Muminki. ABC, Annika Sandelin

Autor: Annika Sandelin
Tytuł: Muminki. ABC
Wydawnictwo: Harper Kids
Liczba stron: 64

Muminki to postacie stworzone przez Tove Jansson. Animacja, która w Polsce była emitowana w czasie wieczorynki, sprawiła, że te sympatyczne istotki i ich przyjaciele zyskali w naszym kraju ogromną sławę. Nadal wychodzą dzieła inspirowane twórczością Jansson, w tym pozycja Anniki Sandelin – Muminki. ABC.

W książce znajdziemy krótkie wierszyki dla każdej litery alfabetu. Utwory zawierają informacje nawiązujące do Muminków i ich przyjaciół. Postacie są opisane z charakteru, więc możemy albo sobie je przypomnieć, albo je poznać. Oprócz tego w wierszach można zauważyć naciska na słowa związane z daną literą. To ciekawy zabieg, który ma nawiązać do alfabetu.

Książka ma piękne ilustracje, których autorką jest Tove Jansson. Są klimatyczne, doskonale oddają atmosferę świata Muminków, a postacie kojarzą się z animacją, którą oglądałam w dzieciństwie. Oszczędność zastosowanych kolorów – do liter dobrano pojedyncze barwy i operowano ich odcieniami – sprawia, że stronice wyglądają niezwykle atrakcyjnie.

Podoba mi się pomysł na tę pozycję. Jest atrakcyjna graficznie, a teksty świetnie nawiązują do świata Muminków. Pozwalają lepiej poznać postacie i wprowadzają do opowieści Jansson. Na plus wychodzi też dobór słów, które mają za zadanie zapoznać czytelnika z rzadko używanymi wyrazami.

Muminki. ABC to piękne wydanie, które spodoba się nie tylko fanom tych istot, lecz także nowym czytelnikom. Przyjemna forma krótkich wierszyków sprawia, że czyta się szybko i lekko, a całość jest ciekawa i klimatyczna.

Za książkę dziękuję wydawnictwu HarperKids.  

 

9 komentarzy:

  1. Na Muminki zawsze chętnie się skuszę i to wydanie jest naprawdę super.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa propozycja czytelnicza, kiedyś nie przepadałam za Muminkami, ale odkąd przeczytałam biografię twórczyni tych stworów, znacznie lepiej rozumiem ich przygody. Izabela

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam kiedyś rymowane książeczki, w których całe wiersze były poświęcone poszczególnym wierszykom. Bardzo fajna lektura. Ta też wygląda zacnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Taki alfabet Muminków to świetna sprawa także dla osób, które chcą ponownie zobaczyć tych bohaterów.

    OdpowiedzUsuń
  5. Muminki kiedyś mnie nie przekonywały, ale odkąd przeczytałam biografię ich twórczyni, dowiedziałam się, co stało za ich przygodami, już z większą sympatią na nie patrzę. Izabela Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja kocham Muminki miłością bezgraniczną, czego nie można powiedzieć o moich dzieciach... Lubią, ale tak średnio... Jednak książkę to ja chętnie kupię dla siebie 😂😁

    OdpowiedzUsuń
  7. Mamy w domu tą książeczkę. Coś takiego zupełnie innego i bardzo fajnego. I te Muminki! Uwielbiam ich historie..

    OdpowiedzUsuń
  8. muminki to na prawdę super bajka, a więc ta ksiązeczka musi być ekstra!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ojejku! Muminki! Jak ja je lubię :) Nie widziałam tej książki jeszcze, ale chyba sobie zamówię, bo mam do Muminków ogromny sentyment.

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!