Muminek i tajemnica lata

Tytuł: Muminek i tajemnica lata
Wydawnictwo: HarperKids
Liczba stron: 32

Po leniwym popołudniu spędzonym na dworze, rodzina Muminków wraca do domu. Tu odkrywa straszną rzecz – zniknęły notes i wieczne pióro Taty Muminka. Panna Migotka zauważa też, że zrobiło się nagle zrobiło się dużo chłodniej. Kto zabrał przedmioty i dlaczego to zrobił?

Muminek i tajemnica lata to opowieść na podstawie twórczości Tove Jansson. Jest to tytuł z serii Opowiadani z Doliny Muminków.

Tym razem dostajemy niemal detektywistyczne śledztwo. Muminek sprawdza, czy mieszkańcy domu nie wzięli rzeczy Tatusia, a potem próbuje ustalić, kto stoi za tym zuchwałym czynem. Kolejne tropy prowadzą go na pewien ślad. Ze zniknięciem miała związek Buka.

Tym razem książka przypomina troszkę opowieść detektywistyczną. Muminek szuka winnego, gdy okazuje się, kto zabrał rzeczy, nie ucieka w pośpiechu. Buka przyznaje, że jest samotna i dlatego wzięła przedmioty. Muminek i jego rodzina muszą pokonać strach i odrzucić uprzedzenia.

Motyw samotności jest tu bardzo ważny. Buki boją się inni bohaterowie, a okazuje się, że ta postać jest nie tylko przerażająca, ale też ma swoje problemy. Możemy dzięki temu zupełnie inaczej spojrzeć na tę bohaterkę. Przy okazji uczymy się, że trzeba pokonywać lęk i dawać innym szansę, bo czasem nasze spostrzeżenia na temat innej osoby, mogą być błędne.

Książka skierowana jest do młodego czytelnika. Nie ma tu dużo treści, a tekst wydrukowano  dużą czcionką. Ułatwi to czytanie tym, którzy dopiero uczą się tego zajęcia. Wiele miejsca poświęcono na ilustracje, które dobrze są dopasowane do treści. Są dynamiczne, ale niezbyt skomplikowane. Pasują doskonale do tego, jak zapamiętałam Muminki z dzieciństwa, z wieczorynki oglądanej przed pójściem spać.

Muminek i tajemnica lata to krótka opowiastka z morałem, która spodoba się dzieciom. Można czytać samodzielnie lub wspólnie z rodzicami. Piękne ilustracje są dodatkowym atutem tego wydania.

Za książkę dziękuję wydawnictwu HarperKids.  

 

7 komentarzy:

  1. Jestem wielką miłośniczką historii o Muminkach i ta także przypadła mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak byłam dzieckiem bardzo lubiłam Muminki. Miałam nawet wielki domek Muminków. Teraz chyba nie są tak popularne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspomnienia dziecinstwa, ja zawsze lubilam Buke i nie rozumiałam nigdy jak można się jej bac

    OdpowiedzUsuń
  4. Muminki kocham miłością prawdziwą i chyba nigdy się to nie zmieni. Mogłabym mieć tę książeczkę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jako dziecko nie lubiłam tej bajki i do tej pory się to nie zmieniło.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś uwielbiałam Muminki. Do dziś darze je wielką sympatią. Chętnie przeczytam tę książeczkę z moimi dziećmi.

    OdpowiedzUsuń
  7. Muminki,kochane Muminki. Sama chętnie sprawiłabym sobie taką książeczkę.

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!