Nieoficjalna książka kucharska Harry’ego Pottera, Dinah Bucholz

Autor: Dinah Bucholz
Tytuł: Nieoficjalna książka kucharska Harry’ego Pottera
Pełny tytuł: Nieoficjalna książka kucharska Harry’ego Pottera. Od kociołkowych piegusków do ambrozji: 200 magicznych przepisów dla czarodziejów i mugoli
Wydawnictwo: Znak Literanova
Liczba stron: 400

Harry Potter nadal ma wielu fanów, a nawet zdobywa nowych. Świat stworzony przez J.K. Rowling zachwyca i wciąga. Nie dziwne więc, że powstają nowe dzieła oparte na kanwie tego hitu. Jednym z nich jest pozycja Dinah Bucholz pod tytułem Nieoficjalna książka kucharska Harry’ego Pottera.

Bucholz umieściła w swoim wydaniu blisko dwustu przepisów nawiązujących do serii o młodym czarodzieju. Są to dania kuchni brytyjskiej opisane jako magiczne, pojawiające się zresztą w książkach Rowling. Na początku przepisu znajdziemy krótką informację o okolicznościach serwowania danego dania i wzmiankę o tytule, w którym się ono pojawia. To pokazuje ogrom pracy, jaki wykonała Bucholz przy tworzeniu swojej książki – musiała dokładnie przeczytać i wypisać wszystkie wspomniane w serii dania, a potem stworzyć do nich przepisy.

Ułatwieniem jest fakt, że Rowling w książkach sięgała często po dania, które faktycznie znajdziemy w brytyjskiej kuchni. Dlatego też możemy w Nieoficjalnej książce… znaleźć m.in. zupę cebulową czy klopsiki. Rozdziały podzielono według ciekawego klucza – są na przykład potrawy, które Harry jadł u Dursleyów albo przysmaki z Miodowego Królestwa.

We wstępie Bucholz udziela kilku kulinarnych rad tym, którzy zabierają się za gotowanie przepisów z jej książki. Znajdziemy tu listę porad i ewentualnych zamienników, które mogą ułatwić przygotowanie dania. Podobało mi się, że autorka wzięła pod uwagę fakt, że umiejętności kucharzy mogą być zróżnicowane i umieściła tu kilka podpowiedzi.

Książka jest bardzo ładnie wydana. Po pierwsze ma zachwycającą okładkę, która świetnie nawiązuje do magicznego świata i śmiało może uchodzić za dodatek do serii – mimo że ciągle podkreśla się w tej pozycji, że jest ona nieoficjalna. Po drugie w środku znajdziemy ozdobne grafiki, które uzupełniają całość i nadają jej naprawdę eleganckiego i przyjemnego wyglądu.

Na plus należy na pewno zaliczyć fakt, że autorka książki podaje informacje, gdzie pojawiło się opisywane danie w serii o Harrym Potterze. Wykonała naprawdę ogromną pracę, by zebrać te przepisy i podzielić je według sensownego klucza. Przyznam, że byłam zachwycona przeglądaniem tej pozycji. Kilka dań wpadło mi w oko i zamierzam jak najszybciej je wypróbować.

Nieoficjalna książka kucharska Harry’ego Pottera to pozycja, którą można z pewnością podarować fanom serii książek o młodym czarodzieju. To też ciekawa opcja dla tych, którzy kochają gotować i chcą zgłębić tajniki brytyjskiej kuchni. Myślę, że tego typu wydanie – mimo że nieoficjalne – pokazuje, jak ważny jest nadal ten bohater dla czytelników i fanów.

Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa Znak Literanova.

 

10 komentarzy:

  1. Jestem przekonana, iż jest to jedno z wydań, które znajdzie wielu odbiorców. Ja będę jednym z nich.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na tak ciekawą propozycję z tego uniwersum z przyjemnością się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Paulina Kwiatkowska2 listopada 2022 11:55

    Na takie dania z tego świata jestem bardzo chętna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam w planie kupić tę książkę córce na mikołaja. Będzie zachwycona.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla miłośników tego cyklu ta kulinarna propozycja to na pewno lektura obowiązkowa.

    OdpowiedzUsuń
  6. Miłośnicy HP z pewnością będą zachwyceni, ja tak mam z Grą o tron, zawsze załapię się na jakieś dodatkowe publikacje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Taka książka do genialny pomysł na prezent dla fanów Harrego Pottera. Osobiście raczej po nią nie sięgnę, ale muszę o niej wspomnieć kuzynce. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Sama fanką HP nie jestem, ale gotować lubię i myślę, że znajdę tam kilka całkiem ciekawych pomysłów :)

    OdpowiedzUsuń
  9. chętnie gotuje wspólnie z mężem więc taka magiczna propozycja kusi mnie i to bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie wiedziałam, że istnieje książka kucharska Harrego Pottera. Ciekawe. Mam kogoś, komu może sprawić radość.

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!