Historia naturalna magii, Poppy David

Autor: Poppy David
Tytuł: Historia naturalna magii
Wydawnictwo: Harper Kids
Liczba stron: 64

 

Magia fascynuje ludzi, jednak nie wiemy o niej za wiele. Na szczęście jest pozycja Historia naturalna magii autorstwa Poppy David, która przybliża rożne oblicza magicznego świata.

Książka jest rodzajem dziennika naukowego profesora Conrada Gessnera. Zbierał informacje na temat magicznych przedmiotów, praktyk, pór roku i ich wpływu na czary. Dzięki temu powstał album wypełniony ilustracjami i notatkami, które przekazał swojemu wnukowi.

Tematy dotyczą m.in. numerologii, zaklęć, alchemii, minerałów czy amuletów. Dostajemy informacje o magicznych roślinach i drzewach, a także krótkie biogramy sławnych czarodziejów. Na początku pozycji przybliża się czytelnikowi magię w różnych dziejach i miejscach na świecie. Przekrój jest więc dość szeroki i można powiedzieć, że tematyka jest raczej wyczerpana.

Tekst i ilustracje wzajemnie się uzupełniają. Rysunki pokazują poszczególne detale – na przykład minerały – ale też miejsca czy bogate w szczegóły półki. Podoba mi się ich klimat – nieco baśniowy, piękny, z ładnymi kolorami. Wszystko pasuje do atmosfery magii.

Pomysł na stworzenie tego typu pozycji jest ciekawy, a graficzna strona zachwyca. Myślę, że nie tylko zainteresowani czarami będą oczarowani tą pozycją. Jest ona baśniowa, ale można znaleźć w niej wiele cennych informacji o tym, w co dawniej wierzono. Wiedza, którą można czerpać z tej pozycji, niekoniecznie musi być magiczna, chociaż często wierzono w nadprzyrodzone cechy danej rzeczy czy przedmiotu.

Historia naturalna magii to świetna pozycja, która jest przepięknie wykonana. Sprawdzi się jako lektura dla młodych czytelników zafascynowanych światem magii. 

Za książkę dziękuję wydawnictwu HarperKids.  

 

8 komentarzy:

  1. Jak na historię mało stron, nawet uwzględniając młodego odbiorcę, tym niemniej ciekawie się zapowiada, chętnie zajrzę do książki. Izabela

    OdpowiedzUsuń
  2. Będę polecać ją dalej, bo na pewno jest warta rozważenia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaciekawiłaś mnie tą książka. Z chęcią ją przejrzę będąc w księgarni, bo jestem ciekawa wykonania jej wnętrza.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem przekonana, że sama z przyjemnością się w nią zagłębię. Chętnie sięgam po takie wydania.

    OdpowiedzUsuń
  5. Choć nie do końca interesuje się tym tematem, to do książki chętnie zajrzę. Jest ślicznie wydana.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam tą książkę i jestem nią oczarowana. Bardzo mi się podoba ta propozycja i ta książka o wróżkach. Tamta też jest piękna.

    OdpowiedzUsuń
  7. grafika faktycznie zachwyca jest nietypowa :) ale co do zawartości nie moje klimaty

    OdpowiedzUsuń
  8. Osobiście nie sięgam po takie książki, więc tym razem nie jest to pozycja dla mnie.

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!