Nowe opowieści z Doliny Muminków

Tytuł: Nowe opowieści z Doliny Muminków
Seria: Muminki
Wydawnictwo: HarperKids
Liczba stron: 128

Co przytrafiło się rodzinie Muminków podczas morskiej podróży i kto był pasażerem na gapę? Kogo ścigała Buka? Co Muminek trzymał w słoiku? O tym i innych rzeczach przeczytacie w książce Nowe opowieści z Doliny Muminków, która powstała na podstawie opowiadań Tove Jansson. Mimo że Muminki zadebiutowały wiele lat temu, do dziś są ulubieńcami dzieci. Ich historie są wznawiane, nowi autorzy podejmują się pisania nowych opowiadań. Muminki stają się bohaterami książek, lecz także filmów. Można ich spotkać na kubkach, ubraniach czy zeszytach.

Na początku omawianej pozycji znajdziemy rozpiskę kilku postaci ze świata Muminków. Dla tych, którzy jeszcze nie znają tych sympatycznych istotek, będzie to na pewno duże ułatwienie. Jednak jeśli jesteście już zaznajomieni z Muminkami, możecie sobie przypomnieć postacie z ich przygód dzięki tym krótkim opisom i rysunkom.

Opowieści w tym zbiorze są cztery i są to niepublikowane wcześniej w Polsce opowiadania. Ich tytuły to Morska wyprawa Muminka, Muminek i pierwszy śnieg, Muminek i ostatni smok oraz Topik i Topcia przybywają do Doliny Muminków. Każde z nich rozpoczyna się kartą tytułową i informacją, kto jest autorem danej opowieści. Wszystkie powstały na kanwie opowiadań Tove Jansson, ale nowi pisarze podjęli się zadania powołania do życia nowych przygód Muminków.

Opowiadania nie są zbyt długie, są za to bardzo klimatyczne i pozwalają przenieść się czytającemu do tytułowej Doliny Muminków. Napisano je prostym językiem, bez skomplikowanych wątków. Są dostosowane do wieku odbiorcy. Na uwagę zasługują też ilustracje, które w pozycjach dla dzieci są bardzo istotne. Te tu są przeróżne – od rozkładówek, przez małe elementy jakby naszkicowane, a także kolorowe i pełne szczegółów sceny, w których występuje grono bohaterów. Podobało mi się to, że jest tu tak wiele obrazków, które zachwycają i uzupełniają tę baśniową historię.

Jeśli jesteście po trzydziestce, jak ja, prawdopodobnie Muminki kojarzą wam się z dzieciństwem i wieczorynką. Ja z dużym sentymentem wracam do opowieści o tych istotkach. Mam nadzieję, że słyszeliście już o Muminkach. Jeśli jednak nie, ten zbiór pozwoli wam je poznać. Sięgajcie koniecznie.

Za książkę dziękuję wydawnictwu HarperKids.  

 

Więcej informacji o książkach wydawnictwa znajdziecie tu.

 

8 komentarzy:

  1. Uwielbiam sięgać po kolejne wydania z tymi bohaterami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Muminki to od dziecka moja trauma. Nigdy jakoś nie przepadałam i bardzo się bałam były dla mnie straszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muminki to bajka mojego dzieciństwa 🙃 pamiętam jak wyczekiwałam wieczorynki
    Co Ti były za czasy
    Super propozycja
    Dyedblonde

    OdpowiedzUsuń
  4. Pamiętam jak nie mogłam doczekać się wieczorynki, gdy leciały Muminki. Z sentymentem teraz do nich wracam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam Muminki, a nie mamy w domu ani jednej książeczki z ich historiami. Muszę to zmienić

    OdpowiedzUsuń
  6. Od małego bałam się Muminków i jakoś do dzisiaj się to nie zmieniło :/

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za polecenie tego tytułu. Myślę, że może mi się spodobać w wolnym czasie gdy po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Odcinki Muminków znam chyba na pamięć, ale książek jeszcze żadnych nie czytałam ani ja, ani moje dzieci. Czas to zmienić!

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!