The Reunion, Kit Frick

Autor: Kit Frick
Tytuł: The Reunion
Wydawnictwo: HarperYA
Liczba stron: 344

Rodzina Mayweatherów wyjeżdża do luksusowego hotelu, gdzie ma odbyć się przyjęcie zaręczynowe matki Addison i Masona z tatą Theo. Atmosfera jest napięta – Addison chce porozmawiać z bratem i kuzynką o wydarzeniach sprzed lat, które sprawiły, że ta trójka się od siebie odsunęła. Natomiast Mason stara się unikać Theo, któremu niechcący zdradził swój największy sekret. Gdy dochodzi do tragedii, nikt nie jest w stanie stwierdzić, kto jest winny…

The Reunion to powieść Kit Frick, w której mamy kilkoro głównych bohaterów. Wydarzenia przedstawiają nam młodzi członkowie rodziny – Addison, Mason, Natalie i Theo. Poznajemy ich perspektywę, a nieliczne sceny z całą czwórką sprawiają, że możemy zobaczyć, jak inaczej odbierają te sytuacje postacie.

Już na wstępie powieści dowiadujemy się, że wydarzyło się coś złego. Nie wiemy, kto jest ofiarą, bo maile od pracowników hotelu są lakoniczne i nie zawierają szczegółów. Fabuła natomiast przenosi nas do wydarzeń sprzed wypadku, więc widzimy wszystko to, co doprowadziło do tragedii. Dzięki temu możemy poskładać sobie historię, ale też jesteśmy wodzeni za nos – ja co chwilę zastanawiałam się, kto zaginął i zmieniałam potencjalnych podejrzanych.

Fabuła pokazuje bogatą rodzinę, która nie może się ze sobą dogadać. Zaprezentowano nam młode pokolenie, które mimo zaledwie nastu lat już ma swoje problemy. Kuzyni połączeni są sprawą, która im ciąży, a która sprawiła, że się od siebie odsunęli. Nowy członek rodziny nie może się w niej odnaleźć. Mason widzi w przyszłym ojczymie zagrożenie, nie chce, by matka była nieszczęśliwa. To wszystko doprowadza do spięć, a atmosfera gęstnieje z każdą stroną. Dodajmy do tego tajemnice, które są przed czytelnikiem bardzo powoli wyjaśniane, a otrzymamy powieść pełną niejasności, które na końcu są rozplątane i przynoszą zaskoczenie.

Książka jest thrillerem dla młodzieży. Nie ma tu obscenicznych scen, ale dobrze nakreślono skomplikowane relacje międzyludzkie. Pokazano też, że bogactwo nie przynosi szczęścia. Podoba mi się, że autorka skupiła się na rodzinie, która głęboko w środku jest zepsuta, mimo że na zewnątrz chce uchodzić za idealną. Mocną stroną są bohaterowie i ich różnorodność oraz to, że głos oddano młodemu pokoleniu.

Dużą ciekawostką, według mnie, jest umieszczenie na okładce elementu zapachowego. By lepiej wczuć się w meksykański klimat wakacji, dodano na lewym skrzydełku mały emblemat, po potarciu którego czuć słodki zapach drinka z owoców tropikalnych. Z takim dodatkiem spotkałam się wcześniej w książkach dla maluszków, ale nigdy w powieści dla młodzieży. 

Jeśli szukacie powieści, w której jest niepokojący klimat, a na dodatek ma trafić w gusta nastoletnich czytelników, mogę polecić wam The Reunion. To powieść, której finał mnie zaskoczył. Podoba mi się cofnięcie w czasie i pokazanie wydarzeń prowadzących do tragedii oraz atmosfera tej pozycji.

Za książkę dziękuję wydawnictwu HarperKids.  

 

8 komentarzy:

  1. Wow, jeszcze chyba nie czytałam pachnącej książki. To może być coś odświeżającego! Bardzo fajny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  2. mimo iż taka bardziej młodzieżowa to ja bym sobie ją przeczytała, czemu nie
    dyedblonde

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mam wokół siebie czytelnika, dla którego byłaby ta książka odpowiednia. Uważam, jednak że jest warta uwagi

    OdpowiedzUsuń
  4. Też mnie finał zaskoczył, nie tego się spodziewałam, ale trzeba przyznać, że było dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Miło można spędzić czas z taką publikacją. Tak też postanowiłam zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za polecenie tego tytułu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam o tej książce, jednak nie czuje zainteresowania aby ją poznać. Przynajmniej na razie

    OdpowiedzUsuń
  8. naprawdę Świętna polecajka, dzięki Tobie słyszę o niej pierwszy raz!

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!