Wampirek, Angela Sommer-Bodenburg

Autor: Angela Sommer-Bodenburg
Tytuł
: Wampirek
Tytuł oryginalny:
Der kleine Vampir
Wydawnictwo
: Tandem
Liczba stron
: 192

Antek, fan horrorów, spotyka pewnej nocy Rydygiera. To hrabia Trzęsikamień, wampir, stupięćdziesięciolatek. Antek i Rydygier poznają się lepiej, a ten drugi wcale nie chce wyssać krwi ze swojego nowego przyjaciela. Inne wampiry jednak nie są tak przyjazne i już niedługo Antek będzie musiał wystrzegać się nocnych wizyt rodziny Trzęsikamień.

Wampirek Angeli Sommer-Bodenburg to powieść dla dzieci. Książka miała swoją premierę dość dawno temu, a teraz wyszło w Polsce wznowienie tej historii.

Głównym bohaterem pozycji jest Antek. To jego dzieje obserwujemy, a o tym, co dzieje się u wampirka, dowiadujemy się z rozmów przyjaciół. Antek jest spokojny, otwarty i przyjacielski. Musi ukrywać przed rodzicami swojego nowego przyjaciela, co czasem wpędza go w kłopoty. Chłopak jest odważny, nie boi się spotkań z wampirem. Jest też taktowny, chociaż początkowo jego dobre maniery mogą wydawać się podszyte strachem przed krwiopijcą.

Rydygier jest natomiast postacią, której nie polubiłam. Sprawia wiele kłopotów, bywa samolubny, nie chce iść na kompromisy. Mimo wszystko stara się, by Antek chciał utrzymywać z nim relacje.

W pierwszym tomie poznajemy głównych bohaterów, ale nie brakuje też przygód. Antek wybiera się na cmentarz, gdzie mieszka Rydygier, by zobaczyć, jak żyje wampir w dzień. Tu czekają go pierwsze kłopoty. Także rodzice chłopca zaczynają być podejrzliwi – Antek późno zasypia, słychać z jego pokoju hałasy.

W pozycji znajdziemy ilustracje, które wzbogacają tekst. Są dopasowane do treści i pięknie ją podkreślają. Podobały mi się, były dobrym uzupełnieniem historii. To też element, który uważam za obowiązkowy w książkach dla młodych czytelników, więc dobrze, że się pojawił.

Książka skierowana jest do młodszego czytelnika. Myślę, że sprawdzi się jako lektura dla dzieci do 10 lat. Każde dziecko jest inne, więc jeśli macie w domu książkoholika, który jest dość strachliwy, może nie być dobrym pomysłem podarowanie mu tej pozycji – wampiry mogą go wystraszyć.

Całkiem nieźle bawiłam się przy tej pozycji. Mówi o przyjaźni, nietypowej, o poświęceniu dla przyjaciela i relacji, która bywa trudna, ale warto o nią dbać. To moje pierwsze spotkanie z wampirkiem, ale mam nadzieję, że kolejne tomy mnie nie ominą!

Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa Tandem.


7 komentarzy:

  1. Ten wampirek jest cudowny. Kiedyś współpracowałam z tym wydawnictwem ale wtedy nie mieli takich fajnych książek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie muszę sprawdzić czy ten cykl o wampirku jest dostępny w bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś czuję, że muszę zaopatrzyć Potworki w tego Wampirka. Myślę, że się im spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  4. czuje że jest to książka która spodoba się wielu dzieciom, świetne wydanie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo, widzę trochę magii i pozaludzkiego świata. Chętnie dam szansę temu bohaterowi.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przygód tego długokłego bohatera jeszcze moje dzieci nie poznały. A widzę, że jest co czytać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajna książka dla dzieci. Okładka przykuwa uwagę a fabuła zachęca do czytania :)

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!