Jak odkryć swoje wewnętrzne dziecko. Ćwiczenia, Stefanie Stahl

Autor: Stefanie Stahl
Tytuł: Jak odkryć swoje wewnętrzne dziecko. Ćwiczenia
Wydawnictwo
: Otwarte
Liczba stron: 192

Jak lepiej zrozumieć swoje emocje? W jaki sposób pewne wydarzenia i otoczenie nas kształtują? Czy da się lepiej odczytywać własne uczucia? O tych rzeczach mówi Stefanie Stahl – autorka książek poradnikowych. Jej najnowsza pozycja to zbiór zadań do pozycji Odkryj swoje wewnętrzne dziecko.

W książce Jak odkryć swoje wewnętrzne dziecko. Ćwiczenia znajdziemy krótki wstęp do teorii Stahl, która dotyczy Dziecka Cienia i Dziecka Słońca. Z założenia wydanie to nie musi być odpowiednie tylko dla osób, które znają poprzednią pozycję autorki. Dlatego właśnie przytacza ona informacje, by nikt nie czuł się zagubiony podczas lektury.

Celem pozycji jest pokazanie, w jaki sposób można uzyskać życiową harmonię. Jednak nie jest to kolejny suchy poradnik, w którym zasypuje się czytelnika treściami. Tym razem autorka skupiła się na zestawie ćwiczeń. Każdy rozdział posiada ich kilka. Zmusza się nas do przemyśleń, zastanowienia się nad naszym życiem, doświadczeniem i różnymi sytuacjami, które nam się przytrafiają.

Plusem jest fakt, że w pozycji pojawiają się dwie postaci – mężczyzna i kobieta. To rysunkowe ludziki, które mają razem z nami przebyć drogę do zrozumienia siebie. Dzięki przykładom z ich życia niektóre kwestie były dla mnie jaśniejsze – wiedziałam, o co prosi mnie autorka. Oczywiście ich problemy to tylko ułamek wszystkich sytuacji, ale dobrze, że są czymś w rodzaju podpowiedzi, przykładu.

Poradniki rozwoju osobistego są popularne. Każdy z nas chciałby być lepszą wersją siebie, zrozumieć swoje zachowanie, emocje i lęki. Wiele takich tytułów to teoretyczne, suche, przegadane pozycje. Stahl ma na koncie kilka poradników, a tym razem skusiła się na uzupełnienie swojego dzieła zestawem ćwiczeń. Nie kieruje go jednak jedynie do tych, którzy czytali poprzednią jej książkę. Jak odkryć swoje wewnętrzne dziecko. Ćwiczenia to książka uniwersalna – dla osób, które czytały Odkryj swoje wewnętrzne dziecko i dla tych, które nie znają tej książki. Plusem jest na pewno fakt, że jest to naprawdę dobrze zrobiona książka ćwiczeń. Jest ich tu sporo, są wymagające i zmuszają do przemyśleń. Podobało mi się, że dzięki temu lektura nie jest lekka, łatwa i przyjemna, a przez treść się nie mknie. Tu trzeba się zatrzymać i dać sobie chwilę na analizę. Ułatwiają to miejsca do wypisywania swoich notatek, których nie brakuje.

Jak odkryć swoje wewnętrzne dziecko. Ćwiczenia to książka, która mnie pozytywnie zaskoczyła. Mogłam dzięki niej skupić się na swoich uczuciach, emocjach, niepewnościach, poszukać ich przyczyn i dać sobie chwilę na przemyślenie sytuacji, które mnie spotykają. Pracę z książką ułatwia jej graficzna strona, czyli miejsca na notatki i pomocne postacie. Jeśli więc lubicie poradniki i chcielibyście sięgnąć po taki, który pomoże wam w przepracowaniu pewnych kwestii, koniecznie sięgnijcie po ten tytuł.

Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa Otwartego.

9 komentarzy:

  1. Zazwyczaj nie czytam poradników jednak ostatnio trafiłam na jeden ciekawy. I ten muszę przyznać żę tez jest ciekawy

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się to, że jest miejsce na ćwiczenia. To na pewno atut.

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam o tej książce, jednak nie posiadam jej w domu, bo rzadko sięgam po ten gatunek literatury.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś często czytałam takie poradniki, teraz już rzadziej, dlatego tym razem nie jestem zainteresowana książką. Znajdą sie jednak osoby, które z przyjemnością wyniosą z niej jakieś lekcje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Rzadko kiedy sięgam po poradniki, ale ten brzmi interesująco. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. raczej unikam poradników, nie do końca im ufam, ale taki sprawdzony moglabym przeczytać
    dyedblonde

    OdpowiedzUsuń
  7. Przyznam, że z zainteresowaniem i przyjemnością zajrzałabym do tej książki, lubię i chętnie pielęgnuję w sobie dziecko, ale z pewnością wiele jeszcze mogę się w tym kierunku rozwinąć. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam już o tej książce, ale finalnie się na nią nie zdecydowałam. Jednak zapowiada się interesująco.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie siesięgam zazwyczaj po takie książki, jednak muszę przyznać, że ta mnie zainteresowała. ;)

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!