.

Książkę przeczytałam dzięki Wydawnictwu Mamania.

 

9 komentarzy:

  1. Jestem przekonana, że ja również bardzo miło spędzę czas z tą lekturą.

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę przyznać, że książka od razu przykuła moją uwagę i mimo, że to nie moje klimaty, to na pewno przeczytam ją po prostu z czystej ciekawości.

    OdpowiedzUsuń
  3. Propozycja dla moich młodych czytelników, chętnie uwzględnimy ją w planach, mam wrażenie, że dzieciaki zaangażują się. Izabela Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  4. już sama okładka wygląda przeuroczo, jestem pewna że wielu dziewczynkom przypadnie do gustu ta ksiązeczka,
    dobrego dnia dyedblode

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę to książeczkę mieć, to idealna propozycja dla mojej córki fanki kotów i jednorożców.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam książki tego wydawnictwa. Są tak wyselekcjonowane, by zawsze czegoś uczyły maluchy o emocjach.

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubie tego typu prezentacje! fajnie zapowiada sie

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę, że to książka, która bardzo podobałaby się mojej córce. Zamówię dla niej w prezencie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przyznam że nie słyszałam o tej serii, ale z chęcią zakupię ją dla siostry bo wydaje się być całkiem ciekawa.

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!