Księżniczka dusz, Alexandra Christo

Autor: Alexandra Christo
Tytuł: Księżniczka dusz
Tytuł oryginalny
: Princess of Souls
Wydawnictwo: Young
Liczba stron: 416

Selestra jest wiedźmą z pradawnego rodu. Jej matka służy królowi i pomaga zdobywać dusze, które pozwalają mu na zachowanie nieśmiertelności. Niedługo to zadanie przypadnie Selestrze. Gdy władca każe jej w ramach treningu przewidzieć śmierć jednego z uczestników Festiwalu Przepowiedni, dziewczyna odkrywa, że ona również zginie. Aby tego uniknąć, musi zaryzykować i uratować pewnego chłopaka.

Księżniczka dusz Alexandry Christo to powieść, w której mamy dwoje głównych bohaterów i jednocześnie narratorów – Selestrę i Noxa. Początkowo ich rozdziały się nie zazębiają, jednak potem obie historie zostają ze sobą splecione. Dzięki narracji pierwszoosobowej możemy lepiej poznać te postaci, zrozumieć ich zachowania, działania, obawy i myśli.

Początkowo powieść skupia się na Festiwalu Przepowiedni, czyli rodzaju konkursu, w którym poddani związują się z królem w nadziei na zwycięstwo i spełnienie marzeń. Jednak wielu z nich umiera, a ich dusze, które są zjadane przez władcę, dają mu nieśmiertelność. Autorka wprowadza nas do wykreowanego przez siebie świata powoli przedstawia postacie i ich motywacje. Dopiero w dalszej części akcja się rozkręca, gdy Selestra i Nox zaczynają działać wspólnie. Każde z nich ma własny cel, ale łączy ich to, że nie chcą dopuścić do swojej śmierci i zamierzają przeciwstawić się obecnej władzy.

Fabuła porusza wiele ważnych wątków. Wśród nich pojawia się m.in. motyw przyjaźni, miłości, rodziny, lecz przede wszystkim walki o siebie. Selestra nie chce być związana z królem przysięgą swojej babki. Nie decydowała się na ten los, nie pasuje jej rola odbierania ludziom dusz. Dlatego chce zmienić swoje przeznaczenie. Ten motyw jest ważny i dobrze poprowadzony. Wątek romantyczny nie przysłania głównej historii, i słusznie, bo byłaby to zupełnie inna opowieść.

Na plus wychodzi świat stworzony przez autorkę, która wprowadza nas do niego stopniowo, więc nie mamy poczucia zagubienia. Motyw z pożeraniem dusz w celu utrzymania nieśmiertelności jest interesujący. Równie ciekawa jest kwestia wiedźm. Mają one nie tylko magiczne moce, lecz także niecodzienny wygląd i historię, która pozwala zbudować obraz tego rodu.

Klimat powieści jest nieco baśniowy, choć nie jest to lekka opowieść, ale raczej coś w stylu historii braci Grimm. Nie brakuje tu mrocznych scen akcji. Już sam wątek wysysania dusz przyprawia o ciarki podczas lektury. Niemniej jednak ma to swój urok – to taka baśń dla starszych czytelników, nie dla dzieci.

Miałam już okazję czytać inną powieść Christo i bardzo mi się podobała, więc oczekiwania co do tego tytułu były wysokie. Księżniczka dusz to powieść, która potrafi oczarować czytelnika. Ma ciekawe postacie, interesującą historię i mroczno-baśniowy klimat. Na plus wychodzi wątek fantastyczny oraz fakt, że nie jest to opowieść zdominowana przez romans. Jeśli więc lubicie fantastykę młodzieżową, która przypomina mroczną baśń, sięgnijcie śmiało po tę pozycję.

Powieść przeczytałam dzięki uprzejmości księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl. Na stronie TaniaKsiazka.pl znajdziecie więcej nowości w świetnych cenach.

 

9 komentarzy:

  1. Nie czytałam jeszcze takich książek. Będę musiała kiedyś spróbować coś przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  2. Na interesującą historię w przypadku każdego wydania chętnie się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Z pewnością będę miała ją na uwadze w wolnym czasie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli uda mi się z nią zapoznać, postaram się mieć ją na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Od czasu do czasu sięgam po książki science fiction, fantasy i muszę przyznać, że ten tytuł od razu mnie zaciekawił.

    OdpowiedzUsuń
  6. tematyka kompletnie nie dla mnie nie sięgam po fantasy także sobie odpuszczę, ale zauroczyła mnie okładka
    dyedblonde

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam i jestem zachwycona książką. Podobało mi się w niej dosłownie wszystko. Świetnie mi się ją czytało. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo mnie zaciekawiłam Twoja recenzja i z chęcią sięgnę po tą książkę. Lubię takie tematy, ale tej książki nie znam, czego żałuję, że nie przeczytałam jej wcześniej, bo wydaje się bardzo w moim guście!

    OdpowiedzUsuń
  9. Z chęcią zapoznam się z tą pozycją. Jest idealna dla mnie i moich zainteresowań.

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!