Eskorta, Rene Goscinny


Autor: Rene Goscinny
Tytuł:
Eskorta
Seria:
Lucky Luke
Wydawnictwo:
Egmont
Liczba stron:
48

Lucky Luke zostaje poproszony o odeskortowanie znanego przestępcy Billy’ego The Kida. Zgadza się, mimo że wszyscy wokół myślą, że to misja nie do wykonania i złoczyńca ucieknie. Na szczęście nie z takimi problemami radził sobie już kowboj.

Eskorta jest kolejnym tomem serii komiksów o Lucky Luke’u. Scenarzystą jest Rene Goscinny.

Lucky Luke jako postać jest naprawdę ciekawy. Niejednokrotnie podczas czytania tego tomu miałam poczucie, że jest on odmienny od wszystkich, jakby był ich przeciwieństwem. Nie jest ani porywczy, ani wybuchowy. Wydawał mi się ostoją spokoju. Ma doświadczenie i wiedzę, radzi sobie w każdej sytuacji.

Plusem w tym tomie jest pokazanie złoczyńcy, który mimo zakucia w kajdanki nadal jest postrachem dla społeczności. Wystarczy, że krzyknie, a wszyscy gotowi są spełniać jego zachcianki. To zaskakujące, śmieszne i trochę głupie. W komiksie było to dobrze uchwycone i sprawiało, że chciało mi się śmiać.

Kreska jest mi dobrze znana dzięki serialowi, jednak w komiksowej formie widziałam ją pierwszy raz. Różnorodność kadrów, dynamika, a także nałożenie barw na niektóre sceny bardzo mi się podobały. Nie da się nudzić podczas czytania. Mam też wrażenie, że kadry są dość klasyczne – to kwadraty, które nie zaskakują podczas lektury. Podoba mi się, że czasem postacie zamiast swoich normalnych, naturalnych barw, są pokolorowane na jeden ton – na przykład niebieski. Ma to pewien urok i klimat.

Komiksy o Lucky Luke’u dalej zaskakują mnie humorem. Podoba mi się postać głównego bohatera, a także przygody, które przeżywa.

Komiks przeczytałam dzięki uprzejmości wydawnictwa Egmont.

 

9 komentarzy:

  1. Hm, nie mieliśmy jeszcze okazji poznać tego jegomościa, ale humor do nas przemawia!

    OdpowiedzUsuń
  2. przygody Lucky Luke chyba każdy zna super że powstają nowe serię
    dyedblonde

    OdpowiedzUsuń
  3. Miło można spędzić czas z taką publikacją. Tak też pewnie zrobię w wolnym czasie w czytelniczym planie dnia.

    OdpowiedzUsuń
  4. O już wiem czym zainteresuje mojego syna :) myślę, że ten tytuł będzie idealny
    :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe wydanie. Może i moje dziecko się zainteresuje.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pamiętam doskonale wydania z mojego dzieciństwa, cieszę się że ta seria wraca do łask i młodzi też mogą ją poznać. Angela

    OdpowiedzUsuń
  7. Pamiętam tą bajkę. Fajnie się to oglądało.

    OdpowiedzUsuń
  8. Lucky Luke zawsze wywołuje u mnie uśmiech na twarzy! Ten tom wydaje się pełen akcji i humoru, jak to zawsze bywa w jego przygodach.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetnie, że komiks trzyma poziom i humor dalej bawi. Uwielbiam klasyczne kadry i kreskę, która nawiązuje do starej szkoły komiksu.

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!