Alemina. Ścigana, Carole Trebor

Autor: Carole Trebor
Tytuł: Ścigana
Seria: Alemina
Wydawnictwo: Egmont
Liczba stron: 48

Alemina jest mumią, ale nie potrafi usiedzieć w sarkofagu. Gdy pewnego dnia matka oznajmia jej, że muzeum, w którym mieszka, będzie likwidowane, dziewczyna musi uciekać. Musi też być bardzo ostrożna, by nikt nie wpadł na jej trop…

Alemina to seria komiksowa, w której bohaterką jest nastoletnia dziewczyna. Ma setki lat i została zmumifikowana, ale nocami opuszcza swój sarkofag i biega po muzeum, bawiąc się i przeżywając przygody. Pierwszy tom ma tytuł Ścigana.

W komiksie nie brakuje akcji – możemy śledzić podróż bohaterki, która musi dostać się do Anglii. Nie jest to łatwe, w końcu jest mumią i nosi bandaże na całym ciele. Jednak to jej jedyny sposób na uratowanie się.

Podoba mi się, że Alemina jest odważna, samodzielna i potrafi radzić sobie w każdej sytuacji. Czasem ma szczęście, czasem sama coś wymyśla, ale jej podróż nie obfituje w nudę. Jest sympatyczna i zdeterminowana.

W komiksie nawiązuje się co jakiś czas do starożytności, ale nie jest on historycznym przedstawieniem życia faraonów czy procesu mumifikacji – i dobrze. Bohaterka przeniesiona jest na współczesne pole, musi jakoś dawać sobie radę. Podoba mi się jednak, że co jakiś czas wtrącone są informacje dotyczące jej życia.

Plusem jest też kreska. Bogate w detale i różnorodne kadry są świetne. Podoba mi się, że uchwycono ruch, a czasem na jednym dużym obrazku możemy dopatrzeć się kilku szczegółów, które są jakby rozwinięciem jednej sceny. To bardzo mi przypadło do gustu.

Ten komiks jest pełen akcji, na pewno przypadnie do gustu tym, którzy kochają, gdy dużo się dzieje. Na dodatek jest ślicznie narysowany, warto na niego popatrzeć. 

Komiks przeczytałam dzięki uprzejmości wydawnictwa Egmont.

 

5 komentarzy:

  1. Chętnie skuszę się na tę lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię te komiksy dla młodszych czytelników od Egmontu, większość z nich zachwyca!

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę przyznać, że ten zeszyt mnie zaciekawił i nie mogę się doczekać kolejnego.

    OdpowiedzUsuń
  4. jestem zaintrygowana, z chęcią bym go przeczytała gdyby wpadł w moje ręce
    dyedblonde

    OdpowiedzUsuń
  5. Niebanalna, ale jednocześnie wciągająca lektura to gwarancja dobrze spędzonego czasu. Ciekawy komiks.

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!