Upadek Olivera, Liz Nugent


Autor: Liz Nugent
Tytuł: Upadek Olivera
Wydawnictwo: Wielka Litera
Czas trwania: 7 godz. 19 min

Olivier ma z pozoru idealne życie, aż pewnego wieczoru podczas kolacji katuje swoją żonę. Bliscy zaczynają zastanawiać się, jak do tego doszło. Okazuje się, że w przeszłości Olivier już wykazywał się wyjątkowo paskudnym charakterem…

Upadek Olivera to powieść Liz Nugent, która znana jest z thrillerów psychologicznych ujawniających tajemnice ludzkiej natury. Autorka prezentuje współczesne wydarzenia i potem przenosi się w przeszłość, by budować historię głównego bohatera. Oddaje głos innym postaciom, które relacjonują wydarzenia związane z Oliverem.

Opowieść o Oliverze składamy z kilku osobnych historii. Przenosimy się w czasie, by razem z nim i jego znajomymi trafić do Francji, gdzie paczka chciała dorobić. Obserwujemy, jak młody mężczyzna zaprzyjaźnia się z panem domu, jak traktuje syna właścicielki i jak odnosi się do własnej dziewczyny. To wszystko pokazuje, jak zepsuty jest mężczyzna. Liczą się dla niego własne interesy, jest wyniosły i okrutny. Nie musi być brutalny, by pokazać, jak kimś gardzi – wystarczy, że odpowie coś lub potraktuje kogoś jak powietrze.

Powieść jest ciekawie napisana. Podoba mi się fakt, że to postacie, które znają bohatera, mówią o nim. Po kolei sklejamy kolejne historie w całość. Plusem jest fakt, że wszystkie wydarzenia na końcu w jakiś sposób się łączą i rozjaśniają nam obraz. Świetnie przedstawiono zepsute ludzkie charaktery – u Liz Nugent nigdy nikt nie jest tylko dobry lub tylko zły. Autorka umiejętnie odkrywa przed czytelnikami skomplikowaną ludzką naturę i potrafi to robić po mistrzowsku.

Lektorem nagrania jest Sławomir Grzymkowski. Pierwszy raz miałam okazję słuchać nagrania w jego interpretacji. Audiobook bardzo mi się podobał. Lektor potrafił wczuć się w postacie i nie udziwniał tekstu. Bardzo dobrze oddał treść, pasował mi do tego tytułu. Dodam jeszcze że audiobook ma nieco ponad 7 godzin, więc można zapoznać się z tekstem dość szybko.

Upadek Olivera to bardzo dobra powieść. Pokazuje zepsucie charakteru i ujawnia sceny, które pokazują, jak do tego doszło. Jest klimatyczna i działa na emocje czytelnika. Ja nie mogłam przestać się unosić za każdym razem, gdy słuchałam o tym, jak bohater się zachowuje. Książki Liz Nugent zawsze są dla mnie bardzo emocjonalne, autorka potrafi pisać nie tylko zajmująco, lecz także dzięki tekstowi wpływać na odczucia czytelnika.

Jeśli jesteście fanami thrillerów psychologicznych, musicie poznać książki Liz Nugent. To jedna z tych autorek, od których powieści nie można się oderwać. 

Audiobooka wysłuchałam dzięki Audiotece.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Daj znać, co sądzisz o wpisie!