Seria Nostalgia – Bambi

Tytuł: Bambi
Wydawnictwo: HarperKids
Liczba stron: 32

Jelonek Bambi rodzi się w lesie. Jest księciem, wszyscy są bardzo podekscytowani jego narodzinami. Gdy trochę podrasta zwiedza z mamą okolicę. Poznaje Tuptusia, który się z nim zaprzyjaźnia, a później także Kwiatka, który zimą nie może się bawić z przyjaciółmi, bo ją przesypia. Jednak w lesie nie zawsze jest bezpiecznie, czasem zapuszcza się do niego człowiek, a wtedy wszystkie zwierzęta muszą się ukryć.

Bambi znany jest głównie jako animacja Disneya. Ta klasyczna opowieść wydana została też w formie książki przez HarperKids. Tytuł jest jedną z części serii Nostalgia. Książki przenoszą nas w nostalgiczną podróż do świata ponadczasowych opowieści filmowych Disneya. W ramach serii ukazały się także: Alicja w Krainie Czarów, Zakochany Kundel, Piotruś Pan, Król Lew oraz Pinokio.

Opowieść dotyczy głównie życia Bambiego w lesie – jego narodzin i dorastania. Pokazano wszystkie blaski i cienie tego miejsca – niebezpieczeństwo związane z człowiekiem, lecz także beztroskie chwile na łonie natury z przyjaciółmi. Bajka jest krótka, okrojoną ją nieco względem tego, co możemy podziwiać w filmie, jednak nie straciła ona swojego uroku. To nadal piękna i ponadczasowa opowieść o przyjaźni, stracie, dorastaniu.

Najmocniejszą stroną książki są ilustracje. Są takie same jak te, które widzieliśmy w animacji z 1942 roku. Świetnie, że ich nie zmieniono, dzięki temu możemy powrócić do dzieciństwa, a najmłodszym pokazać klasyczne, piękne rysunki i zapoznać ich z opowieścią, która wzrusza, i bawi. Książka jest przepięknie wydana. Ma dużo ilustracji, a gdy na stronie jest sam tekst, otacza go krąg kwiatów. To piękna pozycja, która cieszy oko.

Bambi to urocza bajka, która i dziś spodoba się czytelnikom i widzom. Jest uniwersalna. Myślę, że książeczka idealnie sprawdzi się do wspólnej lektury przez rodziców bądź dziadków i najmłodsze pokolenie. Dla starszych to powrót do przeszłości, gdy sami oglądali animację, dla młodszych fantastyczna przygoda z klasycznymi rysunkami i historią, która do dziś chwyta za serce.

 Zobacz wszystkie książki z serii Nostalgia TU.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu HarperKids.


13 komentarzy:

  1. Pięknie wydana książka, która pozwala przenieść się myślami do czasów dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W dzieciństwie bardzo lubiłam Bambi

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna książeczka, moja córka bardzo lubi sarenki więc pewnie zagości w naszej biblioteczce.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi się ta seria podoba. Widziałam książki w Empiku. Pieknie wydane i bardzo wartościowe treści.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tym razem odpuszczę sobie zakup😀 historie z dziecinnych lat mają dla mnie magię jedynie wtedy,kiedy pozostaną w tamtej sferze emocji😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś w tym jest, ale mnie bardzo pasowało odświeżenie ich podczas czytania dzieciom, nowy wymiar wspomnień. :)

      Usuń
  6. Uwielbiam stare filmy Disneya, choć akurat Bambiego obejrzałam jako dorosła osoba. Natomiast przenoszenie filmu na karty książki uważam taki sobie pomysł, chyba że chcemy pooglądać ilustracje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne wydanie. Babmi to moja ulubiona postać z dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wędrówki po kuchni12 sierpnia 2020 19:29

    Dzięki takiej książce można przenieść się do czasów dzieciństwa :) Piękne wydanie

    OdpowiedzUsuń
  9. Bambi to jedna z moich ulubionych postaci z czasów dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bambi jest dla mnie zbyt smutną książką. wiem, że powinno się rozmawiać na wszystkie tematy z dziećmi, ale mnie to niesamowicie przygnębia...

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam tę bajkę, tak samo jak pozostałe klasyki Disneya. Mam tę książkę oraz Pinokia z tej serii. Chcemy zebrać wszystkie tytuły bajek, których nie posiadamy.

    OdpowiedzUsuń
  12. Moja córka była zakochana w przygodach Bambi, uwielbiała o niej czytać. :)

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!