Rozłam, Erin Hunter

Autor: Erin Hunter
Tytuł: Rozłam
Pełny tytuł: Sfora. Czas mroku. Rozłam
Tytuł oryginalny: A Pack Divided
Wydawnictwo: Nowa Baśń
Liczba stron: 304

Dzikie Psy mogą cieszyć się wygraną ze sforą Kosy. Jednak na spokojne dni przyjdzie im jeszcze poczekać, ponieważ po połączeniu ze stadem Tika, psy muszą nauczyć się współpracować. Wieczne tarcia i niezgoda sprawiają, że atmosfera jest napięta. Dawniej Fuks rozwiązywał tego typu problemy, ale teraz skupia się na ciężarnej Słodkiej, alfie, która przewodzi rozsądnie i sprawiedliwie. Dla nich sytuacja jest trudna podwójnie – muszą dbać o nienarodzone szczeniaki i o dobro nowej sfory…

Rozłam jest pierwszym tomem nowej serii Erin Hunter, czyli Czas mroku. Są to dalsze losy bohaterów ze Sfory, lecz tym razem główną postacią została Nawałnica. To ją śledzi narrator i to jej perspektywę poznajemy.

Nawałnica jest suczką bojową, która została w dzieciństwie osierocona. Przygarnął ją i wychował Fuks, który wierzył w to, że nie urodzenie, lecz wychowanie determinuje to, jaki pies będzie w przyszłości. Jednak w Nawałnicy siedzi coś dziwnego – coś, co pobudza w niej agresję. Nadal czuje się wyrzutkiem, w sforze nie wszyscy jej ufają. Bywa porywcza, jest świetnym wojownikiem, lecz nadal jest bardzo młoda i popełnia błędy. Nie jest też w stanie spokojnie przyjąć niektórych decyzji alfy, ponieważ nie rozumie, że ta działa dla dobra ogółu.

Poznaje historii po Nawałnicy psów z perspektywy Nawałnicy jest ciekawym doświadczeniem. Możemy nieco z boku spojrzeć na Fuksa i lepiej poznać jego wychowankę. Widzimy, jak przewartościowało się życie dawnego samotnego psa. Obserwujemy też, jak radzą sobie najmłodsi członkowie grupy – oni nie znali świata sprzed Wielkiego Warczenia, dlatego niektórych rzeczy uczą się w inny sposób niż starsze pokolenie.

Ta część skupia się przede wszystkim na pokazaniu, jak funkcjonuje Dzika Sfora. Nie jest łatwo – po połączeniu z grupą Tika i przygarnięciu innego psa bojowego atmosfera jest napięta. Ciągle wybuchają kłótnie. Psy przerzucają się oskarżeniami. Nawałnica podejrzewa, że ktoś specjalnie próbuje zmącić kruchy rozejm w ich stadzie. Czy jednak znajdzie na to dowody?

Podobało mi się, że w książce ponownie dostaliśmy sporo akcji. Nie odstaje ona od poprzednich części serii. Jest jednak jakby odświeżona dzięki temu, że bohaterką została Nawałnica. Ponieważ to młoda suczka, myślę, że jej rozwój i zmiany będą jeszcze lepiej zauważalne niż w przypadku Fuksa w poprzednich tomach.

Rozłam to dobry wstęp do nowej historii. Jestem ciekawa, jak rozwiną się rozpoczęte tu wątki i jakie zaskoczenia zaserwuje nam autorka. Mam nadzieję, że ta przygoda będzie równie wciągająca, co poprzednie części. 

Powieść przeczytałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa Nowa Baśń.

 

6 komentarzy:

  1. Jestem bardzo ciekawa tej propozycji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za polecenie tego cyklu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno nie zaszkodzi mieć na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie spotkałam jeszcze tej serii, ale widzę, że zapowiada się ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie bym przeczytała. Zapowiada się interesująco

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!