Tajemnica kierowcy Ogórka, Alicja Sinicka

Autor: Alicja Sinicka
Tytuł: Tajemnica kierowcy Ogórka
Seria: Detektywi z podstawówki
Wydawnictwo: Skarpa Warszawska
Czas trwania: 2 godz. 12 min

 

Kasia, Karol i Wojtek jadą na wycieczkę szkolną do gospodarstwa agroturystycznego. Na miejscu poznają uroczą właścicielkę, ale zdarza się też nieprzyjemna sytuacja. Znika piesek, Morela, ukochana suczka właścicielki ośrodka. Czy młodzi detektywi odnajdą pieska?

Tajemnica kierowcy Ogórka to kolejny tom serii Detektywi z podstawówki autorstwa Alicji Sinickiej. Pisarka jest znana głównie dorosłym czytelnikom, ponieważ od jakiegoś czasu tworzy powieści kryminalne i thrillery psychologiczne dla pełnoletnich odbiorców.

Kolejny tom przygód ponownie opowiada Karol, główny bohater i narrator. Jego przyjaciele – Kasia i Wojtek – pomagają w rozwiązaniu zagadkowego zniknięcia pieska. Podejrzanym jest tytułowy kierowca autobusu, którym dzieci dotarły do gospodarstwa agroturystycznego. Jego nieprzyjemne zachowanie sprawia, że dzieci biorą go za cel, jednak nim oskarżą go o porwanie pieska, muszą mieć dowody.

W tym tomie połączono dwa wątki – detektywistyczny i życia na wsi. Obserwujemy, jak dzieci śledzą pana Ogórka, jak podglądają jego zachowanie, a także jak próbują znaleźć dowody na jego winę. Z drugiej strony dzięki wizycie w gospodarstwie agroturystycznym uczą się na przykład dojenia krowy lub karmienia kur.

W tej części zabrakło mi trochę siostry Kasi, którą polubiłam w poprzednich tomach. Mam nadzieję, że w kolejnych opowieściach o przygodach młodych detektywów powróci. Tu z racji że akcja działa się poza miejscem zamieszkania uczniów, nie było możliwości wprowadzenia jej do wydarzeń.

Lektorem nagrania jest Józef Pawłowski. Podobnie było w poprzednich częściach, bardzo lubię fakt, że zachowano ciągłość lektora. Jego głos jest przyjemny, ciepły, potrafi też bawić się tekstem. Zmienia nieco tonację w zależności od tego, kto właśnie mówi. To pozwala połapać się w dialogach.

Audiobook jest niedługi, czegoś mi w nim zabrakło. Miałam poczucie, że wszystko rozwiązało się bardzo szybko. Lubię twórczość dla dzieci Alicji Sinickiej, ale tym razem mam niedosyt po tym tytule. Chciałabym więcej!

Tytuł polecam małym fanom powieści detektywistycznych. Posłuchajcie, co wasi rówieśnicy tym razem wymyślili i z czym przyszło im się mierzyć. Może rozwiążecie zagadkę wcześniej niż oni?

 

Audiobooka wysłuchałam dzięki Audiotece.

4 komentarze:

  1. Lubię sięgać po książki detektywistyczne dla młodszych odbiorców. Ten cykl w całości jest jeszcze przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  2. Potworki lubią detektywistyczne historie, sama nawet bardzo chętnie ją poznam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię książki pisarki, jestem ciekawa jak jej wyszła literatura skierowana dla dzieci i czy spodobałaby mi się tak jak te dorosłe.

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!