Scooby-Doo! Klątwa Kleopatry

Autor: Magdalena Mickiewicz
Tytuł: Scooby-Doo! Klątwa Kleopatry
Wydawnictwo
: Siedmioróg
Czas trwania: 35 min

Velma jest na wykopaliskach w Egipcie, gdzie odnajduje piękny naszyjnik. Związana jest z nim niestety klątwa. Gdy przyjaciele odwiedzają Velmę, cała paczka odkrywa grobowiec Kleopatry. Na miejscu pojawia się łowczyni skarbów, ekipa filmowa, a klątwa zaczyna zbierać swoje żniwo – Nil wysycha, szarańcza spada na ziemię, a Velma zostaje zamieniona w kamień. Na dodatek Scooby i Kudłaty gdzieś przepadają. Czy uda się uratować przyjaciół?

Scooby-Doo! Klątwa Kleopatry to słuchowisko dla najmłodszych. Fabuła powstała w oparciu o film animowany z tym bohaterem. W dubbingowych rolach usłyszymy Ryszarda Olesińskiego, Jacka Braciaka, Kacpra Kuszewskiego, Agnieszkę Fajhauer, Agatę Gawrońską-Bauman, Marcina Trońskiego, Jarosława Boberka, Pawła Ciołkosza, Monikę Węgiel, Grzegorza Kwietnia i Wiktorię Gorodeckają.

Jak zawsze w przypadku Scooby-Doo mamy zagadkę do rozwiązania. Tym razem na celownik zostanie wzięta klątwa z Egiptu. Są mumie, tajemnicze naszyjniki i podziemne krainy. Razem z bohaterami błądzimy w piaskach i zwiedzamy starożytne budowle. Do tego dodajmy jeszcze przeszkadzających im bohaterów – poszukiwaczkę skarbów oraz ekipę filmową.

Nagranie jest bardzo dobrze zrealizowane. Oprócz głosów bohaterów możemy usłyszeć też muzykę i całą gamę dźwięków, które podkreślają rozgrywające się wydarzenia. W przypadku słuchowiska trzeba było zastosować kilka rozwiązań, które pomogą młodym słuchaczom w zrozumieniu, co się dzieje. Na przykład bohaterowie pytają się siebie „a co to jest” i ktoś inny opisuje, co widzi. Czasem było to dla mnie nużące, ale myślę, że dzieciom się spodoba.

Oglądałam kiedyś film o Scooby-Doo z takim samym wątkiem. Wiele rzeczy z niego pamiętałam, przypominałam sobie je podczas słuchania. Jeśli jednak jesteście fanami tego psa i jego przyjaciół, śmiało sięgajcie po to nagranie. Myślę, że forma słuchowiska będzie interesująca dla dzieci, które nie są jeszcze dobrze zapoznane z audiobookami. Dźwięki w tle i podział głosów sprawią, że łatwiej będzie utrzymać uwagę młodych słuchaczy.

Audiobooka wysłuchałam dzięki Audiotece.

 

7 komentarzy:

  1. Pamiętam jak kiedyś lubiłam Scooby Doo. Oglądałam każdy odcinek, nawet je nagrywałam na video. Audiobooków nigdy nie słuchałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak miałam jakieś 11 lat uwielbiałam bajkę Scoobby Doo i zawsze po powrocie ze szkoły oz niecierpliwością czekałam na kolejny odcinek. Filmy również były świetnie realizowane. Super, że nawet teraz są dostępne bajki z tym zwariowanym psem i to w formie audiobooka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię zapoznawać się z przygodami tej paczki w różnych wersjach. Będę miała to audio na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja ukochana bajka, zawsze się na nią skusze, może nieco głupiutkie, ale świetnie się przy tym relaksuję, antidotum na smuteczki dnia. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przypomniały mi się czasy dzieciństawa, ta bajka i komiksy. Chętnie bym teraz taki przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiedziałam, że są audiobooki takich historii. Miło mi to wiedzieć. Będę musiała przesłuchać koniecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jedna z moich ulubionych części. Te filmy ze Scooby Doo są bardzo fajne i chętnie do nich wracam

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!