Basia i telefon, Zofia Stanecka

Autor: Zofia Stanecka
Tytuł: Basia i telefon
Wydawnictwo: Egmont

Czas trwania: 14 min

Basia z mamą wybierają się na przyjęcie imieninowe do Luli, starszej kuzynki dziewczynki. Koleżanki Luli zachwycają się jej nowym telefonem – malinowym, z klapką, a do tego całkowicie prawdziwym. Basia też chciałaby mieć telefon, który pozwala dzwonić i pisać, do kogo tylko zapragnie. Nie przyznaje się jednak innym dziewczynkom, że jej telefon jest zrobiony z klocków.

Basia i telefon Zofii Staneckiej to kolejna pozycja z przygodami małej dziewczynki. To krótka opowieść, którą poznałam w formie audiobooka.

Główna historia dotyczy imieninowego przyjęcia i telefonu komórkowego. Jednak nie chodzi tu tylko o to, że Basia chciałaby mieć taką komórkę. Opowieść pokazuje, czym jest zazdrość i uczy, że kłamstwo ma krótkie nogi. Mama i Basia rozmawiają o wydarzeniach z imprezy i dochodzą do wniosku, że nie ma nic złego w marzeniach, ale nie każde z nich jesteśmy w stanie zrealizować od razu.

Seria książek o Basi jest zabawna i mądra. Podoba mi się, że pokazano polskie realia, z którymi czytelnicy mogą się utożsamiać. Książka nie jest długa, a formie audiobooka trwa zaledwie 14 minut. Lektorką jest Maria Seweryn. Trochę obawiałam się sposobu odczytania przez nią tekstu, jednak bezpodstawnie. Świetnie oddała emocje Basi, a historia w jej interpretacji była naprawdę ciekawa.

Basia i telefon to kolejna interesująca, mądra i zabawna książka dla młodych czytelników. Z przyjemnością poznam kolejne tytuły z serii. Bohaterka jest naprawdę wspaniała, wiele w niej uroku i dziecięcego niezrozumienia dla pewnych spraw, co bardzo mi się podoba. Jeśli nie znacie jeszcze Basi, a macie dzieci w wieku przedszkolnym, koniecznie sięgnijcie po któryś z tytułów.

Audiobooka wysłuchałam dzięki Audiotece.

6 komentarzy:

  1. Seria o Basi porusza bardzo dużo tematów, które są akurat na czasie dla młodego odbiorcy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam, że to bardzo fajna seria, a jeszcze jej nie poznaliśmy, więc wszystko przed nami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Serię o Basi poznałam dzięki mojej bratanicy, która ma cała kolekcje tych książeczek. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książeczki z tej serii cieszą się ogromną popularnością wśród kupujących.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubimy Basie, autorka zawsze ma swietne pomysly :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przygody Basi to bardzo pouczające historie dla dzieci. Bawią, uczą, pomagają zrozumieć.

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!