3 sposoby na dodatkową promocję książki

Jak promować literaturę? To pytanie na pewno spędza sen z powiek wydawcom, bibliotekarzom, marketingowcom i autorom. Mam dla was trzy przykłady tego, jak w mojej bibliotece promujemy książki.

Wystawa



 Jeśli książka dla dzieci posiada ilustrację, można zrobić z nich wystawę. Należy jednak pamiętać o prawach autorskich – nie możemy po prostu skserować czy zeskanować obrazków i wydrukować. Należy zapytać wydawnictwa bądź ilustratora o zgodę. Mnie ostatnio udało się przygotować wystawę ilustracji z książek Martyny Kwiatkowskiej. Olga Vitos, która wykonała oprawę graficzną pozycji, zgodziła się na wystawienie prac w naszej bibliotece. Dzieci i dorośli zachwyceni są baśniowymi obrazkami.

Zakładki

Sprawdzają się w przypadku każdego rodzaju książki. Można na nich umieścić cytaty, ciekawostki o pozycji czy elementy dotyczące autora. Dodajmy do tego tytuł, a nawet okładkę, a zainteresowanie daną pozycją może wzrosnąć.

Spotkanie autorskie

Najbardziej popularny element promocji dla bibliotek. Szczególnie literatura dziecięca dociera do czytelników lepiej, jeśli mogą oni poznać autora, porozmawiać z nim, zapytać o wenę czy poznać dzięki niemu postacie z książek. Coraz częściej pisarze w nieszablonowy sposób podchodzą do tego typu spotkań – odbywają się warsztaty czy zabawy, które animują publiczność i zapadają w pamięć.

1 komentarz:

Daj znać, co sądzisz o wpisie!