Poza kontrolą, Kathryn Croft

Autor: Kathryn Croft
Tytuł: Poza kontrolą
Tytuł oryginalny:
The Stranger Within
Wydawnictwo: Słowne
Czas trwania: 8 godz. 36 min

Callie jest drugą żoną Jamesa. Poznali się już po śmierci jego żony, jednak ich związek nie został zaakceptowany przez synów mężczyzny. Dillon i Luke robią różne złośliwe rzeczy kobiecie, ignorują ją i sprzeciwiają się jej, gdy nie ma w pobliżu ojca. Callie nie chce narzekać na chłopców, bo boi się, że to spowoduje, że James się od niej odsunie. Kobieta poznaje najlepszego przyjaciela Dillona, Rhysa, i postanawia, że wyciągnie z niego to, co mówi o niej pasierb.

Poza kontrolą Kathryn Croft to thriller psychologiczny. Główną bohaterką jest Callie, młoda kobieta, która jest też pierwszoosobową narratorką pozycji. Dzięki temu możemy lepiej poznać jej myśli i niepewności.

Fabuła rozpoczyna się od przesłuchania głównej bohaterki. Dzięki temu dowiadujemy się, że została oskarżona o morderstwo. Kolejne rozdziały cofają czytelnika w czasie, by móc zrekonstruować poprzedzające tragedie wydarzenia. Obserwujemy Callie i jej relacje z mężem i pasierbami. Kobieta stara się zdobyć sympatię chłopców, ale nie jest to łatwe, gdy ciągle napotyka opór. James zdaje się nie widzieć problemów, myśli, że potrzeba czasu, by synowie zaakceptowali Callie.

Potem dowiadujemy się, że kobieta zaprzyjaźnia się z siedemnastolatkiem, który przyjaźni się z jej pasierbem. Chłopak jest uprzejmy, a Callie ostrożna. Jednak tylko w nim znajduje zrozumienie dla swojej sytuacji. Z jednej strony kobieta chce wypytać chłopaka, by zdobyć informacje o Dillonie, z drugiej czuje się źle, gdy zbliża się do niego i próbuje podkopać przyjaźń chłopców.

W powieści pokazano, jak kłamstwa i sekrety zaczynają pogrążać bohaterkę. Kobieta z każdą chwilą coraz bardziej odsuwa się od męża, ponieważ boi się, że odkryje on jej drugie życie. Siatka kłamstwa zaczyna oplatać ją coraz ciaśniej, co powoduje, że zaczyna mieć podejrzenia nawet w stosunku do Jamesa, który jest z nią szczery.

Zakończenie jest zaskakujące i sprawia, że zupełnie inaczej patrzymy na główną bohaterkę. Podobało mi się to powolne snucie opowieści i jej finał. Atmosfera jest gęsta i z rozdziału na rozdział coraz więcej pojawia się elementów, które mogą zdradzić Callie. Styl autorki jest dobry, nie nudzi podczas lektury, chociaż momentami zabrakło mi podkręcenia tempa akcji jakimś zaskakującym wydarzeniem.

Poza kontrolą czyta Ewa Abart. To moja ulubiona lektorka, więc z przyjemnością wysłuchałam tej pozycji. Lektorka potrafi wczuć się w tekst i zmienia nieco głos w zależności od postaci i emocji danej osoby. To urozmaicenie lektury, które zatrzymuje słuchacza przy nagraniu.

Poza kontrolą to thriller psychologiczny, który mi się podobał. Nie jest to może wybitne dzieło, ale plątanina kłamstw i sekretów wypadła na plus i był to najmocniejszy wątek powieści. To moje drugie spotkanie z twórczością autorki, ale podejrzewam, że nie ostatnie.

Audiobooka wysłuchałam dzięki Audiotece.

 

7 komentarzy:

  1. Lubię zapoznawać się z twórczością tej autorki. Książki nie są wybitne, ale dostatecznie dobre.

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się moje klimaty jak najbardziej chętnie ja sobie przeczytam
    Dyedblonde

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię thrillery, ale jakoś wciąż nie mogę przekonać się do audiobooków, trudno mi się na nich skupić.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam jedną książkę Kathryn Croft i miło ją wspominam. Pamiętam, że bardzo mi się podobała. Tego tytułu jeszcze nie znam ale poszukam czy jest na Legimi ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię ostatnio zapoznawać się z audiobookami, bo to przyjemny sposób na spędzenie czasu. Chętnie skuszę się na ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dawno nie słuchałam żadnego audiobooka. Zwykle robię to pracując w ogrodzie, a teraz, wiadomo, nie pora na to.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie lubię audiobook'ów, zdecydowanie wolę książki w formie papierowej :)

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!