Zagrajmy! – Bogowie Olimpu


Tytuł: Bogowie Olimpu
Producent: Zielona Sowa
Wiek: 9+
Liczba graczy: 2-4

Mitologia gracka towarzyszy nam od czasów szkoły – czytamy mity, które zebrał dla nas Parandowski. Także w filmach i serialach często znajdujemy odniesienia do postaci mitologicznych, mamy też powiedzenia, które zawierają nawiązania do starożytnej Grecji. Sprawdźmy zatem, jak wiele pamiętamy z tego działu, grając w Bogów Olimpu.

Bogowie Olimpu to gra w typie quizu. Odpowiadając na pytania, możemy sprawdzić swoją wiedzę, zbierać karty, wymieniać je i gromadzić jak najwięcej punktów. Pytania sformułowane są tak, by odpowiadać na nie tylko „prawda” bądź „fałsz” i dotyczą mitologii greckiej – mitów, bogów i postaci. Podczas rozgrywki możemy też wykorzystać karty, które mogą przeszkodzić w zdobywaniu punktów innym graczom.

Bogowie Olimpu mają dość proste zasady, a odpowiedzi na pytania znajdziemy w instrukcji. Jest tam też miniściągawka dla ciekawskich o temacie tej gry. Plusem jest fakt, że możemy sprawdzić swoją wiedzę, rozgrywając partię tej gry. Minusem – przynajmniej dla mnie – to, że odpowiedzi w karcie mogłyby być bardziej rozbudowane, by szybko zweryfikować, dlaczego jest tak, a nie inaczej. Niektóre pytania są też według mnie mało precyzyjne, co może powodować błędną odpowiedź.

Koncepcja tego typu gry wychodzi jednak na plus. Rozgrywka jest dość szybka, a jej zaletą jest sprawdzenie swojej wiedzy. Podoba mi się też możliwość nauki spostrzegawczości i planowania. Musimy bowiem zbierać karty i wymieniać je na odpowiednie bóstwa, by potem zdobyć jak najwięcej punktów. Zabawa w małym gronie – maksymalnie cztery osoby – może też sprawić, że nauczymy się współzawodnictwa i zdrowej rywalizacji.

Bogowie Olimpu to prosta karcianka, która mi się podobała – mimo kilku drobnych mankamentów, o których wspomniałam. To gra w sam raz dla fanów mitologii.

5 komentarzy:

  1. Jestem fanką mitologii, więc mimo mankamentów chętnie się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jako fanka mitologii nie mogę przejść obojętnie obok tej gry. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Obok mitologii nigdy nie przejdę obojętnie, więc dziękuję za polecenie tej karcianki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie skończyłam jedną książkę o bogach greckich w świecie współczesnym. Jakoś ciężko mi się było wbić w klimat, ale w koniec końców książka była dobra. Ta będzie idealna dla moje syna :) Kinga

    OdpowiedzUsuń
  5. Tam gdzie mitologia, tam i ja. Dziękuję za polecenie tej gry.

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!