Światła północy. W dolinie trolli, Malin Falch

Autor: Malin Falch
Tytuł: W dolinie trolli
Pełny tytuł: Światła północy. W dolinie trolli
Tytuł oryginalny: Nordlys. Reisen til Jotundalen
Wydawnictwo: Egmont Polska
Liczba stron: 168

Pewnej nocy Sonja słyszy hałas. W jej domu pojawia się nieznany młodzieniec, który prosi o zwrot jego własności. To mała ozdoba, którą dziewczynka dostała od wujka. Sonja zafascynowana jest tajemniczym chłopakiem i jego opowieścią. Prosi go, by zabrał ją ze sobą w podróż. Chłopak przenosi ich do innej krainy, gdzie niedźwiedzie mówią, a w mroku czają się niebezpieczne stworzenia.

W dolinie trolli to pierwszy tom komiksowej serii Światła Północy. Autorką komiksu jest Malin Falch. Główną bohaterką jest Sonja, która uwielbia przygody, jest zżyta z wujkiem, który podróżuje i przywozi jej opowieści z odległych zakątków. To dziewczyna miła i odważna, otwarta na świat i życzliwa. Marzy o podróżowaniu, a dzięki Espenowi – tajemniczemu nieznajomemu – jest w stanie spełnić to pragnienie.

Komiks opowiada o pierwszych chwilach Sonji w nowym miejscu. Wraz z bohaterką dowiadujemy się, jak działa magiczna kraina i jakie istoty w niej żyją. Sonja zostaje też oceniona – czy jest zagrożeniem, czy nie jest. Zaczyna zawierać nowe znajomości i fascynuje się każdą rzeczą, jaką napotka po drodze. Jakie przygody czekają ją w tym miejscu?

Historia w tym tomie to wprowadzenie do opowieści. Ma nas zachęcić do sięgnięcia po kolejny tom, pozwala poznać miejsce akcji i postacie. Ważną rolę odgrywają ilustracje – są kolorowe, pięknie odwzorowują krajobrazy Skandynawii. To klimatyczne obrazki. Dobrze też narysowano postacie – zarówno Sonję, jak i nowych znajomych. Niektóre kadry pokazują też skrywające się w mroku istoty. Wszystko wygląda atrakcyjnie, intryguje i wciąga do świata stworzonego przez Falch.

Światła Północy zapowiadają się na ciekawy cykl komiksowy. Jest on skierowany do dzieci, dlatego nie ma w nim zbyt wielu wątków pobocznych, ale historia jest wciągająca i interesująca. Na pewno warto będzie się przyglądać temu wydawnictwu i oczekiwać na dalsze części.

W dolinie trolli to dopiero pierwszy tom, który miał za zadanie wprowadzić nas do historii Sonji. Udało mu się zaciekawić. Jest kolorowy, pięknie narysowany, ciekawy. Mam nadzieję, że szybko dostaniemy kolejną część tej opowieści.

Komiks przeczytałam dzięki uprzejmości wydawnictwa Egmont.


11 komentarzy:

  1. Wydanie tego komiksu jest naprawdę piękne, a treść także w żadnym razie nie odstaje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawie się zapowiada, z chęcią zakupię ją do siebie i przeczytam z młodą. Myślę, że będzie zachwycona.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie sięgam po komiksy. Jakoś nie trafiłam na taki, aby mnie zaciekawił. Wolę tradycyjne ksiażki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Sama bym chętnie taki komiks przeczytała, zawsze lubiłam je czytać. O tej książce wcześniej nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie należę do osób, które sięgają po komiksy, więc ta propozycja nie jest dla mnie. Jestem ciekawa czy mój syn by się nim zainteresował.

    OdpowiedzUsuń
  6. Też uważam, że W dolinie trolli to dopiero wprowadzenie, ale jestem tym zeszytem zachwycona.

    OdpowiedzUsuń
  7. Może gdybym pokazała swojej córce ten komiks to by się nim zainteresowała, bo raczej po taką literaturę nie sięga

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie przepadam za komiksami, jednak chętnie podsunę go bratanicy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kolejny całkiem miły dla oka komiks. Chyba mogłabym go podsunąć mojemu starszakowi :) Kinga

    OdpowiedzUsuń
  10. miałam okazję czytać, byłam zachwycona fabułą i nie mogę się doczekać kolejnego tomu

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepiękne wydanie tego komiksu i ciekawa treść na pewno zasługują na uznanie.

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!