Przez las, Emily Carroll

Autor: Emily Carroll
Tytuł: Przez las
Tytuł oryginalny: Through the Woods
Wydawnictwo: Entliczek
Liczba stron: 208

Przez las Emily Carroll to zbiór pięciu opowieści, które mają komiksową formę. Nie jest to komiks w klasycznym rozumieniu tego słowa, chociaż pojawiają się dymki dialogowe, jednak to coś pomiędzy komiksem a powieścią.

Historie umieszczone w tym tomie to opowieści inspirowane baśniami braci Grimm – mroczne, klimatyczne, czasem przepełnione grozą. Nie są to kolorowe bajki z happy endem. To raczej nawiązujące do powieści grozy opowiadania, które przyprawiają o gęsią skórkę. Są to historie budzące niepokój, które podczas czytania wciągają, ale też przerażają.

Forma tej książki – jak wspomniałam – jest wyjątkowa. Nie jest to komiks, to opowieść graficzna. Rysunek jest tu najważniejszy. Tekstu jest mniej, jest oszczędny i nie przyciąga tak wzroku jak ilustracje. Te też są niezwykłe – pojawiają się na nich postacie, ale też napisy dźwiękonaśladowcze, które mają podkreślić pewne rzeczy. Nie ma tu zbyt wielu kolorów – ograniczono się do czerwieni, czerni, bieli i chłodnych barw, które ładnie współgrają w całości.

Każda historia jest inna, ale każda klimatyczna. Jestem pod wrażeniem tej pozycji, chociaż wydaje mi się, że trudno ocenić, do kogo jest kierowana. Do dzieci nie, do młodzieży i dorosłych zdecydowanie, chociaż ci ostatni mogą nie chcieć sięgnąć po coś, co nie jest klasyczną powieścią.

Przez las to pozycja, która niesamowicie mnie zaskoczyła. Pięknie wydana, mroczna, klimatyczna, ciekawa i z ładnymi ilustracjami. Byłam pod wrażeniem atmosfery tego tomu. Historie były bardzo dobre, napisane w interesujący sposób. Wciągały i nie pozwalały się oderwać. To na pewno pozycja, która spodoba się fanom mocniejszych tytułów.

11 komentarzy:

  1. Ciekawa forma, jeszcze nie slyszalam o tym wydaniu, jak sie spodoba to bede wdzieczna Tobie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mnie przekonuje już sama okładka, a po recenzji tym bardziej mam na nią chęć :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie klimatyczne historie z ilustracjami. Dziękuję za polecenie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zainteresowałaś mnie tym zbiorem w komiksowej formie. Może być to ciekawa pozycja.

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdy widzę, że coś jest inspirowane baśniami, to biorę taką książkę w ciemno! Uwielbiam takie opowieści, jest w nich coś cudownego. A w tym przypadku intryguje mnie forma tego pół-komiksu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przyznam, że czuję się zachęcona do poznania tego tytułu. Brzmi jak coś, co może być w moich klimatach.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawa forma przygody czytelniczej, bardziej mnie przekonuje niż zwykły komiks, ale i też oswaja z komiksowym formatem, chętnie zwrócę uwagę na ten tytuł. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie nie przekonują takie książki i po nie nie sięgam, więc tym razem nie czuję się zainteresowana.

    OdpowiedzUsuń
  9. Biorę w ciemno. Piękna okładka i tajemnicza zawartość. Koniecznie muszę to przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Forma komiksów to nie moje klimaty, jednak czuję się tym tytułem mocno zainteresowana.

    OdpowiedzUsuń
  11. Gdybym zobaczyła książkę na żywo to zastanowiłabym się nad jej zakupem i poznaniem, teraz raczej nie zamówię

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!