Trzy zabawne książki na wakacje


W wakacje powinniśmy się wyluzować, odprężyć i zapomnieć o problemach. Dlatego proponuję wam dziś trzy książki, które was rozbawią i zrelaksują.

Pamiętnik ze starej szafy
Pamiętnik ze starej szafy czyta się błyskawicznie, z ogromną przyjemnością. Bohaterka jest naprawdę sympatyczna, zabawna, ma dystans do siebie. Nie można jej nie lubić. Fabuła naszpikowana jest przygodami, jest śmieszna, lekka, nie można się od niej oderwać. To idealna lektura na lato, ale też na te dni, gdy nie mamy humoru i chcemy go sobie błyskawicznie poprawić. Mocną stroną tej powieści na pewno jest dowcip. Jeśli zatem lubicie książki, przy których można się pośmiać, nie wahajcie się ani chwili i sięgnijcie po Pamiętnik ze starej szafy


I dobry Bóg stworzy aktorkę
Powieść o kobiecie, której marzeniem było zostanie aktorką relacjonowana przez… Boga. Polecam tym, którzy chcą spędzić miło czas podczas czytania książki. To zabawna, interesująca pozycja. Pokazuje świat aktorów, który wcale nie jest taki kolorowy, jak wielu się zdaje. Na pewno będziecie się świetnie bawić, czytając historię Dorotki, którą opisuje naprawdę wszechwiedzący (choć nie do końca, jego też bohaterka potrafiła zaskoczyć) narrator – Bóg.


Ostatnia arystokratka
Wyjątkowo nie polska, a czeska książka. Wyobraźcie sobie, że młoda dziewczyna, urodzona i wychowana w Ameryce, nagle przenosi się do Czech. A to nie wszystko! Okazuje się, że jest też arystokratką. Jej rodzice traktuję tę nową rolę z różnym podejściem, a zderzenie kultur, brak pieniędzy i krnąbrna służba sprawiają, że… nie można powstrzymać się od śmiechu.
Świetnie napisana, pełna absurdu i dowcipu książka, przy której nie da się nie uśmiechnąć. Narracja nastolatki, którą niewiele dziwi, jest strzałem w dziesiątkę, a fabuła zachwyca od pierwszej strony. Wspaniała książka, koniecznie jej poszukajcie.

4 komentarze:

  1. Chyba jestem jedyną osobą, która nie dobiera sobie książek w zależności od pory roku :D Dla mnie nie istnieją idealne książki np na zimę bo czytam to na co w danej chwili mam pod ręką :D Książki, które wymieniłaś niestety nie należą do tych, które przyciągają moją uwagę. Aktualnie zagrzebuje się w fantastyce ;)

    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze żadnej z nich nie miałam okazji przeczytać, ale kto wie, co wybiorę w wakacje do przeczytania. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. To zestawienie jest dla mnie nowością, bo o żadnej z tej książek nie słyszałam :) Bardzo dobrze, będzie co czytać w wakacje :) Szczególnie ciekawi mnie Ostatnia arystokratka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na wakacje polecam "Autakrę" Pirsa. Ciekawa książka o podróżowaniu, więc przyjemne z pożytecznym :)

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!