Wojownicy i czarodzieje. Drugie starcie z wiedźmami, Cressida Cowell

Autor: Cressida Cowell
Tytuł: Drugie starcie z wiedźmami
Pełen tytuł: Wojownicy i czarodzieje. Drugie starcie z wiedźmami
Tytuł oryginalny
: The wizards of once. Twice magic
Wydawnictwo: Znak emotikon
Liczba stron: 400

Xar siedzi w więzieniu, ale już niedługo. Postanawia się z niego wyrwać, ale plany krzyżuje mu pojawienie się ojca. W tym czasie Wish siedzi… w szafie, ukrywając się przed gośćmi matki. Dziewczyna uczy się zaklęć i próbuje panować nad swoją mocą. Wojownicy tymczasem sprowadzają do pomocy tropiciela wiedźm. Czy Wish będzie bezpieczna?

Drugie starcie z wiedźmami to drugi tom serii Wojownicy i czarodzieje autorstwa Cressindy Cowell. Akcja dzieje się niedługo po zakończeniu pierwszej części. Narrator opowiada wydarzenia rozgrywające się wokół dwójki głównych bohaterów – początkowo naprzemiennie śledzimy ich losy, potem ich ścieżki się przecinają. Co ciekawe narrator jest pierwszoosobowy – nie ukrywa tego, że snuje opowieść, jednak nie wiemy, kim on naprawdę jest. To tajemnicza postać.

Fabuła opowiada dalsze przygody Xara i Wish. Bohaterowie postanawiają, że spróbują pokonać króla wiedźm, przyrządzając odpowiednie zaklęcie. W tym celu ruszają w poszukiwaniu składników. Ich wyprawa nie jest łatwa, naszpikowana jest natomiast niebezpieczeństwami. Wiele się dzieje, nie brakuje konfrontacji z wrogiem, a także odkrytych tajemnic sprzed lat.

W książce sporo jest akcji, nie brakuje zaskoczeń. Podobało mi się, że ciągle coś się dzieje. Do tego mamy też odrobinę humoru – nie jest przesadzony, ale dobrze rozładowuje atmosferę. Podoba mi się, że autorka stworzyła całą gamę istot magicznych, które poznaliśmy już przy okazji pierwszej części. Tym razem są też nowi bohaterowie.

Książka jest atrakcyjna graficznie. Ilustracje pojawiają się na każdym kroku – są wplecione w treść, uzupełniają ją. Czasem mają też napisy – na przykład dymki z ważnymi kwestiami czy wyrazy dźwiękonaśladowcze. Obrazki są dość proste, ale pasują do treści. Tym razem także okładka jest dopasowana do całości – poprzednie polskie wydanie miało przepiękną okładkę, ale była ona niespójna z tym, co w środku mogliśmy oglądać.

Drugie starcie z wiedźmami to bardzo dobra kontynuacja. Podoba mi się ta seria, chociaż nadal nie przepadam za Xarem, który jest zbyt przemądrzały. Niemniej to lektura dla młodszego czytelnika, który odnajdzie w niej akcję, przygodę, magię, przyjaźń i niebezpieczeństwo, a do tego walkę dobra ze złem – a strony tego konfliktu nie zawsze są takie oczywiste.

Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa Znak Emotikon.

 

6 komentarzy:

  1. Oba tomy czekają na przeczytanie. Jestem bardzo ciekawa tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  2. Po tego typu książki nie sięgam zupełnie, więc nie jest to nic dla mnie. Mam jednak kogoś, kto po takie sięga, więc podeślę tej osobie Twoją recenzję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hania - moja młodsza siostra jest właśnie w trakcie czytania tej i jeszcze jednej książki z tej serii. Ciekawe jaka będzie jej opinia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Znam tą serię, razem z moją córką niedawno ją poznałyśmy i jest całkiem ciekawa,

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja starsza córka powoli interesuje się tego typu książkami, więc może zainteresuje ją ta seria.

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba już jestem za stara na takie historie. Jednak fajne książki teraz są dla młodszych Czytelników.

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!