Szekspir to nie dramat!, Samanta Newman

Autor: Samanta Newman
Tytuł: Szekspir to nie dramat!
Wydawnictwo: HarperKids
Liczba stron: 128

Szekspir jest najbardziej znanym dramatopisarzem wszech czasów. Nie dziwi więc, że na kanwie jego dramatów pojawiają się kolejne wydania. Jednym z nich jest pozycja Szekspir to nie dramat!. Książka ta, autorstwa Samanty Newman, to interpretacja dzieł mistrza w formie fabularnej, nie dramatycznej. Opowieści skierowane są do dzieci, jednak nie pozbawia je się ważnych wątków – w tym śmierci czy nieszczęśliwej miłości.

W książce znajdziemy piętnaście najsłynniejszych utworów Williama Szkespira. Młodzi czytelnicy mogą zaczytywać się m.in. w Romeo i Julii, Otellu, Hamlecie, Burzy czy Śnie nocy letniej. Autorka przełożyła je na prostszy język i przystępniejszą dla młodych odbiorców formę opowiadań.

Przyznam szczerze, że z dużym zainteresowaniem i ogromną przyjemnością czytałam te opowieści. Były napisane dobrze, nie brakowało w nich detali, a odświeżona forma sprawiła, że wszystko było bardziej zrozumiałe. Opowiadania były krótkie, ale dobrze oddawały fabułę dramatów.

Warto też zwrócić uwagę na ilustracje i formę graficzną tego wydawnictwa. Twarda okładka z bogatą ilustracją przyciąga wzrok. W środku też znajdziemy wiele rysunków. Są kolorowe, ale nie jaskrawe. Czasem są to tylko małe dodatki w środku tekstu, czasem większe, stronicowe ilustracje. Pasują klimatem do pozycji i nie są uwspółcześnione – na przykład Romeo nie wysyła do Julii sms, więc o tyle dobrze!

Książka na pewno spodoba się tym, którzy chcą swoim dzieciom zaprezentować dzieła mistrza w przystępnej dla nich formie. Mnie czytało się ją bardzo dobrze, dawkowałam sobie opowieści. można je czytać w dowolnej kolejności, więc rodzice mogą zacząć od swoich ulubionych lub tych, które nie są im znane. Książka skierowana jest do dzieci w wieku powyżej ośmiu lat, co zrozumiałe ze względu na objętość pozycji, jak i niekiedy trudne tematy – w tym śmierć.

Szekspir to nie dramat! to bardzo ładnie wydana pozycja, która w nowoczesny sposób odświeża dramaty angielskiego pisarza. Jestem na tak!

Za książkę dziękuję wydawnictwu HarperKids.  

 

Więcej informacji o książkach wydawnictwa znajdziecie tu.

 

8 komentarzy:

  1. Dziękuję za polecenie tego tytułu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też jestem na tak! To naprawdę fajna publikacja, która może przybliżyć dzieła słynnego dramaturga.

    OdpowiedzUsuń
  3. przepiękne ilustracje, już one zachęcają do tego żeby ta ksiązka staneła w biblioteczce

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie, że najmłodsi mogą w tak przystępny sposób poznawać znane dzieła klasyki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Miło można spędzić czas z tym wydaniem. Tak też postanowiłam zrobić.w tym przypadku.

    OdpowiedzUsuń
  6. Sprawiłaś, że mam ochotę przeczytać tę książkę i będę mieć ją na uwadze

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie słyszałam, ale chętnie poznam bo uwielbiam takie książki

    OdpowiedzUsuń
  8. Już okładka jest cudowna! Ja zawsze jestem na tak jeśli chodzi o pokazywanie dzieciom klasyki.

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!