Bolek i Lolek i zaczarowana lokomotywa, Joanna Olech

Autor: Joanna Olech
Tytuł: Bolek i Lolek i zaczarowana lokomotywa
Wydawnictwo: Znak Emotikon
Liczba stron: 32

Makieta miasteczka z kolejką w roli głównej rośnie, a Bolek i Lolek dokładają kolejne elementy i pracują nad szczegółami, które już powstały. Wraz z Tosią wybierają się też na przygodę – muszą sprowadzić do makiety prąd, bo bez niego lokomotywa nie ruszy.

Bolek i Lolek i zaczarowana lokomotywa to książka dla dzieci autorstwa Joanny Olech. Znani bohaterowie tym razem mają pokazać, jak ważna jest kreatywność.

W książce zaprezentowano jedną z przygód Bolka i Lolka. Chłopcy tworzą makietę, a pomaga im w tym Tosia. Dzieci razem wybierają się w podróż zaczarowaną lokomotywą i uzupełniają braki, które umknęły ich uwadze. Każdy z elementów ich wycieczki to nowy sposób na rozwiązanie problemu i kreatywne podejście do sprawy.

Książka nie ma zbyt wiele tekstu. Skupia się na jednym wydarzeniu i pokazaniu jego rozwiązania. Dziecko nie jest rozproszone wątkami pobocznymi, może się skupić na głównej opowieści i wyciągnąć z niej morał.

Ilustracje Zofii Brzeskiej są proste i wierne animacji sprzed lat. Nie ma tu zbyt wielu elementów, tło bywa puste, ale pojawiają się też kadry dynamiczne, które pasują do tekstu. Kolory nie są jaskrawe, a kreska nie jest skomplikowana. Ma to swój urok i sprawiło, że przeniosłam się w myślach do lat dzieciństwa, gdy oglądałam bajki z Bolkiem i Lolkiem.

Tym razem postawiono na kwestię kreatywności. Dzieciom nie można odmówić wyobraźni, która pomaga Bolkowi i Lolkowi w naprawieniu pewnych usterek w makiecie. We współpracy z Tosią bawią się doskonale i budują makietę. Nie zabrakło też słownych zaczepek, które bardzo pasują mi do tych postaci. Kto się czubi, ten się lubi.

Bolek i Lolek to bohaterowie znani i lubiani, wręcz kultowi. Cieszę się, że nadal powstają książki z nimi w roli głównej. Tu dodatkowo zadaniem chłopców jest pokazać pewne sytuacje z życia codziennego, które mogą przydarzyć się też małemu czytelnikowi. W tym tomie dzięki kreatywności przeżywają przygody i rozwiązują problemy.

Książka sprawdzi się jako lektura wśród młodych czytelników. Według wydawnictwa odpowiednia będzie dla dzieci powyżej 3 lat. Proste ilustracje i wciągająca historia mogą przypaść maluchom do gustu, a i rodzice z sentymentem wspomną swoje spotkania z Bolkiem i Lolkiem.

Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa Znak Emotikon.

 

12 komentarzy:

  1. Uwielbiam sięgać po przygody tych bohaterów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za polecenie tego tytułu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno jest się czym zainteresować.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bolek i lolek to bajka pokoleń, która nigdy się nie znudzi! super że tak długo utrzymuje się na rynku
    dyedblonde

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie lektury zaciekawią każdego malucha. Kto wie czy po ich przeczytaniu sami nie zachcą zrobić właśnie takiej kreatywnej pracy jak bohaterowie książki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bolek i Lolet to bohaterowie, których w ostatnim czasie polubiły moje dzieci. Ta książeczka wygląda ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dawno nie czytałam nic o Bolku i Lolku, więc tym chętniej skuszę się na to wydanie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam tej ksiązki, zaciekawiłas mnie nią.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubiłam Bolka i Lolka, chętnie oglądałam bajki z ich udziałem, nawet jak moje dzieci były i wciągały się w ich historie, to ja potrafiłam również oglądać z uśmiechem i ciepłymi wspomnieniami. Izabela Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  10. Myślę, że dla wielu osób Bolek i Lolek to znane i wręcz ikoniczne postacie, więc na widok nowo wydanych książeczek na pewno powracają wspomnienia i pojawia się nostalgia. Cieszę się, że młode pokolenie ma okazję poznać bajki z naszego dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię przygody Bolka i Lolka, więc taka książka nawet mnie by ucieszyła gdyby ktoś mi ją podarował.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bolek i Lolek i recenzja sama się pisze. Nie trzeba nic więcej dodawać, sami ci bohaterzy powodują, iż chce się sięgnąć po tą pozycję.

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!