Niesforne Ziarenko, Jory John

Autor: Jory John
Tytuł: Niesforne Ziarenko
Pełny tytuł
: Niesforne Ziarenko. Smaczna Banda i emocje
Wydawnictwo: HarperKids
Liczba stron: 32

Niesforne Ziarenko to postrach okolicy. Na jego widok wszyscy szepczą, jak bardzo jest niesforny. Zawsze się spóźnia, opowiada nieśmieszne żarty, hałasuje w kinie i robi groźne miny. Czy jednak zawsze było Niesforne? Co się stało, że się tak zachowuje?

Niesforne Ziarenko to książka z serii Smaczna Banda i emocje. Autorem tekstu jest Jory John, a za ilustracje odpowiada Pete Oswald. Książka skierowana jest do młodszych czytelników. Według wydawcy odbiorcami są przedszkolaki od trzech lat w górę.

Książka jest niedługa, ma mało tekstu. W zdecydowanej większości jest to narracja pierwszoosobowa, a kwestie dialogowe pojawiają się w postaci dymków. Największą rolę w pozycji odgrywają ilustracje. Sama treść dotyczy zachowania tytułowego bohatera. Dowiadujemy się, co robi, że uznawane jest za niesforne, a także jak doszło do tego zachowania.

Książka podejmuje tematykę emocji. Nie są one nazwane wprost, ale bez problemu odnajdziemy tu m.in. zgorzknienie czy szacunek dla siebie i innych. Autorzy przedstawili scenki z życia bohatera, dając czytelnikom do samodzielnego zweryfikowania i nazwania emocji i uczuć nim targających.

Ilustracje są bardzo ładne. Bohaterami są różnego rodzaju ziarenka w tym orzechy i kukurydza. Mają stonowaną kolorystykę, ładne kształty, świetnie oddane mimiki. Na plus wychodzą też różnorodne kadry – na przykład zbliżenia na twarz Niesfornego Ziarenka czy miks scenek z jego udziałem.

Treść skłania do rozmowy z dziećmi na temat zachowania i emocji. Jest dobrym bodźcem do pogadania o tym, co mogło czuć ziarenko i jak można naprawić swoje zachowanie. Opowieść jest krótka i przyjemna, a potem może pomóc w zrozumieniu niektórych zachowań.

Niesforne Ziarenko jest świetną książką. Pięknie zilustrowana, napisana i wykonana. Zachwycająca pozycja dla młodszych czytelników.

Za książkę dziękuję wydawnictwu HarperKids.  

 

6 komentarzy:

  1. ksiązka wydaje się na prawdę fajnie wydane i wartościowa, na pewno spodoba się wielu dzieciakom

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem przekonana, że ja także się nią zachwycę. Lubię czytać książki o emocjach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi się podoba okładka. Ale nie brałam tej książki bo mój synek ostatnio ma focha na czytanie nowości.

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda, że nie pokazałaś zawartości. Ciekawa jestem tej książki i jej treści

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się! Myślę, że moja córka byłaby zadowolona z tej książki i chętnie ją zamówię.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mi się podoba! To książka z morałem, takie powinny czytać dzieci! Chętnie zamówię ją dla mojej chrześnicy :)

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!