Oszukana, Charlotte Link

Autor: Charlotte Link
Tytuł: Oszukana
Tytuł oryginalny: Die Betrogene
Wydawnictwo: Sonia Draga
Czas trwania: 18 godz. 23 min

Ojciec Kate Linville zostaje zamordowany we własnym domu. Kilka miesięcy po jego śmierci kobieta postanawia spędzić trochę czasu w tym miejscu i spróbować dowiedzieć się czegoś więcej o śledztwie. Sama też jest policjantką, pracuje w Scotland Yardzie. Zaczyna prowadzić własne dochodzenie, rozmawia z ludźmi i szuka dowodów na to, kto był odpowiedzialny za morderstwo ojca. W tym samym czasie pewne małżeństwo wybiera się na urlop z dala od społeczeństwa. Ich śladem podąża biologiczna matka ich dziecka wraz ze swoim partnerem, który nie ma dobrych zamiarów. Dziewczyna jest jednak zmanipulowana przez niego i nie widzi, że może on być zagrożeniem.

Oszukana Charlotte Link to pierwszy tom krótkiej serii, w której główną bohaterką jest Kate Linville. Kobieta pracuje jako policjantka, chociaż sama uważa, że nie jest dobrą śledczą i popełnia wiele błędów w swojej pracy. Narrator trzecioosobowy śledzi nie tylko wydarzenia wokół policjantki, która próbuje na własną rękę rozwiązać sprawę morderstwa ojca. Jest również obserwatorem Stelli, jej męża i dziecka. Relacjonuje wydarzenia sprzed urlopu, a później skupia się na tym, co działo się podczas wakacji rodziny. Oprócz tego serwuje czytelnikom relacje dotyczące działania policji oraz drugoplanowych postaci, które pojawiają się od czasu do czasu.

Można powiedzieć, że w książce mamy dwie osobne historie. Oczywiście autorka przemyślała ten fakt i połączyła losy bohaterów w jakiś sposób. Splatają się one w kilku miejscach, a sens tego poznajemy na końcu powieści. Niemniej obie opowieści są tak interesujące i wielowarstwowe, że spokojnie mogłyby posłużyć za dwie książki.

Ciekawe są także postacie. Kate wysuwa się na pierwszy plan. Nie jest to kobieta pewna siebie i atrakcyjna, a całym jej życiem była relacja z ojcem. Gdy zaczyna poznawać szczegóły jego życia, traci grunt pod nogami. Okazuje się, że nie był on taki, jak sobie wyobrażała. Jednak czy to skreśla go jako dobrego ojca? Jej nigdy nie zranił, nie zachowywał się w stosunku do niej nieprzyjemnie. Skaza jednak powstała i Kate traci wiarę w swoją przeszłość, która była silnie związana z postacią taty.

Inne interesujące osoby to na pewno Teri. Kobieta jest biologiczną matką dziecka Stelli. Jest młoda i nie ma w życiu nikogo bliskiego poza partnerem. On traktuje ją podle, lecz ona zdaje się tego nie widzieć – mieszka w jej mieszkaniu, każe jej pracować, sam będąc bezrobotnym i wmawiając, że ma jakiś spadek, który pozwoli im godnie żyć, znika na wiele godzin, grozi jej i bije. Namawia ją na spotkanie ze Stellą i jej mężem, bo ma nadzieję wyciągnąć od nich jakieś pieniądze. Nawet tak przekręca fakty, że zbrodnie z przeszłości są dla Teri niczym poważnym. Kobieta boi się zostać sama, uwierzy we wszystko, co partner jej powie, bo nie chce być samotna. Nie widzi jednak, że mogłaby mieć udane życie, gdyby dała sobie szansę na szczęście i rzuciła chłopaka. To on między innymi wmawia jej, że jest do niczego, a jego obecność to dla Teri cud boski.

Kobiece postacie w książce są ciekawe, lecz warto też zwrócić uwagę na policjanta prowadzącego śledztwo w sprawie śmierci ojca Kate. To postać skomplikowana – od razu uznaje, że policjantka ze Scotland Yardu jest nieatrakcyjna, nie chce się z nią przespać, ale w jakiś sposób daje jej nadzieję swoim zachowaniem. Jest też alkoholikiem, a do nałogu wraca w najdziwniejszym momencie, gdy jego ego zostaje złamane kobiecym sukcesem.

Lektorką audiobooka jest Joanna Jeżewska. Kobieta świetnie oddaje relacje bohaterów, jej interpretacja jest bez zarzutu. Jedyne co mnie zaskoczyło to długość nagrania. Audiobook ma ponad osiemnaście godzin – to bardzo długo, biorąc pod uwagę fakt, że książka nie ma nawet 600 stron.

Oszukana to powieść wielowarstwowa i wielowątkowa. Podoba mi się, że dwie z pozoru osobne historie łączą się w pewnym momencie w sposób nieoczywisty i ciekawy. Miałam kiedyś okazję czytać inną książkę autorstwa Link i pamiętam, że byłam oczarowana jej stylem. Nic się nie zmieniło – bawiłam się świetnie, wciągnęłam się w opowieść i byłam zadowolona z zakończenia zaserwowanego przez pisarkę. Zdecydowanie polecam fanom kryminałów.

Audiobooka wysłuchałam dzięki Audiotece.

 

10 komentarzy:

  1. Nie czytałam jeszcze nic tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno mam co nadrabiać w wolnym czasie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Recenzje Kiti2 maja 2023 16:23

    Zapowiada się naprawdę interesująco.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za polecenie tego tytułu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Z tego co pamiętam nie czytałam jeszcze nic tej autorki. Mam co nadrabiać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię takie klimaty i książki, więc z przyjemnością będę ją miała na uwadze. Nie miałam okazji poznać twórczości tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie są to moje klimaty. Polecę jednak ten post mojej siostrze, ona lubi takie książki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba nie do końca moje klimaty. Nie jestem pewna czy ten audiobook wpadłby mi w słuch
    Dyedblonde

    OdpowiedzUsuń
  9. Teraz bardzo dużo książek tej autorki można kupić na kilkanaście złotych. Może się skuszę na jeden tytuł, by zobaczyć czy mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam tę książkę jakiś czas temu i pamiętam, że bardzo mi się podobała. Chyba czas zrobić sobie powtórkę :)

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!