Moc rytuałów, Emma Loewe, Lindsay Kellner

Autor: Emma Loewe, Lindsay Kellner
Tytuł: Moc rytuałów
Pełny tytuł: Moc rytuałów. Przewodnik po świecie self-care
Tytuł oryginalny: The Spirit Almanac: A Modern Guide to Ancient Self-Care
Wydawnictwo: Znak literanova
Liczba stron: 288

Czym są rytuały? Kojarzą się z czymś magicznym, ezoterycznym, mistycznym. Tak naprawdę to, czym są, zależy od naszego podejścia. To coś, co robimy, wierząc w moc tego wydarzenia. Na przykład rytuałem może być okadzanie mieszkania czy korzystanie z mocy kryształów. Równie dobrze może nim być picie porannej herbaty w ciszy, by skupić swoje myśli na konkretnym celu.

Emma Loewe i Lindsay Kellner stworzyły pozycję Moc rytuałów. Przewodnik po świecie self-care, która opowiada o tym, jak rytuały wpływają na nasze życie. Autorki pokazują, że nie chodzi o magiczne rzeczy, lecz o zauważenie swojej duchowej strony i dopuszczenie jej do głosu. W świecie, gdy jesteśmy zabiegani i wiecznie czymś zajęci, należy dać sobie chwilę na czas z samym sobą, znalezienie przestrzeni dla wyciszenia i skupiania na swoim wnętrzu.

Autorki pokazują, jak w zależności od pór roku, można wzbogacać swoje duchowe życie. Podają liczne przykłady, a niektóre rozwijają bardziej, by można je było samemu wypróbować. Na plus wychodzi fakt, że w książce widać liczne odwołania do medytacji, jogi, ćwiczeń oddechowych i aromaterapii, a także rzeczy, które teraz są dość popularne np. korzystania z kryształów.

Autorki przekonują, że wszystkie przytoczone przez nie rytuały, a także te, których nie opisały, ale zasygnalizowały, co może nimi być, mają na celu zadbanie o swoje wnętrze duchowe. Niektóre z nich są banalne w wykonaniu, inne wymagają przygotowań. Liczy się jednak to, by zatrzymać się, dać sobie szanse na refleksję, dopuścić do głosu myśli, obawy i rozterki.

Książka jest bogato ilustrowana. Szata graficzna jest piękna i przyciąga wzrok. Zdecydowanie to mocna strona tej pozycji. Wydana w nieco większym formacie, z grubymi kartkami, sprawia świetne wrażenie.

Lubię tego typu pozycje, bo są dla mnie źródłem licznych ciekawostek. Odkrywam dzięki nim nowe rzeczy, poznaję inne podejście do spraw, które mnie otaczają. Na dodatek podziwiam wydanie, które jest atrakcyjne dla oka.

Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa Znak Literanova.

 

5 komentarzy:

  1. Warto czasem zaczarować życie :) Ciekawa propozycja.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem bardzo ciekawa tej pozycji i będę jej wypatrywać w bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno znajdzie swoich odbiorców, może mi się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kusząca. Jestem mega ciekawa tej pięknej szaty graficznej

    OdpowiedzUsuń
  5. podoba mi się symbolika takich rytuałów, człowiek nawet nie wie, ile wokół jest magii :-)

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!