Nieskończone nici, Tahereh Mafi


Autor: Tahereh Mafi
Tytuł: Nieskończone nici
Seria: This Woven Kingdom
Wydawnictwo: We need YA
Liczba stron: 368

Alizeh zostaje porwana przez Cyrusa, władcę sąsiedniego królestwa. Ten informuje ją, że ma wobec niej plany małżeńskie. Dżinnka nie jest w stanie uciec, ale nie chce też pozostać bierną. Tymczasem Kamran musi poradzić sobie z bałaganem, z jakim został po porwaniu spadkobierczyni królestwa dżinnów.

Nieskończone nici to drugi tom serii This Woven Kingdom autorstwa Tahereh Mafi. Autorka ma na swoim koncie kilka powieści młodzieżowych. Tym razem postawiła na inspirowaną klimatami arabskimi fantastykę młodzieżowa.

Podobnie jak w tomie poprzednim, tak i tu mamy dwoje głównych bohaterów. Są nimi Alizeh i Kamran. Ona jest dżinnką, która ukrywała się ze swoim pochodzeniem. On to przyszły król. Los połączył ich i splótł ich historie, ale pod koniec poprzedniej części rozłączył. Dlatego też obserwujemy wydarzenia w dwóch miejscach i z dwóch perspektyw. Bohaterowie działają osobno, stąd też mamy jakby dwie odrębne historie.

W tym tomie o wiele ciekawszą postacią był dla mnie Kamran. O ile w pierwszej części moja uwaga skupiała się głównie na Alizeh, to teraz właśnie przyszły władca skradł całe moje serce. Wydawał mi się o wiele bardziej rozbudowany i skomplikowany, wyczekiwałam na rozdziały, które będą mówiły o tym, co dzieje się u niego.

Styl autorki był zbliżony do tego, co poznałam w poprzednim tomie. Powoli i niespiesznie opowiadała historię, chociaż nie zabrakło zwrotów akcji. Trochę przeszkadzał mi fakt, że tym razem otrzymałam jakby dwie osobne historie, które mogłyby znaleźć się spokojnie w osobnych książkach. Niemniej nadal zachwyca mnie zbudowany przez autorkę świat przedstawiony. Szczególnie podoba się polityczna otoczka wydarzeń – intrygi, hierarchia władzy, układy…

Nieskończone nici to dobra kontynuacja, w której zaskoczył mnie fakt, że o wiele bardziej do gustu przypadła mi historia Kamrana. W poprzednim tomie to Alizeh skupiła na sobie moją uwagę, a teraz wydarzenia rozgrywające się wokół niej były moim zdaniem mniej ciekawe. Całość jednak pochłonęła mnie, nie mogłam doczekać się, co jeszcze się wydarzy. Autorka potrafi pisać wciągająco, ciekawie i wie, jak przyciągnąć uwagę czytelnika.

Nieskończone nici to fantastyka młodzieżowa, która spodoba się tym, którzy szukają powieści z politycznymi intrygami i wątkiem uczuciowym. Ma ciekawych bohaterów i interesujące tło wydarzeń.

Powieść przeczytałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa We Need YA.

 

3 komentarze:

  1. Dziękuję za polecenie tego tytułu. Myślę, że jest to jedno z wydań, które może przypaść mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Arabskie klimaty w fantastyce brzmią kusząco, ciekawa jestem, czy seria spodobała mi się, kilka elementów sprawia, że mam ochotę po nią sięgnąć. Izabela Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  3. Polityczne intrygi nie do końca mnie ciekawią, ale reszta już jak najbardziej brzmi intrygująco.

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!