Jak kierować myślami?, Thimon von Berlepsch

Autor: Thimon von Berlepsch
Tytuł: Jak kierować myślami?
Pełny tytuł: Jak kierować myślami? O mocy hipnoterapii i odzyskiwaniu kontroli nad życiem
Wydawnictwo: Otwarte
Liczba stron: 304

Czy łatwo jest się zmienić? Można próbować różnych sposobów, a i tak potem wrócić do dawnego zachowania. Jak skutecznie dokonać zmiany swojego życia? A co z lękami? Łatwo się ich pozbyć? A może fobie sprawiają, że nasze życie nie jest przeżywane w pełni? O tym, jak zmienić swoje nastawienie i zacząć żyć pełnią życia mówi Thimon von Berlepsch w książce Jak kierować myślami?.

Pozycja jest poradnikiem, który ma pokazać, że to mózg odpowiada za nasze zachowanie. Nasze lęki to wynik doświadczeń lub przeświadczeń. Gdy raz się czymś sparzymy, nie chcemy tego powtarzać. Wynika to chociażby z procesu dorastania – uczymy się, że pewna rzecz jest niefajna i nie wracamy do niej, by zweryfikować nasze doznania. Na nasze zachowanie mają wpływ także uczucia. Czasem trudno jest sobie wytłumaczyć, że wzięły nad nami górę, a szczególnie gdy chodzi o strach, który może nas sparaliżować.

Autor ma swoją receptę na zmianę – należy zmienić myślenie. Mówi o tym, jak o aktualizacji mózgu. Dzięki prostym ćwiczeniom umysłowym jesteśmy w stanie zmienić swoje życie i pozbyć się lęków. Dodatkowo należy – według autora – stosować hipnoterapię.

Książka bogata jest w przykłady, z którymi w swojej praktyce spotkał się autor. Bazuje na własnych doświadczeniach i osobach, z którymi miał kontakt. Pokazuje na ich przykładach pewne mechanizmy i założenia, którymi kierujemy się w życiu. Treść wzbogacają graficzne wstawki, które mają za zadanie w prosty sposób usystematyzować pewne rzeczy. Dodatkowo mamy tu także sporo ćwiczeń, które pozwolą sprawdzić i wykorzystać wiedzę zdobytą podczas czytania.

Autor ma przyjemny, lekki styl. Nie jest nachalny w przekazywaniu swojej wiedzy. Czyta się to dobrze, na dodatkowo na plus wychodzi fakt, że autor zwraca się do czytelnika, zadaje mu pytania i skupia jego uwagę.

Podobało mi się, że w treści umieszczono ćwiczenia. W ten sposób czytelnik mógł wypróbować to, o czym czyta. Autor podkreślał, że sukces to nie tylko lektura tej książki, lecz także praktyka. Nie trzeba było daleko szukać, część rzeczy mogliśmy od razu przetestować. Także fakt, że autor zwraca się bezpośrednio do czytelnika oceniam pozytywnie – zawsze w takich przypadkach nie czuję się anonimowym czytelnikiem, wiem, że autor ma świadomość, że będzie czytany, nawiązuje się między nami jakaś więź. Doceniam też fakt, że autor nie sili się na jakieś górnolotne metody i porównania, mówi za to wprost, że zmiana jest możliwa, a wszystko zależy od naszego mózgu, z którym możemy pracować.

Jak kierować myślami? to poradnik, który pokaże, jak można zmienić swoje życie. Nie chodzi o porzucenie pracy i zmianę miejsca zamieszkania. Autor skupia się na jednostce i podpowiada, w jaki sposób pracować nad sobą, by zmienić podejście do życia, pozbyć się lęków i fobii, nauczyć się inaczej reagować. 

Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa Otwartego.

 

12 komentarzy:

  1. To może być bardzo ciekawa lektura dla wielu osób. Sama także z chęcią sprawdziłabym, czy takie praktycznie podejście autora do tematu sprawdzi się w przypadku na przykład moich fobii :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tematyka bardzo ciekawa. Warto przyjrzeć się jej z bliska.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie zwróciłam wcześniej na nią uwagi, ale dobrze, że w treści umieszczono ćwiczenia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Za często nie sięgam po poradniki, bo nie lubię ich czytać. Wolę poddać się jakiejś wymyślonej historii. Raczej nie sięgnę po tę propozycję.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta książka chyba jest idealna dla mnie. Ja ostatnio mam mase myśli i problem je pozbierac
    rilseeee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawie zapowiada się ta książka. Sądzę,że pomalu skusze się na nią. Mam nadzieję że się nie rozczaruje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ćwiczenia, które są umieszczone w tej pozycji na pewno dodatkowo zachęcają do działania.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zastanawiam się kiedy ostatnio czytałam poradnik i nie pamiętam. Za to mam bardzo fajną kolekcję już przeczytanych :):)

    OdpowiedzUsuń
  9. Z pewnością zmiana swojego życia musi wyjść od nas samych, a ta książka może w tym pomóc.

    OdpowiedzUsuń
  10. Potężna siła tkwi w naszych myślach będących odzwierciedleniem spojrzenia na świat, to my decydujemy, jak chcemy go i siebie postrzegać. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z reguły nie czytam poradników, ale ten konkretny mnie zainteresował. Trochę kojarzy mi się z treściami z książki "Sekret" a ja bardzo zmieniłam myślenie po wspomnianym tytule, więc może i ten poradnik by mi się przydał.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem ciekawa w jaki sposób pozbyć się lęków, więc chętnie się skuszę.

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!