Październik w filmach




Październik to kilka nowości kinowych, które udało mi się obejrzeć. Oto lista tego, co widziałam.


To
W niewielkim miasteczku nagle zaczynają ginąć dzieci i młodzież. Gdy do domu nie wraca brat Billa, chłopak jest zrozpaczony. Gdzie się podział Georgie? Bill czuje, że brat żyje. Wraz z kolegami postanawia sprawdzić, czy Georgie nie jest gdzieś w okolicach kanałów. Jednak gdy jego paczka zaczyna widzieć przerażające rzeczy, zaczynają tracić pewność, czy był to dobry pomysł.
To na podstawie powieści Kinga o tym samym tytule jest horrorem, który przyciągnął do kin tłumy. Kreacja tytułowego klauna w wykonaniu Billa Skarsgarda jest doskonała, a i dziecięca ekipa nie jest najgorsza. To kolejny z filmów, które wychodzą w ostatnich czasach, gdzie pokazuje się lata 80. i świetną przyjaźń między dzieciakami. Jestem tym zachwycona. Jeśli chodzi o samą atmosferę filmu, to dla mnie był on straszny, choć wiem, że wiele osób uważa, że wcale nie jest on przerażający. Nie mam do czynienia ze zbyt wieloma horrorami, może dlatego odebrałam go tak, a nie inaczej.


Powiernik królowej
Na dwór królowej Wiktorii przybywa dwóch Hindusów. Mają wręczyć monarchini prezent. Abdul Karim spogląda na królową, mimo że zakazuje tego etykieta. To intryguje monarchinię i postanawia ona uczynić z niego swojego osobistego sługę, doradcę i powiernika. Między tą dwójką zaczyna się rodzić niesamowita przyjaźń...
Powiernik królowej to obraz, który zachwyca strojami i historią, która wydarzyła się naprawdę. Pokazuje też, jak trudna jest rola władcy. Widzimy, z czym musi się zmagać królowa. Nawet mimo posiadania władzy, nie jest ona w stanie wypracować na dworze pozycji, która położyłaby kres plotkom i knowaniom. Sama przyjaźń między nią a Abdulem jest świetnym pretekstem do pokazania różnic kulturowych. Trudno ją jednak ocenić jednoznacznie – czy to tylko gra Abdula, czy prawdziwe przywiązanie?


American Assassin
Mitch oświadcza się swojej dziewczynie, jednak podczas świętowania tego wyjątkowego wydarzenia na plaży rozgrywa się piekło. Terroryści zabijają dziewczynę, a Mitch pragnie się zemścić. Ćwiczy, udaje kogoś innego, by dostać się do komórki terrorystów i pomścić zmarłą ukochaną. Jego wysiłki nie pozostają niezauważone przez CIA.
American Assassin to film akcji, jakiego mi brakowało. Świetnie nakręcony, z wieloma scenami walki, do tego nieźle zagrany – od Dylana O’Briena nie można oderwać wzroku, a Michael Keaton robi doskonałą robotę jako jego mentor. Ogrom akcji, świetny scenariusz, całość pełna napięcia i doskonale zamknięta, bez zbędnych wątków i niedomówień.


Kingsman 2
Eggsy spełnia się w roli tajnego agenta, ma jednak dodatkowe zadanie – musi oczarować rodziców swojej dziewczyny. Gdy podczas kolacji dowiaduje się, że agencja, w której pracuje, została zniszczona, jest załamany. Postanawia wraz z Merlinem wyruszyć po pomoc do bliźniaczej agencji w Stanach.
Kingsman 2 zachwyca przede wszystkim odwołaniem do klasycznych filmów szpiegowskich. Tu agenci mają gadżety, świetnie skrojone garnitury, pomysły i misję, która ma uratować świat. I choć całość bywa momentami naciągana, prześmiewczo traktuje klasykę, to jest świetna. Naszpikowana akcją i humorem, a do tego ciekawie zrobiona. Zdecydowanie warto obejrzeć.


Pierwszy śnieg
Harry Hole jest człowiekiem legendą, który się pogubił. Z dawnej świetności pozostało niewiele, na szczęście wszystko może się zmienić. Nowa sprawa, w której ktoś morduje kobiety, zostawiając symbol – ulepionego bałwana – jest zagadkowa i pełna niewiadomych, a właśnie tego trzeba Harry’emu.
Pierwszy śnieg mnie rozczarował. Zwiastun zapowiadał krwawy, mrożący krew w żyłach i przerażający film, a w kinie napięcia było mało. Fabuła była nieco mglista i nie do końca przekazano to, co chciano. W efekcie poczułam się zawiedziona i wyszłam z kina z lekkim niesmakiem. Zdecydowanie za mało w tym filmie emocji, adrenaliny i atmosfery grozy.


Człowiek z magicznym pudełkiem
Do Warszawy przybywa Adam. Trafia do firmy, w której pracuje Gloria. Dziewczyna wpada mu w oko, jednak dla niej Adam jest tylko obiektem kpin. Mężczyzna zadurza się w Glorii i udaje mu się ją uwieść. Gdy w mieszkaniu Adam odkrywa urządzenie, które zdaje się do niego przemawiać, jest zagubiony. Próbuje dowiedzieć się czegoś więcej, jednak nie jest to dobrze odebrane...
Człowiek z magicznym pudełkiem to film... dziwny. Z jednej strony świetnie pokazano Warszawę przyszłości, pomysłowo wyglądają zarówno biuro, jak i kostiumy i cała scenografia. Z drugiej strony historia mnie w ogóle nie przekonuje, dodatkowo pełno w niej dziwnych scen, które nijak się mają do całości, a niektóre z dialogów zdają się wyrwane z dwóch różnych stron scenariusza. Trudno ocenić ten film – wykonanie na tak, scenariusz... nie wiem.

6 komentarzy:

  1. Kurde... szkoda, że tak wysżło z tym Pierwszym śniegiem. Ale pewnie obejrzę, bo lubię Fassbendera.

    Bookeater Reality

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jestem fanką horrorów i To bardzo mi się spodobało, a mój zachwyt jest tym lepszy, że jest to genialny remake, który oryginał pozostawił daleko w tle, a to bardzo rzadko się zdarza. Pozdrawiam!
    Blonde Kitsune

    OdpowiedzUsuń
  3. pierwszy śnieg obejrzę, bo jest zbyt dużą fanką Harrego Hole, żeby mnie to ominęło ;) i w sumie Kingsmana też bym bardzo chciała zobaczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawa jestem filmu "To" i "Pierwszy śnieg" i pewnie będę je chciała obejrzeć niebawem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Z wyżej wymienionych widziałam tylko "To" i rzeczywiście dla mnie nie był on straszny, chociaż horrory często przyprawiają mnie niemal o zawał serca. Bardzo chciałabym obejrzeć "Pierwszy śnieg", mimo negatywnych opinii, jestem ciekawa tego filmu ;)

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!