Mój mały świat. Kosmos

Tytuł: Mój mały świat. Kosmos
Wydawnictwo: Olesiejuk
Liczba stron: 14

Jakie kształty może przyjąć księżyc? Jak wygląda układ słoneczny? Jakie mamy planety i ile ich jest? Takie pytania zadają dorosłym dzieci. Najmłodszym można opowiedzieć o kosmosie przy pomocy książki Mój mały świat. Kosmos.

Książka ma kartonowe, grube strony, ale jest niewielkiego formatu. Tekstu w niej jest niedużo, zaledwie kilka zdań. Większość strony zajmują ilustracje autorstwa Anny Simeone. Są kolorowe i zabawne, na przykład słońce ma uśmiech i oczy. Dla dzieci to przyjemna forma rysunkowa, bo nie jest zbyt poważna, lecz sympatyczna.

Kosmos to temat rozległy i można by o nim opowiadać godzinami. Dla maluchów, które chciałby dowiedzieć się kilku rzeczy na jego temat, taka książka będzie wystarczająca. Nie ma w niej trudnych i naukowych informacji, raczej proste ciekawostki jak kształty księżyca. Rysunki i treść dostosowane są do wieku odbiorcy, a jest nim najmłodsze pokolenie.

Tego typu pozycje zawsze mnie zachwycają – tematyka jest różnorodna, szeroka, a wykonanie książeczek bezpieczne i kolorowe. Tekstu nie jest za dużo, ale można się z niego dowiedzieć ważnych rzeczy. Zdecydowanie warto sięgnąć, jeśli ma się w domu malucha ciekawego świata.

Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa Olesiejuk.

 

13 komentarzy:

  1. Dziękuję za polecenie tej propozycji. Chętnie zwrócę uwagę na tę lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Paulina Kwiatkowska1 kwietnia 2022 16:54

    Idealnie sprawdzi się na różne okazje w roli prezentu dla dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka dla młodych czytelników, ale i ja chętnie bym do niej zajrzała, lubię takie publikacje o podłożu popularnonaukowym. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, również to za każdym razem przeżywam - niby kupuję coś dzieciom, a i tak mam z tego swoją radość.

      Usuń
    2. Myślę, że jak ktoś ma smykałkę do zdobywania wiedzy, to chętnie ją odświeża i zapamiętuje mając różne formy, wiele ciekawostek znalazłam już w książkach dla młodych czytelników, o których zapomniałam lub nie miałam pojęcia. :)

      Usuń
  4. Z pewnością zapewnia dobrą wspólną zabawę dla dorosłych i dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  5. Książeczka sprawia wrażenie bardzo ciekawej, moje dzieciaki takie lubią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także chętnie kupię ją jako prezent dla dzieci znajomych, powinna im się spodobać.

      Usuń
  6. Taka książeczka z pewnością zdobyłaby uznanie Potworków. Ba, nawet ja sama chętnie bym się nad nią pochyliła.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla młodszych dzieci książki, w których wszystko "opisane jest" w formie ilustracji to idealny wybór.

    OdpowiedzUsuń
  8. Brzmi ciekawie. Mój synek jest chyba już trochę na taką książeczkę za duży, ale kto wie, może w przyszłości się przyda. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja córka lubi takie książki, bo nie dość, że świetnie się bawi oglądając urocze ilustracje, to uczy się czegoś nowego.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kosmos to od zawsze dla mnie jakiś kosmos - tyle już odkryte i tyle jeszcze tam do odkrycia!

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!