Gwałtowne pasje, Chloe Gong

Autor: Chloe Gong
Tytuł: Gwałtowne pasje
Pełny tytuł: Gwałtowne pasje. These Violent Delights. Tom 1
Wydawnictwo: Jaguar
Liczba stron: 560

Juliette jest następcą głowy Szkarłatnego Gangu. Po kilku latach w Ameryce wróciła do Szanghaju, gdzie musi udowodnić, że nadaje się na przywódcę. Podczas wieczoru w kabarecie podchodzi do niej Roma, były kochanek i główny wróg – syn przywódcy gangu Białych Kwiatów. Oba gangi dzielą się miastem, nienawidzą i próbują zaszkodzić. Teraz jednak mają inny problem, któremu muszą zaradzić. W Szanghaju rodzi się szaleństwo – ludzie chorują i rozrywają sobie gardła. Czy tej dwójce uda się zapobiec dalszemu rozszerzaniu się zarazy?

Gwałtowne pasje Chloe Gong są powieścią z gatunku fantasy. To pierwszy tom serii. Trzecioosobowy narrator prezentuje wydarzenia wokół Juliette i Romy, głównych bohaterów. Pojawiają się też sceny z udziałem drugoplanowych postaci, które rozwijają fabułę i dostarczają nowych informacji na temat szaleństwa i nie tylko.

Juliette to dziedziczka Szkarłatnego Gangu. Próbuje dowieść, że jest godna, by być przywódcą tej grupy. Jest odważna, brawurowa, wygadana. Ma swoje zdanie i stawia na swoim. Nie jest typem delikatnej kobiety, potrafi zadawać ból i nie boi się używać broni. Jest jednak nieco za porywcza. Roma natomiast jest spadkobiercą gangu Białych Kwiatów. W zestawieniu z Juliette wydaje się spokojniejszy – nie jest tak brutalny, chociaż potrafi się bić. Czuje, że nie jest wystarczająco dobry w oczach swojego ojca, jednak stara się wykonywać jego rozkazy.

Akcja przenosi nas do Szanghaju XX wieku, gdzie po ulicach chodzą przedstawiciele dwóch gangów oraz obcokrajowcy, którzy próbują wyszarpnąć kawałek miasta dla siebie. Ciekawie zarysowano fikcyjną scenerię – autorka na końcu powieści podaje, co zmyśliła, a co jest prawdą. Miasto jest podzielone, w strefach gangów nie mogą przebywać przedstawiciele wrogiego środowiska. Cudzoziemcy muszą zdecydować, po której ze stron się opowiedzieć, z kim współpracować. Na dodatek w obrębie samych gangów działają też szpiedzy.

Akcja dotyczy głównie szukania powodu szaleństwa, które opętało ludzi. Skąd pochodzi i jak to się dzieje, że powoduje autodestrukcyjne zachowania? Trupy zaczynają zalegać na ulicach, nikt nie wie, jaka można się zarazić. Gangi, które miały chronić ludzi, nie radzą sobie z sytuacją, przez co obywatele tracą do nich szacunek. Sprawa zaczyna się robić poważna, gdy coraz więcej ofiar znajduje się w szeregach Szkarłatnego Gangu i Białych Kwiatów. W obliczu takiego problemu jedynym rozwiązaniem byłoby zawieszenie broni i wspólne szykanie winnego za tę sytuację. Jednak długa historia nienawiści nie jest w stanie pogodzić gangów. Nawet chwilowy rozejm głównych bohaterów jest chwiejny i niepewny. Nie pomaga fakt, że dawniej łączyło ich coś zupełnie odmiennego.

Wątek choroby jest interesujący, jej rozwiązanie zaskakujące. Podobało mi się poszukiwanie przyczyny, odkrywanie tajemnic związanych z roznoszeniem szaleństwa. Na plus wychodzi też fakt, że w powieści widać nawiązanie do Romea i Julii – imionami bohaterów, zwaśnionymi gangami, zakazaną miłością. Nieco mniej podobała mi się postać Juliette, która czasem – według mnie – zachowywała się nielogicznie i dziecinnie.

Gwałtowne pasje to książka, po której spodziewałam się wiele. Nie była jednak wybitna, jak tego oczekiwałam, ale całkiem dobra. Zaskakujące zakończenie, wątek szaleństwa, który wywoływał ciarki na ciele (czy tylko ja miałam wiele skojarzeń z obecną pandemią?). Chętnie sięgnę po drugi tom.

Powieść przeczytałam dzięki uprzejmości księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl. Na TaniejKsiazce znajdziecie więcej bestsellerów w świetnych cenach.

 

9 komentarzy:

  1. Już wcześniej zwróciłam na nią uwagę i chętnie skuszę się na tę lekturę w przyszłości.

    OdpowiedzUsuń
  2. Paulina Kwiatkowska23 lutego 2022 18:01

    Na pewno znajdzie swoich odbiorców i nie przejdę obojętnie obok tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomimo pewnych mankamentów, podobała mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rozejrzę się za nią w bibliotece, powinna mi się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Okładka faktycznie jest naprawdę świetna i wpadła mi już wielokrotnie w oko.

    OdpowiedzUsuń
  6. No ja bym z checia przeczytala, ta okladka wyglada ekstra

    OdpowiedzUsuń
  7. Też miałam skojarzenia z pandemią! No i nie mogę się doczekać kontynuacji

    OdpowiedzUsuń
  8. no właśnie słyszałam podobne opinie o tej książce, więc tym razem się nie skuszę

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie nagromadzenie wątków romantycznych jest zupełnie nie dla mnie, ale książka na pewno znajdzie swoich fanów :)

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!