Moje pierwsze bajki o przyjaźni

Tytuł: Moje pierwsze bajki o przyjaźni
Wydawnictwo: Olesiejuk
Liczba stron: 72

Bajki Disneya to klasyka gatunku – pięknie animowane, z morałem, wzruszające i pouczające. Wśród bogatej filmoteki znajdziemy opowieści o miłości, odwadze i przyjaźni, a także o przygodach. W książce Moje pierwsze bajki o przyjaźni umieszczono sześć historyjek, które nawiązują do filmów wytwórni Disney.

W książce znajdziemy opowieści znane z filmów Dumbo, Alicja w Krainie Czarów, Księga dżungli, Bambi, Król Lew i 101 dalmatyńczyków. Są to streszczenia znanych animacji – dostajemy najważniejsze wątki podane w krótki i spójny sposób. Wybór tych bajek jest zaskakujący – większość z nich jest dzisiejszym dzieciom mniej znana. Dumbo miał premierę w 1941 roku, Bambi rok później, Alicja w Krainie Czarów w 1951, 101 dalmatyńczyków dziesięć lat po niej, a Księga dżungli w 1967. Najmłodszy w zestawieniu jest Król Lew – z 1994 roku. Zaskakujące w tym zestawieniu jest pojawiacie się Alicji, bo ona najmniej kojarzy mi się z przyjaźnią, ale i w tym filmie znajdziemy wątki pasujące tematycznie do książki.

Książka jest bogato ilustrowana. Rysunki są spójne stylowo, nawiązują do klasycznych animacji. Możemy podziwiać ich wygląd taki, jak widzieliśmy na ekranie. Niektóre kadry są niemal żywcem wyjęte z filmów.

Każda opowieść to zaledwie kilka stron. Tekstu nie jest dużo – tak jak wspomniałam: to streszczona, okrojona forma filmu. W niczym to jednak nie przeszkadza podczas czytania. Dla wielu dzieci będzie to pierwsze spotkanie z tymi tytułami, więc warto poznać je w tej formie, a potem porównać z ekranizacją.

Tego typu pozycje podobają się szczególnie młodym czytelnikom – w wieku około przedszkolnym. Tu dodatkowo mogą przypaść do gustu rodzicom, którzy wrócą wspomnieniami do swojego dzieciństwa i przypomną sobie emocje podczas oglądania wymienionych bajek. 

Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa Olesiejuk.

 

15 komentarzy:

  1. Dla najmłodszych to na pewno świetna książeczka. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To na pewno ciekawa pozycja dla miłośników takich książek i tych bohaterów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Paulina Kwiatkowska19 marca 2022 21:46

    Książki o przyjaźni zawsze świetnie się sprawdzają w roli prezentu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie ma to jak klasyka dzieciństwa. Sama chętnie zapoznam się z tym zbiorem.

    OdpowiedzUsuń
  5. moje dzieciaki bardzo lubią takie bajki, także chętnie byśmy przeczytali :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię książki z ulubionymi bohaterami, więc chętnie się skuszę.

      Usuń
  6. Z pewnością zaciekawi młodych czytelników, klasyczne bajki i ich bohaterowie zawsze mile widziani. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, będzie się na co skusić w wolnym czasie.

      Usuń
  7. Aaaa ta książką obowiązkowo musi znaleźć się w naszym domu. My kochamy bajki Disneya :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę, że to fajna pozycja dla maluchów, a i dorosły miło spędzi czas z tym tytułem. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ślicznie wydane te bajeczki! Sama chętnie bym takie poczytała, albo przynajmniej pooglądała!

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowna propozycja dla osób w każdym wieku. Sama chętnie bym sięgnęła po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Idealna propozycja dla mojego synka, myślę, że na pewno by mu się spodobała. Przy następnej wizycie w księgarni muszę zerknąć, czy jest dostępna. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przyjaźń to wazna rzecz i fajnie uczyć ją dzieci od najmłodsyzch lat. A przynajmniej jej nawiązywania :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Król Lew to cudowna bajka. Płakałam, śmiałam się i byłam oczarowana. A Hakuna Matata przeszła do historii.

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!