Czarownica idzie do szkoły, Judith Peignen

Autor: Judith Peignen
Tytuł: Czarownica idzie do szkoły
Seria: Czarownica Zora
Wydawnictwo: Egmont
Liczba stron: 56

Zora jest czarownicą, ale ponieważ na świecie poluje się na takie jak ona, babcia, u której mieszka, zabiera jej magiczne moce i wysyła do normalnej szkoły. To nie podoba się dziewczynie. Ona wolałaby uprawiać magię, a nie uczyć się historii. Czy Zora nie przysporzy sobie kłopotów wśród niemagicznych?

Czarownica idzie do szkoły to pierwszy tom serii Czarownica Zora. Bohaterką jest młoda dziewczyna, która dla własnego bezpieczeństwa trafia pod opiekę babci.

Zora jest krnąbrna, ma masę energii, ale też wśród niemagicznych stara się opanować. Jej dotychczasowe wychowanie sprawia, że nie ma ogłady, dlatego chodzenie dla szkoły jest dla niej trudnym doświadczeniem. Dziewczyna ma głowę pełną pomysłów i psot, a jej obiektem zainteresowania jest magia.

Historia wprowadza nas w życie głównej bohaterki. Na początku nie wiemy, dlaczego mieszka z babcią i czemu musi iść do szkoły. Dopiero z czasem zaczynamy zbierać strzępki informacji i układać z nich historię Zory. Nie jest nam to podane na tacy, co ma swój urok, bo wymusza skupienie się na czytaniu i pobudza zainteresowanie,

Kreska jest świetna, baśniowa, piękna. Kadry są pełne detali, od których nie można oderwać wzroku. Przeszukiwałam spojrzeniem kadry i obserwowałam świetnie pokazane scenerie. Postacie mają wyraziste mimiki. Na plus wychodzi też różna wielkość kadrów, co sprawia, że całość jest bardzo dynamiczna.

Czarownica Zora to komiks z potencjałem. Pierwszy tom jest tylko początkiem historii dziewczyny, liczę, że w kolejnych pokaże ona jeszcze bardziej swój niepokorny charakterek.

Komiks przeczytałam dzięki uprzejmości wydawnictwa Egmont.

 

7 komentarzy:

  1. Miło można spędzić czas z taką publikacją.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa książka. Myślę że znajdzie swoich fanów.

    OdpowiedzUsuń
  3. świetna propozycja dla członków mojego klubu czytelniczego, jestem przekonana, że dzieciaki szybko podłapią rytm tej serii, chętnie zaproponuję im pierwszy tom. Izabela Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy komiks. Wydaje mi się, że to będzie idealna propozycja dla mojej młodszej siostry. Odkąd zaczęły się wakacje, czyta bardzo dużo.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komiks jest przeuroczy! Chociaż przyznam, że sama historia mnie nie porwała.

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że miło można spędzić czas z taką publikacją. Muszę przyznać, że z zainteresowaniem zapoznam się z tym tytułem.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jest to na pewno dość miła pozycja dla dzieci i młodzieży. Szkoda tylko, że bazuje na utartym już schemacie. Angela

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!