Kubuś i Przyjaciele

Kto z nas nie zna wiecznie głodnego misia o bardzo małym rozumku? Kubuś doczekał się nowych książkowych publikacji, które pokochają młodsi i starsi!

Jak to się zaczęło?

Kubuś jest fikcyjną postacią z literatury dziecięcej stworzoną przez pisarza A.A. Milne. Zadebiutował w 1926 roku, a wraz z nim czytelnicy poznali Prosiaczka, Królika, Sowę, Maleństwo i Kangurzycę, Kłapouchego i Krzysia. Polskie dzieci mogły zaczytywać się w powieściach o tym sympatycznym misiu od 1938 roku. Kubuś to nie tylko bohater opowieści, lecz także filmów, które pokochali wszyscy. O jego popularności świadczy nie tylko piękna seria animacji, lecz także bardzo nostalgiczny film aktorski Krzysiu, gdzie jesteś? z 2018 roku z Ewanem McGregorem, który podkreślał, że każdy z nas ma w sobie coś z dziecka i skupiał pokolenia rodziców i dzieci przed ekranem na wspólnym oglądaniu.

Powrót do Stuwiekowego Lasu

Wydawnictwo HarperCollins Polska wydało właśnie serię książeczek o przygodach Kubusia. Wśród nich jest między innymi Kubuś i Przyjaciele. Nowa kolekcja bajek. To znana i lubiana seria opowieści, po którą z przyjemnością sięgają najmłodsi. W tej pozycji znajdziemy trzy bajki o przygodach misia i jego przyjaciół. Każda uczy czegoś nowego, ale też jest zabawna, urocza i bardzo ciepła. W jednej na przykład obserwujemy Prosiaczka, który mierzy się ze swoim strachem.

Wśród nowych wydań znajdziemy też fascynujące opowieści autorstwa Wandy Chotomskiej. Kubuś i dobre maniery, Kubuś i jego gromadka, Kubuś i lekcje ze Stumilowego Lasu to trzy ciekawe pozycje, w których nie brakuje morałów. Miałam okazję czytać tę o dobrych manierach. W przystępny sposób pokazano, jak powinniśmy się zachowywać – być grzeczni, dziękować i pomagać sobie nawzajem, mówić dzień dobry. Proste opowiastki na pewno trafią do najmłodszych czytelników.

Seria książeczek to także inne tytuły – Kubuś i przyjaciele. Bajki 5 minut przed snem, Kubuś i przyjaciele. Miniksiążeczka malucha oraz Kubuś i Przyjaciele. Opowieści o życzliwości.

Kubuś – przyjaciel nas wszystkich

Oprócz tego, że opowieści są mądre i zabawne, są też bardzo ładnie ilustrowane. Klasyczna kreska, bez udziwnień, przypomina wydania sprzed lat oraz filmy animowane – znane i lubiane. Świetnie, że zachowano ten sam styl rysunku, który naprawdę zachwyca swoim klimatem.

Książki o Kubusiu zawsze czegoś uczą, pokazują siłę przyjaźni, a przy okazji są urocze i zabawne. Głównego bohatera nie można nie lubić. Uniwersalne problemy poruszane w książkach z cyklu o Kubusiu sprawią, że dzieci poczują się związane z bohaterami. To pozycje do wspólnego, rodzinnego czytania. Klasyczne opowieści z wartościami i sympatycznymi postaciami na pewno spodobają się najmłodszym, a rodziców przeniosą do własnego dzieciństwa, w którym na pewno sami poznawali Kubusia.  

Kubusiowe książeczki znajdziecie TU

Za książki dziękuję wydawnictwu HarperKids.  

 

16 komentarzy:

  1. Klasyka książeczek dla dzieci i nie tylko, tyle pokoleń wychowało się na Kubusiu Puchatku :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje dzieci bardzo lubiły te książeczki, bo są jednak dostosowane do małych dzieci również...

      Usuń
  2. Mam obie książeczki. Uwielbiam Kubusia i cieszę się, że moje dzieci także. 😉

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama lubiłam bajki Kubusia w moim dzieciństwie, fajnie że są teraz o nim książeczki i następne pokolenie też go lubi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Klasyka zawsze najlepsza :-) Mój synuś bardzo lubi tego typu książeczki :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. A wiesz, że w oryginale to nie jest Kubuś tylko Winnie the Pooh? A Winnie to skrót od Winifreda, czyli imię żeńskie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tego to nie wiedziałam,a może to była misiowa?
      krystynabozenna

      Usuń
  6. Ooo tak dla dzieci w mojej rodzinie idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam opowieści o Kubusiu! Mój ulubiony bohater z dzieciństwa!

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbialam czytać Kubusia moim kuzynkom

    OdpowiedzUsuń
  9. Kubusia to w każdej formie mogę łykać, nawet jako dorosły. Serwowałabym dzieciom non stop <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również chętnie do niego powróciła, kiedy czytałam dzieciom przygody Kubusia. :)

      Usuń
  10. Uwielbiam Kubusia, szczegolnie oryginalne przygody napisane przez AA Milne:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiałam Kubusia w dzieciństwie i tak samo uwielbiam go teraz.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam wrażenie, że te przygody czytelnicze nigdy się nie znudzą małym odkrywcom świata książek. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kubuś dla mnie istnieje tylko ten pierwszy, jedyny :) Choć filmy animowane o nim mogłabym oglądać bez przerwy, niezależnie od historii :) ale nie wykluczam, że moje dzieci poznają także te opowiadania ze Stumilowego Lasu :)

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!