Rendez-vous ze śmiercią, Agatha Christie, Didier Quella-Guyot i Marc Charlier

Autor: Agatha Christie, Didier Quella-Guyot, Marc Charlier
Tytuł: Rendez-vous ze śmiercią
Pełny tytuł: Agatha Christie. Herkules Poirot. Rendez-vous ze śmiercią
Wydawnictwo: Egmont
Liczba stron: 64

Do hotelu w Jerozolimie przyjeżdża grupa turystów, w tym rodzina Boyntonów. Matka trzyma krótko dwoje dorosłych dzieci, zakazując im kontaktów towarzyskich z kimkolwiek. Młodemu Boyntonowi w oko wpada jedna z kobiet, Sarah King, jednak matka zabrania mu nawet rozmowy z młodą damą. Gdy podczas podróży do Petry seniorka umiera, wszyscy zastanawiają się, kto się jej pozbył. Sprawę zaczyna badać Herkules Poirot.

Rendez-vous ze śmiercią Agathy Christie to komiks zaadaptowany przez Didiera Quella-Guyota i Marca Charliera na podstawie powieści królowej kryminałów. To jeden z serii komiksów wydawanych w ostatnim czasie, który wiernie oddaje historię stworzoną przez Christie.

W tym tomie głównym śledczym jest Herkules Poirot. Pojawia się w hotelu, w którym przebywają turyści, a potem jest obecny na miejscu zbrodni. Detektyw wypytuje turystów, rozmawia z nimi i sprawdza różne hipotezy. Jako podejrzanych wymienia się dzieci denatki, które nienawidziły jej tyranii i chciały się wyrwać spod jej opiekuńczych skrzydeł. Sprawa okazuje się jednak bardziej skomplikowana.

Bohaterowie są dobrze sportretowani. Sarah King, rodzeństwo Boyntonów i ich matka to charaktery, których nie da się pomylić. Trochę nawet przyćmiewają samego Poirota, bo im poświęca się w fabule znacznie więcej czasu. W komiksie udało się twórcom uchwycić odmienności charakterów postaci, co nie jest łatwe, gdy dysponuje się tylko ilustracjami i krótkimi dialogami.

Graficznie komiks bardzo mi się podoba. Ilustracje są ładne, nie są udziwnione, a postacie są proporcjonalne i dość realistycznie oddane. Kolory pasują do miejsca akcji – nie są krzykliwe, dużo tu beży i żółci, które świetnie podkreślają pustynny klimat Petry.

Fabularnie komiks wiernie oddaje powieść Agathy Christie. Wątki, przekaz i śledztwo są tak samo pokazane jak w książce. Niczego mi nie brakowało w tym komiksie. Nie jest to łatwe, by na zaledwie sześćdziesięciu stronach przekazać książkę królowej kryminału, ale twórcom się udało i wyszło im to wyjątkowo sprawnie.

Rendez-vous ze śmiercią to bardzo dobry komiks – jak i cała seria adaptacji powieści Agathy Christie. Zdecydowanie polecam, koniecznie zerknijcie!

8 komentarzy:

  1. Czytałam prawie wszystkie książki Christie wydane w Polsce, jestem ciekawa tego komiksowego wydania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Paulina Kwiatkowska24 lipca 2021 13:10

    Jestem ciekawa tego wydania, nigdy nie miałam okazji czytać komiksu na podstawie książki Christie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł na wersję komiksową, na pewno trafi do szerszego grona odbiorców niż powieść.

    OdpowiedzUsuń
  4. Komiks na podstawie książki Christie? Jestem bardzo zainteresowana tym wydaniem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Recenzje Kiti25 lipca 2021 09:49

    Nie czytałam żadnego komiksowego wydania powieści Christie i jestem ich bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  6. O lubię Poirot, to jestem ciekawa tej pozycji komiksowej.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wydanie w wersji komiksowej może byc bardzo ciekawe, teraz komiksy są na topie

    OdpowiedzUsuń
  8. Wędrówki po kuchni25 lipca 2021 11:27

    Przyznam, że bardzo zainteresowałaś mnie tym komiksowym wydaniem. Mam ochotę na tą pozycję

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!