Utrzeć nosa bogatym krętaczom – Kitz

Lisi rozpacza po śmierci brata, który zginął w tragicznych okolicznościach, jadąc do dziewczyny. Prawda jest jednak bardziej skomplikowana – Joseph wybierał się na spotkanie z Vanessą, bogatą infulencerką, która bawiła się jego uczuciami. Tak to widzi Lisi i postanawia, że zemści się na ukochanej brata, wierząc, że to przyniesie jej ukojenie. Nastolatka wkręca się na przyjęcie i szuka sposobu na dotarcie do Vanessy. Czy uda jej się zaprzyjaźnić z dziewczyną?

Kitz to serial, którego premiera miała miejsce w 2021 roku. W głównej roli zobaczymy Sofie Eifertinger, która przez widzów została zapamiętana jako „ta z trądzikiem” – przypominam, że gra nastolatkę, więc to nic dziwnego, że nie ma idealnej cery, którą widzimy na okładkach magazynów dla kobiet. Wygląda dzięki temu naturalnie i nie jest sztuczna. Oprócz niej na ekranie pojawiają się Valerie Hubert, Bless Amada, Zoran Pingel i Ben Felipe.

Kitz to serial, którego akcja rozgrywa się w Alpach. Tu bogaci przyjeżdżają na narty i wypoczywają w swoich zimowych posiadłościach, urządzając imprezy, pijąc i balując do białego rana. Zamożne nastolatki chcą się wyszaleć i pokazać przed swoimi znajomymi. Zabawa bez konsekwencji to ich motto, a przyjaźń i nienawiść dzieli cienka granica. Widoków na Alpy jest jednak niewiele, za to ładnie pokazano wygląd miasteczka i domów bogaczy – jest się czym zachwycać!

Główna bohaterka szuka zemsty i wiemy to od pierwszych minut serialu. Pomaga jej w tym przyjaciel, który jest wtajemniczony w sprawę. Plan Lisi jest prosty – zbliżyć się do Vanessy i zniszczyć jej życie. Będzie próbowała ją ośmieszyć, odebrać przyjaciół, dobre imię i skłócić z bliskimi, by poczuła się opuszczona i zraniona. Lisi jest przebiegła i świetnie gra swoją rolę, jednak im bliżej poznaje Vanessę i jej paczkę, tym lepiej zaczyna rozumieć, że ich życie to nie tylko imprezy i lenistwo w spa, to też oczekiwania wobec nich, problemy z poszukiwaniem własnej drogi życiowej i brak wsparcia ze strony rodziców.

Mocnym punktem serialu jest drugoplanowa postać Hansa – przyjaciela Lisi. Wspiera ją, jednak ma też własne zmartwienia. Spotyka się z Koshem, bogatym dzieciakiem, jednak ta relacja jest trudna. Hans boi się, że chłopak go nie zrozumie – przyjaciel Lisi jest rolnikiem, pracuje fizycznie, nie ma czasu na głupoty w przeciwieństwie do spadkobiercy hotelowego imperium. Twardo stąpa po ziemi, a Kosh lubi się bawić, ma problem z alkoholem i zabija czas głupotami. Podoba mi się ten wątek, bo pokazuje zderzenie dwóch światów, a dodatkowo świetnie prezentuje przyciąganie i odpychanie się kochanków.

Kitz jest serialem, który finalnie mnie nie porwał. Ma jedynie sześć odcinków, ale miałam poczucie, że historia jest bardzo rozciągnięta, a sam wątek zemsty dziecinnie przedstawiony i zrealizowany. Potencjał był, ale chyba zabrakło trochę przemyślenia. Podobał mi się finał – był zaskakujący i nieoczywisty, co jest dużym plusem, jednak całość wypadła dość przeciętnie.

11 komentarzy:

  1. Szkoda, że ten serial nie do końca przypadł Ci do gustu. Ja raczej nie mam na niego ochoty.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie będę raczej miała tego serialu na uwadze w przyszłości. Szkoda mi na niego czasu.

    OdpowiedzUsuń
  3. nie słyszałam o tym serialu, gdzie można go ewentualnie obejrzeć bo nie widzę w poście :)
    dobrego dnia, mam nadzieję, że słonecznego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, nie napisałam. To serial dostępny na Netflixie

      Usuń
  4. Sama widziałam i spodziewałam się, że będzie ciut lepszy - przynajmniej opis wskazywał na coś bardziej porywającego :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakoś w ogóle nie zwróciłam na niego uwagi, ale spróbuję, bo może bardziej mi się spodoba, ogólnie lubię młodzieżówki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwsze o nim słyszę, ale sprawdzę, nawet jeśli zbytnio nie zachwyca. W końcu to tylko 6 odcinków. :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Rzadko oglądam seriale, a jak już to wybieram te dokumentalne albo kryminalne, więc to nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię oglądać produkcję Netflixa, będę mieć tę na uwadze :)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie spotkałam się jeszcze z zapowiedziami tego serialu, ale przyznaję, że jego fabuła wydaje się ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  10. Szkoda, że serial nie przypadł Ci do gustu. Nie słyszałam o nim wcześniej, ale z tego co czytam, to dużo nie straciłam. ;)

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!