As, Dagmara Andryka

Autor: Dagmara Andryka
Tytuł: As
Wydawnictwo: Prószyński i s-ka
Liczba stron: 375

Do Anny Marii Kier i jej agencji detektywistycznej zgłasza się Lukrecja Woźniak-Bąk, autorka poczytnych powieści erotycznych. Kobieta występuje pod pseudonimem, a jej profil w mediach społecznościowych prowadzi piękna dublerka – Katarzyna Wieczorek – która zaczyna otrzymywać pogróżki. Autorka martwi się o swoją zastępczynię i prosi Annę Marię o pomoc w znalezieniu stalkera prześladowcy.

As to drugi tom serii kryminalnej Dagmary Andryki. Tetralogia skupia się na postaci Anny Marii Kier i pokazuje sprawy, którymi kobieta się zajmuje. Równocześnie narrator opisuje wydarzenia wokół pomocnicy byłej policjantki, Wandy.

Sprawa detektywistyczna jest bardzo ciekawa. Po pierwsze mamy do czynienia z pisarką i jej dublerką, jest też poruszona kwestia mediów społecznościowych i kreacji wizerunku na potrzeby fanów. Dodajmy jeszcze do tego kwestię stalkera i tych ciemnych stron popularności. Podoba mi się to, bo jest bardzo współczesne i można się odnaleźć w fabule. Po drugie interesujący wydaje się wątek samej Lukrecji. W fabule otrzymujemy retrospekcje z jej młodości. Budujemy jej historię, dzięki czemu możemy mieć własne podejrzenia i tropy. Niejednokrotnie byłam zaskoczona wydarzeniami z jej przeszłości.

Oprócz wątku śledztwa w książce znajdziemy też rozbudowany wątek prywatny. Na pierwszy plan wysuwa się oczywiście Anna Maria, która poza pracą musi dbać o syna, który choruje. Ma też dylemat, co począć z ojcem. Musi zdecydować, jak poprowadzić swoje życie, by nie ucierpiały bliskie jej osoby i relacje. Rozbudowany zostaje też wątek Wandy. Znacznie częściej obserwujemy jej działania w pojedynkę. Jest tajemnicza i przyznam szczerze, że bardzo mnie zaintrygowało jej zachowanie.

Książka napisana jest lekkim stylem, przez tekst po prostu się mknie. Mimo że w fabule pojawiają się ślepe tropy, a oprócz sprawy kryminalnej są też wątki prywatne bohaterek, to czyta się naprawdę błyskawicznie. Podoba mi się, że autorka rozbudowuje historie Anny Marii i Wandy, bo daje to tło dla tych postaci i sprawia, że są coraz ciekawsze dla czytelnika. Na plus wychodzi też fakt, że mamy kilka informacji o tym, jak wygląda prowadzenie mediów społecznościowych gwiazd. Owszem, nie jest to standard, ale podobało mi się takie spojrzenie na ten temat.

As to dobra kontynuacja. Oczywiście sprawy nie łączą się między tomami, ale dla zachowania pewnej ciągłości dobrze czytać książki po kolei. Dzięki temu zrozumiemy, z czym zmaga się Anna Maria Kier i będziemy lepiej zorientowani w jej sytuacji życiowej. Autorka wspomina o poprzedniej sprawie kobiet, ale nie ma ona wpływu na śledztwo z tej części.

Jeśli lubicie kryminały i chcecie przeczytać tytuł, w którym rolę detektywa ma silna postać kobieca, powinniście sięgnąć właśnie po tę serię. Mam nadzieję, że kolejne tomy wyjdą już niedługo.

Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa Prószyński.

 

7 komentarzy:

  1. Fabuła intrygująca, ale musiałabym poznać pierwszy tom.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam kryminały! Zaciekawiłaś mnie tą książką, fabuła mogłaby mi się spodobać, dlatego chętnie sięgnę zarówno po 1, jak i 2 tom. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię kryminały. Ten faktycznie dotyczy dzisiejszych czasów. Podoba mi się tematyka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Co za przerotna gra słow z nazwiskiem bohaterki i tytułem :) Lubię gdy obok wątku kryminalnego pojawia się obyczajowy więc książkę wpisuje na listę do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  5. To zdecydowanie książka dla mnie. Ostatnio zatracam się w tego typu książkach i ciągle mi mało.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam trzy książki autorki i sympatycznie wspominam spotkania z nimi, zatem z przyjemnością wezmę się za inne kryminalne przygody.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam już dwa tomy tej serii, podoba mi się pomysł na ich fabułę. Dobrze, że na kolejne części nie trzeba czekać zbyt długo.

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!