Asystentka Złoczyńcy, Hannah Nicole Maehrer

Autor: Hannah Nicole Maehrer
Tytuł
: Asystentka Złoczyńcy
Seria: Assistant to the Villain
Wydawnictwo: Prószyński
Czas trwania: 11 godz. 45 min

Evie wpada podczas drogi do domu na rannego mężczyznę, którego ściągają straże. Szybko zdaje sobie sprawę z tego, że to poszukiwany przez wszystkich Zły – złodziej, złoczyńca o złej sławie. Nie mając innej alternatywy, kobieta zatrudnia się u Złego w charakterze asystentki. Ma za zadanie nie tylko prowadzić nietypowe biuro, lecz także ustalić, kto sabotuje jej szefa.

Asystentka Złoczyńcy to powieść fantastyczna autorstwa Hannah Nicole Maehrer. Główną bohaterką książki jest Evie, młoda kobieta, która zaczyna pracę w nowym miejscu. Jednak narrator śledzi też szefa dziewczyny i relacjonuje wydarzenia, w których albo ona nie bierze udziału, albo bohaterami są oboje.

Evie jest sympatyczną bohaterką, nie da się jej nie lubić. To dziewczyna, która dla rodziny gotowa jest na wiele poświęceń. Jest lojalna wobec swojego szefa, oddana pracy, niemal wszyscy ją lubią. Jest otwarta i rozmowna, świetnie odnajduje się w nowym miejscu. Jest też godna zaufania.

Fabuła powieści pokazuje pracę Evie u Złego. Dziewczyna poznaje innych pracowników, bierze udział w różnych wydarzeniach biurowych. Jej praca nie jest typowa – nie siedzi za biurkiem, lecz czasem ogląda trening smoka, niekiedy musi ratować kolegów przed bombą. Wszystko to w czasie, gdy próbuje ustalić, kto zdradził Złego i sabotuje jego działania. Ktoś z biura jest kretem, który próbuje pokrzyżować szyki szefowi.

Powieść jest świetnie napisana – lekka, pełna akcji i humoru. Są sceny mrożące krew w żyłach, które rozładowano jakimś dialogiem. Podoba mi się ta mieszanka, tworzy niepowtarzalny klimat i nadaje powieści ciekawy wydźwięk. Zabawy słowem, przepychanki w dialogach i żartobliwe sytuacje rozładowują napięcie.

Nie zabrakło też wątku miłosnego. Nie jest on nachalny i nie wysuwa się na pierwszy plan, co mnie bardzo pasowało. Jest w tle wydarzeń, ale czasem pojawia się w scenach i uzupełnia relacje między bohaterami.

Lektorem nagrania jest Marta Wągrocka. Słuchałam już powieści w jej interpretacji i nie mam zastrzeżeń do jej głosu. Podoba mi się, że bawi się tekstem i całkiem dobrze radzi sobie z dialogami. Wcześniej słuchałam zupełnie innych powieści, które czytała, i przyznam, że w każdej z nich wypadła bardzo dobrze. Czasem jest tak, że lektor bardziej pasuje do jakiegoś gatunku, a do innego mniej, ale tu nie miałam takiego poczucia.

Asystentka Złoczyńcy to świetna książka – pełna akcji, magii, ale też humoru. Ten ostatni jest najmocniejszym punktem powieści. Jeśli lubicie książki, w których wiele się dzieje, a bohaterowie są sympatyczni i prawdziwi, śmiało sięgnijcie po ten tytuł. Niech was nie zniechęca element fantastyczny – praktycznie go tu nie czuć, mimo że jest dość wyraźny w całej treści.

Audiobooka wysłuchałam dzięki Audiotece.

 

6 komentarzy:

  1. Miło można spędzić czas z lekturą.

    OdpowiedzUsuń
  2. Audiobooki świetnie mi się sprawdzają w pracy, całe 8 godzin na słuchanie książki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. coś dla mnie ja lubię gdy w książkach coś się dzieje :) także dzięki za polecajke
    dyedblonde

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie, że w tej książce dużo się dzieje, to bardzo ważne, aby nie znudzić i nie zniechęcić czytelnika już na samym początku.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem tym tytułem zacghwycona i już bym chciała kontynuację. Przemawia do mnie humor, postacie oraz fabuła.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiem komu ta książka może się spodobać. Idealnie jest mieć więc świadomość jej istnienia.

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!