Przetrwać w górach, Emily Hawkins

Autor: Emily Hawkins
Tytuł: Przetrwać w górach
Wydawnictwo: HarperKids
Liczba stron: 64

Wyobraź sobie, że lecisz helikopterem i nagle maszyna musi awaryjnie lądować. Znajdujecie się w górach, panuje zamieć, nie wiesz, w którą stronę iść. Na szczęście masz dziennik dziadka, który kochał te tereny i być może to pomoże ci przetrwać. Zaintrygowany?

Książka Emily Hawkins pod tytułem Przetrwać w górach to pozycja łącząca opowieść i grę. Na każdej stronie tworzona jest opowieść, w którą zaangażowany jest czytelnik. Łącznie mamy tu aż 25 wersji fabuły i różne zakończenia. Podczas czytania dokonujemy wyborów, które prowadzą na konkretne strony i rozwijają wydarzenia w danym kierunku.

Lektura nie jest pozbawiona ciekawostek. Podczas gry możemy czytać o sposobach na przetrwanie w górach i poznawać historie osób, które ocalały w trudnych warunkach. Są tu informacje na przykład o tym, jak opatrywać krwawiące rany czy co można zjeść w lesie i nie narazić się na niebezpieczeństwo.

Pomysł na stworzenie takiej książkowej gry jest genialny. Dzięki różnym możliwościom wyboru możemy wielokrotnie wracać do tej pozycji i przechodzić zabawę nieco inaczej. W okładce znajdziemy spinner, który jest nam niezbędny do gry. Ma ona swoje specjalne miejsce, więc łatwo go przechowywać.

Tematyka górska jest ciekawa i dostarcza wielu ciekawostek i przydatnych informacji. Podoba mi się, że właśnie ona jest tu tematem głównym, bo przez zabawę możemy się czegoś nauczyć, a nigdy nie wiemy, kiedy ta wiedza się przyda.

Pozycja ta jest nie tylko ciekawą formą lektury, lecz także dostarcza zabawy i uczy praktycznych rzeczy. Rozbudza w czytelniku ciekawość i uczy logicznego myślenia. Bardzo miło spędziłam z nią czas i na pewno jeszcze do niej wrócę, by poznać inne wersje zdarzeń.

Polecam dzieciakom, które nie do końca są fanami czytania. Ta forma opowieści przyniesie wam masę zabawy i pozwoli samodzielnie kreować historię.

Za książkę dziękuję wydawnictwu HarperKids.  

 

Więcej informacji o książkach wydawnictwa znajdziecie tu.

 

 

8 komentarzy:

  1. Zapowiada się naprawdę interesująco.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasami Potworki kręcą nosem na długie czytanie, ten tytuł mógłby się wtedy sprawdzić.

    OdpowiedzUsuń
  3. super propozcyja dla młodszych czytelników, coś innego :) niż zwykle
    dobrego dnia

    OdpowiedzUsuń
  4. Nauka poprzez zabawę to chyba najlepsze co można zafundować dzieciom!

    OdpowiedzUsuń
  5. Miło można spędzić czas z tym wydaniem. Tak też postanowiłam zrobić.w tym przypadku.

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że książka spodobałaby się mojej córce. Ja jestem jej ciekawa

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że polecę ten tytuł mojemu bratankowi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O, coś dla nas. Nie dość, że kochamy góry i książki paragrafowe, to jeszcze jest do tego czytanie, które kocham ja i chcę zarazić dzieci.

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!